جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی امنیت جانی خبرنگاران و تهیه گزارش در زیر آتش

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی امنیت جانی خبرنگاران و تهیه گزارش در زیر آتش

مقاله علمی و پژوهشی" امنیت جانی خبرنگاران و تهیه گزارش در زیر آتش " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به امنیت جانی خبرنگاران و تهیه گزارش در زیر آتش ، رفاه عاطفی خبرنگار ، روزنامه نگاری بحران  ، پوشش خبری بحران و گزارشگری بحران اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی خبرنگاران و کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی خبرنگاران و کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی

مقاله علمی و پژوهشی" خبرنگاران و کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی " مقاله ای است در 12 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به خبرنگاران و کارکردهای خبری شبکه های اجتماعی، رسانه های آنلاین ، کارکردهای خبری ، رسانه های اجتماعی ، نظریه جامعه اطلاعاتی و نظریه جامعه شبکه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و ارتقاء سطح تولیدات خبری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و ارتقاء سطح تولیدات خبری

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و ارتقاء سطح تولیدات خبری " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و ارتقاء سطح تولیدات خبری ، خبرنگاران ، دبیر خبر و مولفه های سواد رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه ها و آسیب شناسی اطلاع رسانی خدمات دولت ، روابط عمومی ، دولت ، خبرنگاران اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

دانلود فایل

closeکمبود ۱۰۰ هزار معلم در آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۱۰۰ هزار معلم خاطرنشان کرد: باپیش بینی‌های انجام شده امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. محسن حاجی میرزایی در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت کمبود معلمان در کشور اظهار کرد: در حال حاضر با کمبود حدود ۱۰۰ هزار معلم در کل کشور مواجه هستیم که پیش بینی شده این کمبود از طریق بکارگیری معلمان حق‌التدریس، آموزش‌یاران و پیش دبستانی‌ها و همچنین خروجی‌های دانشگاه فرهنگیان تامین شود. امیدواریم در ابتدای مهر کلاسی بدون معلم نباشد. وی در ادامه در پاسخ به پرسشی درباره کاهش میزان سرانه آموزشی کشور نسبت به سایر کشورهای در حال توسعه گفت: هم در فضای آموزشی مشاهده می‌کنیم که متوسط سرانه کشور پایین است و هم در زمینه سهم از تولید ناخالص داخلی با این کمبود مواجه هستیم که در هر دو مورد باید ارتقاهای لازم صورت بگیرد. امیدواریم با پیش بینی‌های که در سند تحول انجام شده است به تدریج منابع مورد نیازمان در این خصوص تامین شود. وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: ما در جستجوی پایدار کردن منابع آموزش و پرورش هستیم و معتقدیم که آموزش و پرورش نباید دغدغه منابع داشته باشد بلکه فقط باید به کیفیت آموزش فکر کند. حاجی میرزایی در پاسخ به پرسشی درباره وضعیت تامین کتاب‌های درسی نیز اظهار کرد: تمام کتاب‌های درسی مورد نیاز در کشور توزیع شده و بخش مهمی از دانش آموزان نیز تا کنون کتب مورد نیاز خود را تامین کرده‌اند. وی در پاسخ به پرسش دیگری درباره اظهارات مسئولان بنیاد شهید در خصوص عدم اقدام آموزش و پرورش به خرید مدارس تحت تملک خود و تخلیه برخی از این مدارس اظهار کرد: ما با بنیاد شهید توافق کرده‌ایم و قرارداد اجاره با تمام املاکی که تملک آنها با بنیاد شهید بوده امضا شده است. درباره مدارس تخلیه شده نیز هماهنگی‌های لازم انجام خواهد شد.

more_vert امکان پذیرش داوطلبان بدون سهمیه با لایحه جدید دولت افزایش می‌یابد

دانلود فایل

closeامکان پذیرش داوطلبان بدون سهمیه با لایحه جدید دولت افزایش می‌یابد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: لایحه جدیدی برای بازنگری سهمیه‌های کنکور پیشنهاد شده که بر اساس آن امکان قبولی داوطلبان بدون سهمیه افزایش می‌یابد. «منصور غلامی» در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه و آموزش اظهار داشت: نتایج کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ بررسی مجدد نمی شود و هیچ وقت نتایج اعلام شده را بررسی نمی کنیم چون کاملا مطمئن است.وی خاطرنشان کرد: سال گذشته برای تجدید نظر در سهمیه های کنکور لایحه ای به مجلس شورای اسلامی ارائه شد که بنا به دلایلی، نمایندگان رسیدگی به این لایحه را در اولویت قرار ندادند.وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: به تازگی در جلسه هیئت دولت این مسئله مطرح و مقرر شد لایحه جدیدی برای تعدیل و اصلاح سهمیه ها تهیه شود.غلامی در این باره یادآور شد: این لایحه هنوز آماده نشده اما پیشنهاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری این است که در مورد درصدها و سطوح سهمیه ها که امتیاز به آن تعلق می گیرد، بازنگری صورت گیرد.وی اظهار داشت: وقتی این سهمیه ها محدود شود، امکان قبولی سهمیه های آزاد که نمره بالایی دارند، فراهم خواهد شد. پس از انتشار نتیجه نهایی کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸، تعدادی از داوطلبان بدون سهمیه نسبت به قبول نشدن یا پذیرش در دانشگاه هایی که مدنظرشان نبود اعتراض کردند و دلیل آن را استفاده سایر سهمیه ها از ظرفیت های آزاد دانستند. همچنین علی ربیعی سخنگوی دولت سوم مهرماه در جمع خبرنگاران در خصوص اعتراضاتی که به موضوع سهمیه‌بندی کنکور وجود داشت، گفت: در رابطه با بحث سهمیه‌ها گزارش‌هایی به دست ما رسیده که طبق آن افرادی با فاصله ۹۰ هزار رتبه در کنار هم نشسته‌اند. این موضوع در دولت مطرح و بحث‌ها و آسیب‌شناسی هم صورت گرفت.وی اضافه کرد: مقرر شد وزیر علوم، تحقیقات و فناوری این موضوع را بررسی کند و ما در دولت مجددا آن را در قالب یک لایحه، تقدیم مجلس خواهیم کرد به نحوی که ارزش‌گذاری‌ها صورت بگیرد و به گونه ای نباشد که موجب نگرانی اقشار دیگری شود.

more_vert رتبه‌بندی معلمان از اول مهر اجرا می‌شود

دانلود فایل

closeرتبه‌بندی معلمان از اول مهر اجرا می‌شود

وزیر آموزش و پرورش گفت: طرح رتبه بندی معلمان در فرایند بررسی و تصویب در دولت است و از اول مهر اجرا می‌شود. محسن حاجی میرزایی در حاشیه دومین مراسم نهمین دوره مجلس دانش آموزی در محل مجلس قدیم در جمع خبرنگاران افزود: ۲ هزار میلیارد تومان برای رتبه‌بندی معلمان تخصیص یافته،، آیین نامه آن تنظیم شده و آموزش و پرورش به دولت تقدیم کرده است. وی افزود: موضوع رتبه بندی معلمان اکنون در فرایند بررسی دولت است و امسال بودجه مربوط برای این کار حتما اختصاص می یابد. بخشی از مطالبات حق التدریسی ها هفته های اول مهر پرداخت می شودوی درباره مطالبات حق التدریسی ها که هنوز مطالبات خود را با وجود فرارسیدن فصل بازگشایی مدارس دریافت نکرده اند، گفت: توافقاتی در این زمینه انجام شده است و امیدوارم در هفته های اول مهر بخشی از این مطالبات را پرداخت کنیم.وی در ادامه اظهار داشت: از جمله ارکان تعلیم و تربیت معلمان، مدیران، تدوین کنندگان کتب درسی، سازندگان مدرسه ها، تامین کنندگان تجهیزات همه دست اندرکار هستند تا دانش آموز به اهدافی برسد، بنابراین اینها هدف های اصلی ما هستند و انعکاس نظرات آنها برای ما بسیار مهم است.حاجی میرزایی گفت: دور نهم مجلس دانش آموزی هستیم. چنددرصد مصوبات مجلس اجرایی شده است؟ اطلاع دقیق ندارم ولی ۱۱ سندی که تولید کرده اند را دیدم و مورد توجه ما قرار گرفته است و برخی خواسته هایشان محقق شده است. آمار ثبت نام دانش آموزان نسبت به سال قبل ۳۰۰ هزار نفر افزایش داشتوی درباره تعداد دانش آموزان ثبت نام شده اظهار داشت: تا دیروز بعدازظهر ۱۴ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر دانش آموزان ثبت نام کرده اند و حدود ۳۰۰ هزار نفر افزایش نسبت به سال قبل داشتیم که از جمله علل آن رشد جمعیت و گشایش در آموزش اتباع است.وی خاطرنشان کرد: اکنون با دسترسی آموزش و پرورش به آمار دانش آموزان و آمار موالید، کسانی که در سن تحصیل هستند شناسایی می شوند و اگر ثبت نام نکنند با خانواده هایشان تماس گرفته و آنها را دعوت می کنند. دومین نشست نهمین دوره مجلس دانش آموزی در محل مجلس قدیم با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و ١۵٠ نماینده دانش آموزان برگزار شد.

more_vert بیش از ۹ هزار موضوع پژوهشی برای حل مشکلات منطقه‌ای ارائه شد

دانلود فایل

closeبیش از ۹ هزار موضوع پژوهشی برای حل مشکلات منطقه‌ای ارائه شد

رییس دانشگاه آزاد گفت: ساماندهی پژوهش ها در حوزه تحصیلات تکمیلی با ارائه بیش از ۹ هزار موضوع برای حل مشکلات منطقه ای از مهر ۹۸ آغاز می شود. محمد مهدی طهرانچی در حاشیه سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی و دانشجویی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: دانشگاه آزاد در بحث پژوهش تحصیلات تکمیلی، زیرساخت ها را برای طرح پایش به صورت عملیاتی ایجاد کرد.رییس دانشگاه آزاد ادامه داد: دانشجویان تحصیلات تکمیلی در طرح پایش در قالب نظام ماموریت ها در پایان نامه ها و رساله های خود به موضوعاتی می پردازند که به حل چالش های ملی و منطقه ای کمک کند.طهرانچی در ادامه خاطر نشان کرد: سامانه اصلی طرح پایش از اردیبهشت ماه آغاز شد و به زودی موضوعات اساسی دیگری نیز به ۹ هزار موضوع پیشتر نیز اضافه می شود. رییس دانشگاه ‌آزاد همچنین گفت:‌ دانشگاه برای آغاز سال تحصیلی جدید برنامه های جدی در نظرگرفته است. اولین حوزه بحث استقبال از دانشجو و آشنایی با محیط دانشگاه است.وی افزود: از مهم ترین برنامه های دانشگاه مشاوره های فرهنگی و درسی، بهبود ارتباط میان خانواده با دانشگاه و شناخت زوایای مختلف دانشگاه است. طرح بورسیه دانشجو توسط صنعت در دانشگاه آزاد اجرا می شود وی همچنین به بحث فناوری و ایجاد سراهای نوآوری اشاره کرد و گفت: از مهرماه چند سرای نوآوری از جمله در ملایر و اصفهان کار خود را آغاز می کنند.رییس دانشگاه آزاد درباره طرح بورسیه دانشجو توسط صنعت اظهار کرد: این طرح از مهر ۹۸ آغاز می شود و در سال های آینده توسعه می یابد. در این طرح صنعت از روز اول دانشجو را بورسیه می کند، طرح به صورت آزمایشی و تعامل با اتاق بازرگانی و صنایع استان اصفهان شروع شده است. دانشجویان هم زمان با پذیرش در دانشگاه در محیط کارخانه هم حضور می یابند که این طرح نیز تحت عنوان پویش از مهر ۹۸ آغاز می شود. طهرانچی در خصوص تسهیلات و ارائه وام های دانشجویی نیز گفت: بانک رسالت، قرض الحسنه مهر ایران و به همراه بانک ملی و تقویت صندوق دانشگاه به دانشجویان خدمات ارائه می کنند.وی افزود: از دانشجویان در خواست می شود در خصوص وام ها، به معاونت فرهنگی و دانشجویی خود مراجعه کنند. سومین نشست سراسری معاونان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی امروز با حضور علی اکبر ولایتی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای این دانشگاه و با هدف بررسی برنامه‌های فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی برای سال تحصیلی جدید در حال برگزاری است.

more_vert شرط تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی

دانلود فایل

closeشرط تاسیس دانشگاه‌های علوم پزشکی

قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور گفت: در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین استانداردها و اعتباربخشی به مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است. یکصدوبیست ودومین جلسه ستاد نقشه جامع علمی کشور عصر سه شنبه دوم مهرماه جاری در محل شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد. تکمیل سند سیاست های اشتغال دانش آموختگانمنصور کبگانیان در جمع خبرنگاران با اشاره به دستور جلسه این ستاد از تکمیل سند سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان خبر داد و افزود: دستگاه مسئول اجرایی‌سازی بند ۶ این سند که به کارورزی دانشجویان اختصاص دارد، در جلسه آتی این شورا تعیین می شود.وی با بیان اینکه دستگاه‌هایی برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال انتخاب شدند، درباره این سند خاطرنشان کرد: این سند در جلسات گذشته ستاد مورد بررسی قرار گرفته بود و در این جلسه نیز بحث در باره آن ادامه داشت؛ چرا که شورای عالی انقلاب فرهنگی به موضوع عدم اشتغال دانش آموختگان توجه ویژه دارد.عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: بندهای مهمی از این سند در جلسات گذشته ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور به تصویب رسید و ماده پنج این سند نهایی شد.به گفته کبگانیان، ماده ۶ این سند بر اعطای مجوزهای مشاغل حرفه ای تاکید دارد، ولی ناهماهنگی‌هایی در این زمینه هست؛ به گونه‌ای که گاهی افراط و تفریط‌هایی دیده می شود.قائم مقام ستاد نقشه جامع علمی کشور اظهار داشت: برخی مجوزهای حرفه‌ای متناسب با بازار کار و برخی تناسب کمتری با بازار کار دارد که از دستگاه‌ها خواسته شد بازنگری ها را آغاز کنند.وی تشویق نهادهای عمومی غیردولتی از کارآفرینی را دیگر تاکیدات این ماده از سند سیاست‌های اشنغال دانش آموختگان عنوان کرد و افزود: بندهای ۱_۶، ۲_۶ و بند ۳_۶ به افزایش کارآمدی کارآموزی اشاره دارد. کارآموزی دوره‌های مهمی در دانشگاه‌ها است، ولی کارایی لازم را ندارد.کبگانیان در مورد دیگر مباحث مطرح شده در این جلسه از ستاد گفت: در این سند یکی از دستگاه‌ها و وزارتخانه‌های کشور مسئول هماهنگی‌ها شد و در جلسه آینده این ستاد، تکلیف مشخصی به دستگاه خاصی در این زمینه داده می شود که ظرف ۶ ماه برای اجرایی کردن ماده ۶ این سند، پیشنهادات خود را ارائه دهد.وی افزود: دستگاه مسئول برای اجرایی کردن بند ۶ سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان در جلسه آتی ستاد نقشه جامع علمی کشور انتخاب خواهد شد.دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه بند مربوط به فرهنگ اشتغال این سند مغفول ماند، تاکید کرد: بند فرهنگ اشتغال در این جلسه مورد بحث قرار گرفت و پیشنهاد شد دستگاه‌هایی از جمله وزراتخانه‌های آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی با همکاری سازمان صداوسیما طرحی را برای افزایش فرهنگ عمومی اشتغال دانش آموختگان اجرایی کنند.به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، بر اساس این طرح، در دوره‌های تحصیلی پیش و پس از دانشگاه علاوه بر سازوکارهای اجرایی، فرهنگ‌سازی خاصی نهادینه شود.کبگانیان اظهار داشت: ماده هفت این سند به تصویب رسید و ماده هشت این بند توضیحات عمومی است که برنامه ارزیابی و نظارت را برعهده ستاد راهبری نقشه جامع علمی کشور گذارده است.دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی تاکید کرد: سند سیاست‌های اشتغال دانش آموختگان تکمیل شده و دستور دیگر این جلسه درخواست‌های اجرایی است که از استان سیستان و بلوچستان ارائه شد. تامین استانداردها و اعتباربخشی شرط تشکیل دانشگاه های علوم پزشکیوی اعلام کرد: دانشکده علوم پزشکی ایرانشهر درخواست ارتقاء به دانشگاه را دارد که قائم مقام و معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی موافقت خود را با این موضوع اعلام کرد و موافقت شورای گسترش وزارت بهداشت هم کسب شد.کبگانیان گفت: نظارت و اجرایی سازی سند آمایش آموزش عالی برعهده ستاد راهبری نقشه است که یک تبصره اجرایی به آن اضافه می شود؛ چون درخواست‌های زیادی برای گسترش دانشگاه‌ها وجود دارد و از سوی دیگر گسترش دانشگاه‌ها باید در چارچوب آمایش آموزش عالی قرار گیرد. دبیر ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی اظهار داشت: براساس این تبصره که به تصویب رسید، تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی جدید استانی منوط به تشکیل استان جدید است که این موضوع از گذشته وجود داشت.دبیر ستاد علم و فناوری ادامه داد: در موارد استثنایی تشکیل دانشگاه‌های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی مستقل در استان‌های موجود بسیار محدود و منوط به تامین استانداردها و اعتباربخشی به مصوبات شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی است.به گفته عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، همچنین تفصیل شرایط تعیین شده به شاخص‌های جمعیتی استان و شاخص‌های مساحتی بستگی دارد.وی یادآور شد: در صورت وجود چنین مواردی، پس از تصویب شورای گسترش دانشگاه‌های علوم پزشکی و بعد از تصویب در شورای راهبری ستاد نقشه جامع علمی، موضوع به دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی جهت ابلاغ ارجاع می‌شود.

more_vert محصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

دانلود فایل

closeمحصل افتخاری یا دانشجوی قلابی؟

ادعاهای جدید فردی که به دلیل تقلب در ورود به کلاس‌های دانشگاه «شهید بهشتی تهران» توسط حراست دانشگاه شناسایی شده بود، باعث شد تا کاربران فضای مجازی ضمن بررسی این ادعاها، از صدا و سیما برای مصاحبه با وی به عنوان «رتبه برتر کنکور» انتقاد کرده و خواستار برخورد با «مافیای کنکور» و بررسی صحت و سقم ادعاهای فرد مذکور توسط مراجع قضایی شدند. به گزارش گروه تحلیل، ‌تفسیر و پژوهش‌های خبری ایرنا، فردی که مدتی طولانی با ادعای اینکه دانشجوی دانشگاه «شهید بهشتی تهران» و رشته «دندانپزشکی» این دانشگاه است، توسط مسوولان دانشگاه شهید بهشتی شناسایی و توسط نیروی انتظامی مدتی کوتاه بازدداشت شد؛ فیلمی را در فضای مجازی منتشر و اتهاماتی را متوجه دانشگاه شهید بهشتی کرد. این اتفاق باعث شد تا موضوع مورد توجه کاربران شبکه اجتماعی توئیتر قرار گیرد و کاربران با هشتگ «دانشجوی قلابی» به این موضوع واکنش نشان دهند. ماجرای «دانشجوی قلابی» چه بود؟ در آغازین روزهای سال تحصیلی جاری، دانشگاه شهید بهشتی تهران ادعا کرد یک فرد غیر دانشجو، به صورتی غیرقانونی در کلاس‌های رشته «دندان پزشکی» این دانشگاه شرکت داشته است. این دانشگاه در ادامه مدعی شد که فرد مذکور پس از افشای هویت، توسط کلانتری بازداشت شده است؛ اما این پایان کار نبود. مدتی کوتاه بعد مشخص شد که فرد مورد نظر، پیش از این با حضور در برنامه‌های تلویزیونی از جمله برنامه‌ی «گزینه چهار» شبکه «چهار» سیمای جمهوری اسلامی ایران، به عنوان رتبه برتر کنکور و یک «نابغه»، «خانم دکتر آینده» و «افتخارآفرین» معرفی شده و به راهنمایی داوطلبان آزمون سراسری برای حضور بهتر در کنکور نیز می‌پردازد! مجری این برنامه تاکید می‌کند که «همه ما ایرانی‌ها به وی افتخار می‌کنیم!» پس از آن فرد مورد نظر، که در شبکه اجتماعی اینستاگرام خود را به عنوان یک کارآفرین معرفی کرده است، در ویدئوهایی که در این شبکه منتشر کرد، ادعاهایی جدید را مطرح نمود. وی در این ویدئوها مدعی می‌شود که یک نفر از «معتبرترین» و «مرجع‌ترین» افراد دانشگاه شهید بهشتی، با توجه به رزومه و اعتبار علمی وی، به او «مجوز» داده است تا به عنوان «دانشجوی افتخاری» در دانشگاه شهید بهشتی حضور یافته در رشته دندانپزشکی این دانشگاه تحصیل نماید. وی در ادامه ادعاهای خود می‌افزاید که من «مقبولیت و اعتباری خوبی در دنیا داشتم» و برای حضور در دانشگاه نیز «پولی نپرداخته‌ام»؛ اما به دلیل آنکه با برخی مسوولان دانشگاه حاضر به همکاری در برخی «جلسات و فعالیت‌های سیاسی» نشده‌ام، آنان من را اخراج کرده‌اند. وی خود را «قربانی جریانات سیاسی» معرفی می‌کند و مدعی می‌شود که به وی اتهام زده شده است. در ادامه وی مدعی می‌شود که برخی افراد با پرداخت پول و به صورتی غیرقانونی در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند. فرد مذکور برای اثبات ادعاهای خود، تصاویری را منتشر می‌کند که بنابر ادعای وی، سند حضور وی در کلاس‌های درس هستند. ادعاها و اتهاماتی که این فرد به مسوولان دانشگاه شهید بهشتی تهران وارد می‌کند، آنقدر جدی هستند که به نظر می‌رسد دستگاه‌های قضایی بطور حتم باید این اتهامات را بررسی و پیگیری نمایند. اما چنین اتفاقی چگونه ممکن است و آیا این ادعاها صحیح هستند؟ دانشگاه شهید بهشتی تهران، در پاسخ به سوالات خبرنگاران، این اتهامات را تکذیب و مدعی شده است که فرد مذکور هرگز دانشجوی این دانشگاه نبوده است و هیچ فردی نمی‌تواند با رزومه و معرفی، دانشجوی این دانشگاه شود. این موضوع باعث شد کاربران شبکه اجتماعی توئیتر ضمن اشاره به این پرونده، نسبت به ابعاد این پرونده واکنش نشان دهند تناقضات در ادعاها بسیاری از کاربران ضمن اشاره به این پرونده، به بررسی میزان صحت و سقم ادعاهای مطرح شده از سوی این فرد پرداختند. کاربری در همین ارتباط می‌نویسد که فرد مذکور در توضیحاتی که شبکه اجتماعی اینستاگرام داده است، می‌گوید من رزومه‌ای قوی داشته‌ام و افتخاری من را پذیرش کرده‌اند. دانشگاه شهید بهشتی هیچ کس را برای رزومه قوی در رشته دندانپزشکی پذیرش نمی‌کند. در تناقض با این ادعا، وی در دو برنامه تلویزیونی، برنامه‌ی راهبردی درس خواندن برای کسب رتبه برتر در کنکور را شرح می‌دهد! بالاخره رزومه یا رتبه؟ کاربر دیگری نیز نوشت: «در مورد این لیست حضور غیاب که فرد مذکور منتشر کرده است، توضیح دهم که این لیست دستی توسط مسوول سایت، وارد سایت می‌شود و هرکسی اسمش را با خودکار در انتهای لیست نوشته باشد هم برایش یک جدول ساخته‌ می‌شود که اسمش را وارد می‌کند. پس این تصاویر به هیچ مدرک معتبری نیست.» یک کاربر نیز نوشت که اگر ادعاهای این فرد درست است، چرا در لیستی که وی در فضای مجازی منتشر کرده است، برابر نامش غیبت خورده است؟ کاربرانی نیز مدعی شدند که ورود به یک دانشگاه و آن هم به مدت طولانی ممکن نیست. کاربری نوشت: «من چهار سال دوره کارشناسی رفتم و آمدم، خانم حراست دم در من را از بچه‌اش بیشتر می‌دید؛ اما باز هم هر روز می‌گفت که کارت دانشجویی شما را برای ورود ببینم.» در عین حال برخی کاربران نیز از این فرد خواستند در صورتی که ادعاهای وی صحیح است؛ تصویری از کارت دانشجویی، ریز نمرات دانشگاهی، معرفی نامه‌های دانشجویی، نامه اشتغال به تحصیل یا سایر مدارک معتبری که هر دانشجویی بایستی این موارد را به حتم در اختیار دارد، به عنوان مدارک مستند و مستدل برای اثبات ادعای خود منتشر نماید. این پرونده اما باعث شد تا بسیاری از کاربران از تجربیات مشابه خود در مورد ورود غیرقانونی افراد مختلف به نام دانشجو به دانشگاه‌های برتر کشور و حضور در کلاس‌های درس بگویند و به این نکته اشاره کنند که در بسیاری از دانشگاه‌ها، ورود و خروج افراد به صورت دقیق کنترل نشده و ممکن است موارد مشابه دیگری نیز صورت پذیرد. یکی از فعالین صنف پزشکی نیز در توئیتی ضمن اشاره به این پرونده نوشت که شایسته است برای دوری از هر نوع قضاوت نادرست به دلیل دخالت یکی از طرفین ذینفع درماجرا، در سطحی بالاتر یعنی معاونت آموزشی و دانشجویی وزارت بهداشت نسبت به رفع ابهامات و دفاع از حیثیت مجموعه آموزشی و دانشگاهی کشور، جهت تنویر افکار عمومی اقدام کنند. صدا و سیما و برنامه‌های آموزشی غیرواقعی اما شرکت فرد مورد نظر در چند برنامه آموزشی به عنوان رتبه برتر کنکور در صدا و سیما نیز مورد توجه کاربران قرار گرفت. کاربری ضمن به اشتراک گذاشتن ویدئوهای حضور وی در برنامه‌های مختلف شبکه‌های تلویزیونی نوشت که فروش آنتن از سوی صدا و سیما و پخش برنامه‌هایی با مدعیان دروغین، خود نوعی از فساد است. کاربر دیگری نیز همین تصاویر را منتشر کرد و آورد که در این فیلم فرد مذکور توضیح می‌دهد که چطور با فقط ۶ ماه درس خوندن توانسته است در کنکور رتبه برتر بیاورد و در رشته دندان پزشکی دانشگاه بهشتی تحصیل نماید! برخی کاربران از مسوولان صدا و سیما این پرسش را مطرح کردند که آیا صدا و سیما درباره ادعاهای مطرح شده در برنامه‌های تلویزیونی مسوول نیست؟ و آیا نباید پیش از دعوت یک مهمان به یک برنامه تلویزیونی آموزشی، در مورد صحت سوابق وی بررسی‌های لازم صورت پذیرد؟ کاربری نیز از مسوولان صدا و سیما پرسید که چه کسی مسوول پاسخگویی به این ادعاهای کذب در یک برنامه تولیدی در این رسانه است؟ ادعاهای عجیب؛ فرصتی برای دیده شدن بسیاری از کاربران معتقدند که چنین اقداماتی، بطور صرف برای دیده شدن است و فرد مورد نظر با این پرونده، توانست تعداد دنبال کنندگان خود در فضای مجازی را بسیار بیشتر کرده و نام خود را در رسانه‌ها و فضای مجازی مطرح کند. اقدامی که به زعم کاربران، توسط بسیاری از سلبریتی‌های اینستاگرامی دنبال می‌شود و آنان با طرح ادعاهای عجیب و غریب، می‌توانند خود را در فضای مطرح و مخاطبان بسیاری برای خود به دست آورند. برخی کاربران از این فرد خواستند در صورتی که واقعاً عناوین و افتخارات داخلی یا بین المللی دارد، مدارک آن را منتشر کند. کاربری هم خطاب به این فرد مدعی گفت که گر ادعاهای شما درست است پس شرکت در کنکور که برای شما کاری نداشت. شما با آن رزومه قوی و اعتبار جهانی رتبه برتر می‌آوردی و بعد می‌رفتی به عنوان رتبه برتر مصاحبه و کتاب کنکور چاپ می‌کردی! کاربری نیز این پرسش را مطرح کرد که اگر ادعاهای این فرد دروغ باشد، پس چطور می‌تواند به عنوان یک کارآفرین در فضای مجازی معرفی کند؟ آیا نباید این ادعاها مورد بحث و بررسی قرار گیرد؟

more_vert خلاصه کتاب روابط عمومی و تبلیغات

دانلود فایل

closeخلاصه کتاب روابط عمومی و تبلیغات

نکته اول اینکه دانسته وشناخته ایم که خواه ناخواه در فعالیت های تبلیغی و در کلیت آن بر خلاف روابط عمومی که قناعت محور و اساس است، مؤلفه ترغیب نقش عمده واصلی را ایفاء می کند. فصل اولتعریف روابط عمومی:روابط عمومی تعاریف گوناگونی دارد اما در یک جمله کوتاه ونسبتاً نزدیک به مفهوم (( آینه تمام نمای یک موسسه است)) .بخش بزرگ رسالت روابط عمومی ها ارائه کردن ، نشان دادن وانتشار وپخش فعالیتها وعملکردهای واقعی دستگاه زیربط به جامعه ، گروه و جمعیتی که بنحوی با آنها در ارتباط هستند می باشد .و در نهایت روابط عمومی عبارتست از (( ابلاغ اطلاعات واقعی مؤسسه به مخاطبین زیربط و کسب نظریات انها به منظور ایجاد حس تفاهم )) .