جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت خلاقیت در سازمانهای رسانه ای ، مدیریت رسانه ، سازمان رسانه ، تفکر کلاسیک ، مدیریت خلاق ، مهارت تفکر خلاق ، مهارت های زمینه ای ، انگیزش درونی ، الگوی آمابیل ، خلاقیت رسانه ای و خلاقیت بی بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک

دانلود فایل

closeمقاله اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک

مقاله علمی و پژوهشی " اثر سبک‌های شناختی بر یادگیری یک تکلیف هدف‌گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک" مقاله ای است در ۱۹ صفحه و با ۳۰ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به محیط باز و بسته؛ مستقل از زمینه؛ منطق فازی؛ منطق کلاسیک؛ وابسته به زمینه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف کلی پژوهش حاضر، مطالعة اثر سبک‌های شناختی مستقل از زمینه و وابسته به زمینه بر یادگیری یک تکلیف هدف­گیری در محیط باز و بسته بر مبنای منطق فازی و کلاسیک است. در این پژوهش با مقایسه میانگین‌ها، برتری شرکت کنندگان مستقل از زمینه را در شرایط محیطی بسته و عملکرد بهتر شرکت کنندگان وابسته به زمینه را در محیط باز نشان داد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی کانون های تفکر و خط مشی گذاری

مقاله علمی و پژوهشی" کانون های تفکر و خط مشی گذاری " مقاله ای است که در24 صفحه و با 35 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کانون های تفکر، تفسیر پذیری ، گونه شناسی و خط مشی گذاری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert تفکر خلاق

دانلود فایل

closeتفکر خلاق

تفکر خلاق از جمله مهارت‌هایی است که موجب پیشرفت و رشد جامعه می‌گردد همانگونه که تا کنون رشد جوامعه بشری مدیون افرادی است که توانسته اند با کمک تفکر خلاقانه، به اختراعات و اکتشافاتی دست یابند که موجب آسان‌تر شدن زندگی انسان‌ها گشته است. استفاده از خلاقیت حتی در امور ریز و روزمره زندگی مانند فعالیت‌های مربوط به خانه نیز می‌تواند کارهای وقت‌گیر و کسل کننده را لذت‌بخش و آسان سازد.

more_vert وارونه کردن

دانلود فایل

closeوارونه کردن

کلید تفکر ازکلماتی مانند: نمی توانم، هرگز و نه در جمله استفاده کنید.

more_vert مقاله پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی

دانلود فایل

closeمقاله پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی

مقاله علمی و پژوهشی " پرورش مهارتهای تفکر انتقادی در بسترمحیط های یادگیری چندرسانه ای مبتنی بررویکرد ساختن گرایی " مقاله ای است در 20 صفحه و با 43 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بسته آموزشی ، محیط های یادگیری چندرسانه ای، رویکرد ساختن گرایی، تفکر انتقادی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه استفاده صحیح و اثربخش محیط های یادگیری چند رسانه ای نیازمند طراحی ، تدوین و تلفیق منطقی مولفه های حوزه علوم تربیتی است. یکی از این مولفه های اصلی که در این نرم افزارها مورد کم توجهی قرار گرفته، مولفه تفکر انتقادی می باشد. هدف از انجام این پژوهش تولید و اعتبار بخشی بسته آموزشی درس تفکروپژوهش پایه ششم ابتدایی مبتنی بر رویکرد ساختن گرایی (مدل چند رسانه ای ون مورینبور) و تاثیر آن بر مهارت های تفکر انتقادی در دو حوزه تفسیری و استنباطی بود. این تحقیق در دو مرحله انجام پذیرفت ، در مرحله اول بسته آموزشی درس تفکر و پژوهش با تاکید بر مهارت های تفسیری و استنباطی بر اساس مدل چند رسانه ای ون مرینبور، طراحی و تهیه گردید. در مرحله دوم تاثیر کاربرد بسته آموزشی تهیه شده مبتنی بر مهارت های تفسیری و استنباطی به روش نیمه آزمایشی و براساس طرح پیش آزمون - پس آزمون مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج حاصل نشان داد که تدریس تفکر و پژوهش بر اساس بسته آموزشی تهیه شده بر مهارت تفسیری و استنباطی آزمایشی تاثیر معنی دار داشته است (05/0P<). با توجه به نتایج به دست آمده از پژوهش، کاربست بسته آموزشی درس تفکر و پژوهش با رویکرد ساختن گرایی، موجب افزایش مهارت‌های تفکر انتقادی در دو حوزه مهارت تفسیری‌و مهارت استنباطی فراگیران می‌گردد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور

دانلود فایل

closeمقاله تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور " مقاله ای است در 29 صفحه و با 108 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اخلاقِ باور، وظیفه گراییِ معرفتی، قرینه گرایی، تفکر انتقادی پرداخته شده است چکیده مقاله عنوان مقاله : هدف از پژوهش حاضر تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتیِ اخلاقِ باور می باشد. برای این منظور از روش تحلیل مفهومی برای تحلیل وظیفه-گراییِ معرفتی، تفکر انتقادی و همچنین تبیین جایگاه تفکر انتقادی در وظیفه گراییِ معرفتی استفاده شده است. یافته های پژوهش حاضر نشان می دهد که به منظور عقلانیت بخشی به باورها و رعایت اخلاقِ باور، باید دلایل و قرائن لازم و کافی برای باور فراهم آید(قرینه گرایی). نائل آمدن به این دلایل و قرائن، مستلزم تحقیق و تفحص درباره ی باور مورد نظر است(وظیفه گراییِ معرفتی). برای انجام تحقیق و بررسی اصولی، باید قواعدی را تبیین کرد که با کاربرد آن ها فرایند وظیفه گراییِ معرفتی به نحو احسن صورت پذیرد. تفکر انتقادی متشکل از مهارت هایی است که هر کدام می توانند به عنوان یک قاعده در فرایند تحقیق و بررسی در مورد باور به کار روند. این قواعد عبارتند از «قضاوت با معیار روشن و پرهیز از قضاوت عجولانه»، «پرسشگری»، «خود اصلاحی»، «تمییز دلیل قوی از دلیل ضعیف»، «عدم پیروی از اکثریت و حقیقت جویی»، «تحلیل کردن»، «استقصاء»، «بداهت و پرهیز از ابهام»، «اجتناب از جمود و تعصب»، «جامعیت نگری»، «انعطاف پذیری»، «پیگیری تردیدها»، «استماع نظرات مخالف»، «تفکیک باور از صاحب باور»، «بررسی پیش فرض ها» که با ورود به فرایند اخلاقِ باور، مسیر وظیفه گرایی معرفتی را قاعده مندانه به پیش خواهد برد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مقایسۀ تسلط ربع‌های مغزی (شیوۀ تفکر) دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار

دانلود فایل

closeمقاله مقایسۀ تسلط ربع‌های مغزی (شیوۀ تفکر) دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار

مقاله علمی و پژوهشی" مقایسۀ تسلط ربع‌های مغزی (شیوۀ تفکر) دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار " مقاله ای است در 17 صفحه با 30 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات تسلط مغزی؛ ربع‌های مغزی؛ شیوۀ تفکر؛ غیرورزشکار و ورزشکار مطرح شده است چکیدههدف از تحقیق حاضر مقایسۀ تسلط ربع‌های مغزی دانشجویان ورزشکار و غیرورزشکار بود. به این منظور با استفاده از روش‌های نمونه‌گیری تصادفی ساده 199 نفر از دانشجویان دانشگاه‌های شرکت‌کننده در المپیاد ورزشی تابستان 1391 به‌عنوان نمونۀ ورزشکار و 162 نفر به‌عنوان نمونۀ غیر ورزشکار انتخاب شدند. نتایج تحقیق حاضر نشان داد که سمت راست مغز سهم بیشتری در چگونگی حل مسائل دارد، اما سمت چپ مغز نیز در حل مسائل مشارکت دارد که مشارکت این بخش مغز در ورزشکاران به‌صورت معناداری بیشتر از غیرورزشکاران بود.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert شش کلاه

دانلود فایل

closeشش کلاه

ادوارد دوبونو (پدر تفکر خلاق) در کتاب «شش کلاه تفکر» روشی را برای فکر کردن گروهی پیشنهاد می‌دهد. 

more_vert مقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

دانلود فایل

closeمقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

مقاله علمی و پژوهشی " روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تربیت اخلاقی، روش تربیت، تربیت رضوی، امام رضا(ع) پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از نگارش مقاله، بیان دیدگاه امام رضا (ع) در باب روش‌های تربیت اخلاقی می‌باشد. پژوهش حاضر با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش تحلیلی- توصیفی به تحلیل روش‌های تربیت پرداخته است. روش های تربیت بدست آمده از آرای ایشان، به قرار ذیل می‌باشد: 1. روش‌های زمینه‌ساز: پرهیز از معاشرت با صاحبان رذائل، ایجاد فضای اخلاقی در جامعه، محبت و احسان، جذبه و آراستگی. 2. روش‌های آگاهی و بصیرت اخلاقی: الف) روش‌های آشنا کردن متربی با آموزه های اخلاقی: آموزش اصول و معیارهای اخلاقی، تبیین موانع رفتارهای اخلاقی و راه‌های غلبه بر آن، بیان عواقب و پیامدهای رفتارهای اخلاقی و ضد اخلاقی، بیان داستان‌های اخلاقی. ب) روش‌های پرورش تفکر اخلاقی: تشویق به تفکر در مسائل اخلاقی ، تشویق به تفکر قبل از اقدام به عمل، بحث و گفتگو در مسائل اخلاقی. 3. روش‌های پرورش گرایش‌ها و عادات مطلوب: میل و رغبت در برابر خوف و ترس، تحریک انگیزه‌های ایمانی، ارائه الگو، توصیه به تحمیل رفتارهای پسندیده بر نفس، امر به فضیلت‌ها و نهی از رذیلت‌ها، نظارت و مراقبت. 4. روش‌های اصلاح رذائل: شناخت روحیه متربی، اغماض و چشم پوشی، برخورد قاطع. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی استقلال ساختار سازمانهای رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی استقلال ساختار سازمانهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" ساختار سازمانهای رسانه ای " مقاله ای است در 27  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به ساختار سازمانهای رسانه ای ، رهیافت کلاسیک ، رهیافت انسانگرا ، رهیافت موقعیتی ، نظریه بوروکراسی ، مدیریت علمی ، تقسیم کار ، مدیریت مشارکتی و رفتار مدیریتی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات

مقاله علمی و پژوهشی" مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات " مقاله ای است در 22  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مردم نگاری و کاربرد آن در ارتباطات ، انواع مردم نگاری ، روش کیفی ، بازتابندگی ، امپکس ، اتیکس ، مردم نگاری کلاسیک ، مردم نگاری فرایندی و مردم نگاری مقطعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جامعه شناسی سیاسی دورکیم

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جامعه شناسی سیاسی دورکیم

مقاله علمی و پژوهشی" جامعه شناسی سیاسی دورکیم " مقاله ای است در 26 صفحه با 24 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات جامعه شناسی سیاسی دورکیم ، دموکراسی ، جامعه مدنی ، پلورالیسم ، نظریه گیدنز و جامعه شناسی کلاسیک مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا

مقاله علمی و پژوهشی" روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا " مقاله ای است در 22 صفحه با 19 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات روش شناسی تأویلی هرمنوتیک ملاصدرا ، باطن ، ظاهر ، متشابه ، محکم ، هرمنوتیک خاص ، هرمنوتیک کلاسیک و هرمنوتیک مدرن مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert اصول مهارت حل مسأله

دانلود فایل

closeاصول مهارت حل مسأله

مرحله اول: جهت گیری صحیح نسبت به مشکل *سرزنش نکردن خود یا دیگران *رها کردن جست و جوی مقصر *عدم فاجعه آمیز کردن *رها کردن جست و جوی دلایل به وجود آمدن مشکل *باور به این که مشکل طبیعی است و باید به دنبال حل آن بود.  

more_vert هویت و هویت یابی در نوجوانان

دانلود فایل

closeهویت و هویت یابی در نوجوانان

وظیفه اصلی نوجوانی هویت یابی است. انحراف در هویت یابی هویت یابی زودرس: زودتر از موعد مناسب، تصور فرد از خود ثبت می شود: به تایید دیگران اهمیت می دهند. عزت نفس منوط به تایید دیگران است. به مراجع قدرت اهمیت زیادی می دهند .

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مجموعه علوم سیاسی سال 1396

دانلود فایل

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته مجموعه علوم سیاسی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مجموعه علوم سیاسی سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه سیاست‌شناسی،مبانی علم سیاست، جامعه‌ شناسی سیاسی، اندیشه‌های سیاسی، سیاست‌های تطبیقی ، اصول روابط بین‌الملل سیاست خارجی جمهوری اسلامی ، اندیشه‌های سیاسی غرب، اسلام و ایران – جامعه شناسی سیاسی (غرب و ایران) نظریه های روابط بین‌الملل (نظریه‌های کلاسیک، جدید و اقتصاد سیاسی بین‌الملل) ، روش‌شناسی سیاسی، بین‌الملل و منطقه‌ای ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله تبیین جایگاه و کارکرد قوۀ خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تأکید بر مبانی نفس‌شناسی صدرالمتألهین

دانلود فایل

closeمقاله تبیین جایگاه و کارکرد قوۀ خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تأکید بر مبانی نفس‌شناسی صدرالمتألهین

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جایگاه و کارکرد قوۀ خیال در صدور رفتار و افعال عاقلانه از انسان با تأکید بر مبانی نفس‌شناسی صدرالمتألهین" مقاله ای است در 20 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  صدرالمتألهین؛ صدور فعل؛ قوۀ خیال؛ تفکر؛ هدف؛ انگیزه پرداخته شده است چکیده مقاله ابن‌سینا صدور فعل آگاهانه ـ عاقلانۀ انسان را با بهره‌گیری عقل عملی از قوۀ خیال و همراهی آن‌دو تبیین می‌کند. صدرالمتألهین نیز اگرچه این تفسیر را رد نمی‌کند، با تعریف جدیدش از قوۀ خیال، آن را کل نفس حیوانی درنظر می‌گیرد و خیال را در همۀ شئون و رفتار عاقلانه و غیرعاقلانۀ انسان مؤثر می‌داند. تأثیر و کارکرد قوۀ خیال را در صدور فعل عاقلانه نزد صدرالمتألهین، در دو مقام می‌توان تبیین کرد. نخست آنکه فعل آگاهانه ـ عاقلانه مقوّم تفکر برای ایجاد علت غاییِ صدور فعل در ذهن فاعل است. صدرالمتألهین با اعتقاد به تأثیرپذیری تعقل از تخیل، تفکر عاقلانه را همواره آغشته به قوۀ خیال و متأثر از آن می‌داند و حصول تعقل صرف و تفکر فلسفی را در مبادی علمی صدور فعل و رفتار نفی می‌کند. کارکرد و تأثیرگذاریِ دیگر قوۀ خیال در مبادی علمی صدور فعل و رفتار، تبدیل غایت‌ها و شوق‌های کلی به جزئی، مصداق‌یابی و برنامه‌ریزی برای حرکت از حال کنونی و وصول به حال مطلوب و رفتار جدید است. عنوان مقاله [English] Explaining the Status and Function of Imaginative Faculty in Rational Emission of Behavior and Action with an Emphasis on Mulla Sadra’s Doctrine of Soul چکیده [English] Ibn Sina explains the emission of the human conscious-rational action by practical reason utilization of imaginative faculty and the companionship of these two. In contrast, despite he doesn’t reject this interpretation, Mulla Sadra, with his new definition of imaginative faculty, considers it as the whole of the animal soul and the imagination as effective in all respects of human rational and irrational behavior. The effect and function of imaginative faculty in the emission of rational action for Molla Sadra could be explained in two levels. First, the conscious-rational action is constitutive of thought for making the ultimate cause of the action emission in the actor’s mind. Believing in the influence of imagination on thinking, Mulla Sadra regards the rational thinking as always infected with imaginative faculty and under its influence and rejects the idea that in the principles of action and behavior emission there is only rationality or philosophical thought in work. The other functions of imaginative faculty in the principles of action and behavior emission are converting the universal ends to individual ones, case-finding and programming the movement from present status to the desirable one and new behavior.   کلیدواژه‌ها [English] Mulla Sadra, Emission of Action, Imaginative Faculty, thinking, End, Motivation دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert اوقات فراغت

دانلود فایل

closeاوقات فراغت

غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان و برنامه ریزی صحیح، اصولی و هدفمند برای هدایت رفتاری و شکوفا کردن استعدادهای خدادادی این عزیزان از مهم ترین ارکان فلسفه وجودی نظام تعلیم و تربیت است فضای مدرسه هر چند هم از امکانات پرورش و مربیان کار آمد برخوردار باشد به تنهایی نمی تواند سکوی نیازهای روانی و تربیتی کودکان، نوجوانان و جوانان باشد.

more_vert مقاله پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی

دانلود فایل

closeمقاله پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی

مقاله علمی و پژوهشی " پارادایم اخلاق زیست محیطی در تفکر وحدت وجودی ابن عربی" مقاله ای است در 18 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ابن عربی، وحدت وجود، اخلاق زیست محیطی، الگو، طبیعت پرداخته شده است چکیده مقاله "امروزه مطالعه پیرامون اخلاق زیست محیطی بعنوان بخشی از اخلاق کاربردی از چنان اهمیتی برخوردار است که نظریه پردازان این حوزه را به تلاشی مضاعف جهت ارائه مدل های گوناگونی برای تعامل دو سویه بین انسان و طبیعت وا داشته است. در این بین نظام عرفانی ابن عربی- هر چند بصورت غیر مستقیم – با تمسک به اصل حاکم بر آن یعنی ""وحدت وجود "" و دیگر مولفه های ساختاری آن و نیز تاکید بر نقش انسان به عنوان حد واسط بین طبیعت و ماوراء طبیعت می تواند الگویی جامع و سیستماتیک در حل بحران های زیست محیطی به بشریت ارائه دهد. در پرتو نظریة وحدت وجود همة موجودات تجلی و مظهری از مظاهر الهی تلقی شده و همة ویژگی ها و کمالات وجودی از قبیل علم،ادراک و قدرت را دارا هستند. هدف این پژوهش پرداختی جدید به مسأله اخلاق زیست محیطی با استفاده از مبانی عرفانی ابن عربی است. از جمله نتایج این پژوهش می توان به تحلیل اخلاق زیست محیطی با استفاده از روش عرفانی و نیز ارائه الگویی نوین جهت مواجهه با مسائل و مشکلات جدید دنیای معاصر اشاره کرددانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .