جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری

مقاله علمی و پژوهشی" توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تئوری چند سطحی و انگیزه خدمت مدیران ، انسجام گروهی ، جو سازمانی و رهبری تحولی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری

مقاله علمی و پژوهشی" توانمندسازی ، نوآوری و تعلق خاطر کاری " مقاله ای است که در 22  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تئوری چند سطحی و انگیزه خدمت مدیران ، انسجام گروهی ، جو سازمانی و رهبری تحولی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی منابع شغلی و شخصی و تعلق کاری کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی منابع شغلی و شخصی و تعلق کاری کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی" منابع شغلی و شخصی و تعلق کاری کارکنان " مقاله ای است که در24 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به منابع شغلی، منابع شخصی، سرزندگی ، فدایی شدن، مجذوب شدن و تعلق کاری کارکنان اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تأثیر حمایت اجتماعی بر رفاه کارکنان با میانجی‌‌گری اعتیاد به‌کار و تعلق‌خاطر‌کاری

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر حمایت اجتماعی بر رفاه کارکنان با میانجی‌‌گری اعتیاد به‌کار و تعلق‌خاطر‌کاری

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر حمایت اجتماعی بر رفاه کارکنان با میانجی‌‌گری اعتیاد به‌کار و تعلق‌خاطر‌کاری" مقاله ای است در 26 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اعتیاد به کار؛ تعلق خاطر کاری؛ حمایت اجتماعی؛ رفاه پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه، سازمان‌ها همۀ جنبه‌های مختلف زندگی انسان را در برگرفته‌اند و بسیاری از افراد، بخش زیادی از زندگی‌ خود را به کار اختصاص می‌دهند. افزایش حمایت اجتماعی موجب می‌شود افراد به سازمان تعلق‌خاطر بیشتری داشته، رضایت آنها از شغل خود بیشتر شده و درنتیجه بیشتر مایل بوده که در سازمان بمانند و کمتر به ترک خدمت گرایش داشته باشند. هدف این مقاله بررسی تأثیر حمایت اجتماعی بر رفاه کارکنان با میانجی‌گری اعتیاد به کار و تعلق خاطر‌کاری می‌باشد. داده‌های این پژوهش از بین 188 نفر از کارکنان سازمان ملی استاندارد ایران به روش نمونه‌گیری تصادفی ساده گردآوری شده است. برای آزمون فرضیه‏ها، از آزمون‌های آماری ‎شامل تحلیل همبستگی و مدل‌سازی معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج نشان می‏دهد تعلق خاطر‌کاری بر رضایت شغلی، تأثیر مثبت و بر استرس درک‌شده و اختلالات خواب تأثیر منفی دارد. همچنین اعتیاد به کار بر رضایت شغلی تأثیر منفی و بر استرس درک‌شده و اختلالات خواب، تأثیر مثبت دارد. نتایج حاصله، نقش میانجی‌گری تعلق‌خاطر کاری بین حمایت اجتماعی مربوط به کار و رضایت شغلی، استرس درک‌شده و اختلالات خواب را تأیید کرد. همچنین نقش میانجی‌گری اعتیاد به کار در رابطه بین حمایت اجتماعی مربوط به کار و اختلالات خواب نیز تأیید شد. عنوان مقاله [English] The Effect of Social Support of the Employees Welfare with Mediation of Work Addiction and Belonging چکیده [English] Organization have covered all aspects of human life. Most people spent a great part of their lives on working. Increasing social support makes employees show higher belongings to their job. They become more satisfied and would like to stay in the organization for longer time without any intention to leave it. This research aims at assessing the role of more social support on employees’ welfare with relation to work addiction and belongings. The data is collected from a number of 188 employees in the Iranian National Standard Organization through random sampling. The hypotheses were tested by correlation analysis and structural equations modeling. The results indicated that work belonging positively affects job satisfaction. Yet, it showed a negative relation with perceived stress and sleep disorders. On the other hand, work addiction has negative affect on job satisfaction. It has positive effects on perceived stress and sleep disorders. The result confirmed the mediation role of work addiction in the relationship between social support and sleep disorders. کلیدواژه‌ها [English] Work Addiction, Work Belonging, Social Support, Welfare دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مدیریت ذره بینی

ادامه مطلب

closeمدیریت ذره بینی

برای خلق یک تیم کارا، درک فرهنگ شرکت بسیار مهم است. برای نمونه، یک استارتاپ به‌سرعت در حال رشد به کارکنانی نیاز دارد که چابک باشند و حاضر باشند مسئولیت‌های مختلفی را فراتر از شرح شغل خود بر عهده بگیرند.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و ارتقاء تعلق مکانی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و ارتقاء تعلق مکانی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 29 صفحه و با 43 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی، تعلق مکانی ، سکونت پایدار ، زیست بوم عاطفی و خانوار روستایی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert برندگان نوبل فیزیک، شیمی و پزشکی جوایز خود را دریافت کردند

ادامه مطلب

closeبرندگان نوبل فیزیک، شیمی و پزشکی جوایز خود را دریافت کردند

جوایز نوبل ۲۰۱۹ رشته‌های فیزیک، شیمی و پزشکی طی مراسمی در استکهلم به برندگان آنها اهدا شد. به گزارش فوربز، هر ساله با فرا رسیدن ماه اکتبر(حوالی مهر) برندگان نوبل معرفی و جوایز آنها در ماه دسامبر(آذر) اعطا می‌شود. نوبل فیزیک ۲۰۱۹ برندگان نوبل فیزیک 2019 جایزه نوبل فیزیک امسال، به "جیمز پیبل"(James Peebles) برای کشفیات نظری در کیهان شناسی فیزیکی و "میشل مِیِر"(Michel Mayor) و "دیدیه کولوز"(Didier Queloz) برای کشف یک سیاره فراخورشیدی که به دور یک ستاره شبیه به خورشید می چرخد، اهدا شد. نیمی از جایزه مالی ۱.۱ میلیون دلاری نوبل فیزیک ۲۰۱۹ به جیمز پیبلز تعلق گرفته و نیمی دیگر بین مِیِر و کولوز اعطا شد. پیبلز در پژوهش خود، کیهان را با میلیاردها کهکشان و خوشه‌های کهکشانی آن مورد بررسی قرار داده است. چارچوب نظری او، بنیانی برای درک سابقه کیهان از زمان وقوع بیگ بنگ تا به امروز به شمار می‌رود. میشل مِیر و دیدیه کولوز در پژوهش خود، کهکشان محل سکونت ما یعنی راه شیری را در جستجوی جهانی ناشناخته مورد بررسی قرار داده‌اند. آنها در سال ۱۹۹۵ نخستین سیاره فراخورشیدی را بیرون از منظومه شمسی پیدا کردند. سیاره ای که به دور یک ستاره شبیه خورشید موسوم به پگاسی ۵۱ می‌چرخید. اکتشاف کولوز و مایور توانست تحول بزرگی در ستاره‌شناسی به وجود آورد. پس از این کشف بزرگ، بیش از چهار هزار سیاره فراخورشیدی در راه شیری کشف شده‌اند و همچنان، سیارات بزرگی در اندازه‌ها، شکل‌ها و مدارهای گوناگون در حال ظهور هستند. نوبل شیمی ۲۰۱۹ جایزه نوبل ۲۰۱۹ در رشته شیمی به طور مشترک به جان بی گودیناف، ام. استنلی ویتینگهام و آکیرا یوشینو اهدا شد. "گوران هانسون" دبیر کل آکادمی نوبل نام جان بی گودیناف، ام. استنلی ویتینگهام و آکیرا یوشینو را به عنوان برندگان جایزه نوبل شیمی سال ۲۰۱۹ به خاطر توسعه باتری‌های لیتیوم-یونی معرفی کرد. "آکیرا یوشینو"(Akira Yoshino) برنده ژاپنی جایزه نوبل شیمی امسال موفق شد لیتیوم خالص را از باتری حذف کند، در عوض آن را کاملاً بر اساس یون‌های لیتیوم ایجاد کند که از لیتیوم خالص ایمن‌تر است. این کار باعث شد باتری در عمل کارایی بیشتری داشته باشد. "جان.بی گودایناف"(John B. Goodenough) نیز به توسعه باتری‌های لیتیوم یونی کمک بسیاری کرده‌ است. جان بی. گودایناف دانشمند زمینه فیزیک حالت جامد اهل ایالات متحده آمریکا است که پتانسیل باتری‌های لیتیومی را دو برابر کرده است و شرایط مناسبی را برای توسعه باتری‌های بسیار قدرتمندتر و کاربردی‌تر مهیا کند. نوبل پزشکی ۲۰۱۹ جایزه نوبل پزشکی سال ۲۰۱۹ میلادی به "ویلیام جی کالین جونیور"، "پیتر جی راتکلیف" و "گرگ ال‌ سمنزا" تعلق گرفت. جایزه نوبل پزشکی امسال به طور مشترک به "ویلیام جی کالین جونیور"، "پیتر جی راتکلیف" و "گرگ ال‌ سمنزا" به خاطر دستاورد آنها در مورد چگونگی سازگاری سلول‌ها با اکسیژن موجود تعلق گرفت. قرن‌هاست که اهمیت اساسی اکسیژن برای دانشمندان شناخته شده است. اما اینکه چگونه سلول‌ها با تغییرات سطح اکسیژن سازگار می‌شوند، از مدت‌ها قبل ناشناخته مانده است. جایزه نوبل پزشکی امسال به تحقیقی راجع به چگونگی مکانیسم مولکولی و چگونگی سازگاری سلول‌ها با تغییرات ذخیره اکسیژن تعلق گرفت. احساس اکسیژن برای بسیاری از بیماری‌ها مهم است. اکتشاف برندگان نوبل پزشکی امسال برای علم پزشکی از اهمیت بالایی برخوردار است و راه را برای کشف روش‌های جدید برای مبارزه با کم‌خونی، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر هموار می‌کند. این سه دانشمند یک تشکیلات مولکولی را شناسایی کردند که فعالیت ژن‌ها در پاسخ به میزان مختلف اکسیژن را تنظیم می‌کند. کشف بزرگ این سه نفر یکی از اساسی‌ترین فرآیندهای سازگاری بدن را نشان می‌دهد. این افراد پایه و اساسی برای درک ما از "چگونگی تاثیر اکسیژن بر متابولیسم سلولی و عملکرد فیزیولوژیکی بدن" ایجاد کردند.

more_vert مدیریت ذره بینی چیست؟

ادامه مطلب

closeمدیریت ذره بینی چیست؟

مدیریت ذره بینی(Micro management)، نمونه‌ای از ضعف مدیریتی است که مبین کنترل بیش از اندازه و غیر ضروری کارکنان توسط مدیریت و توجه شدید مدیر به جزئیات کاری است. مدیران ریز بین به دلیل غرق شدن در مسائل جزئی، توانایی تحلیل کل سیستم و توجه به بهره‌وری کلی را ندارند. در واقع آنها علاوه بر اینکه کلیات را فدای جزئیات می‌کنند، احترام و اعتماد زیر دستان را نیز از دست می دهند. به گزارش بیزینس ترند؛ «چرخه مدیریت ذره‌بینی» می‌تواند خطرناک باشد. زمانی که بهره‌وری کاهش پیدا می‌کند، مدیران احساس می‌کنند که لازم است کمی بیشتر خود را درگیر کارهای جزئی کنند. بااین‌حال، مدیریت ذره‌بینی درواقع عملی زیان‌بار است و منجر به کاهش تعلق‌خاطر کارکنان و حتی بهره‌وری پایین‌تر شود. این تمایل زیان‌بار به مدیریت ذره‌بینی را کنار بگذارید. در عوض، از قدرت شفافیت بهره ببرید تا ببینید هرکسی روی چه چیزی کار می‌کند و بهره‌وری کارکنان را بدون هدر دادن وقت یک مدیر حفظ کنید. 1. افراد مناسب را استخدام کنید. برای خلق یک تیم کارا، درک فرهنگ شرکت بسیار مهم است. برای نمونه، یک استارتاپ به‌سرعت در حال رشد به کارکنانی نیاز دارد که چابک باشند و حاضر باشند مسئولیت‌های مختلفی را فراتر از شرح شغل خود بر عهده بگیرند. طی فرایند استخدام، با متقاضیان در مورد نقش‌ها، مسئولیت‌ها و انتظارات صادق باشید و آزادانه صحبت کنید، در عین این‌که اطمینان حاصل می‌کنید فرهنگ سازمان با ترجیحات و مشخصه‌های شخصیتی آن‌ها همخوانی دارد. استخدام کسی که با فرهنگ سازمان چندان سنخیتی ندارد تمایل یا حتی نیاز به مدیریت ذره‌بینی را شکل می‌دهد. 2. انتظارات و اهداف را به‌روشنی بیان کنید. انتظارات از هر یک از کارکنان را بر مبنای اهداف شرکت به‌روشنی بیان کنید. این کار را می‌توانید بسته به سازمان و فرهنگ خود برای یک بازه روزانه، هفتگی یا ماهانه انجام دهید. شاخص‌های بصری عملکرد یا چک‌لیست‌ها می‌تواند به کارکنان کمک کنند در مسیر درست حرکت کنند و اولویت‌های خود را بدانند. در اینجا آن‌قدر که مسیر مهم است مقصد مهم نیست. برای اعضاء تیم یک هدف و موعد مشخصی را تعیین کنید و اجازه دهید به روش خود آن را محقق کنند. به‌این‌ترتیب در عین دستیابی به نتایج مطلوب نیاز به مدیریت ذره‌بینی از بین می‌رود. 3. بازخورد لحظه‌ای بدهید. از یک دیدگاه وسیع‌تر، تمرکز بر روی تصویر کلی و درازمدت و هدف نهایی روشن می‌کند که شرکت به کجا می‌رود و همه در چه جهتی کار می‌کنند. مطلع کردن افراد از عملکردشان به آن‌ها اجازه می‌دهد نقش خود را در سازمان بدون این به امور جزئی بپردازید درک کنند. یک راه بازخورد لحظه‌ای دادن این است که یک تخته سفید را که اهداف شرکت روی آن نوشته شده است درجایی مناسب نصب کنید. می‌توانید از یک سیستم کدگذاری شده بر اساس رنگ‌ها استفاده کنید که به‌سرعت و به‌وضوح وضعیت اهداف را نشان می‌دهد تا همه روند پیشرفت را بتوانند ببینند. 4. در کارکنان یک احساس تعلق ایجاد کنید. کارکنان به‌مراتب اشتیاق بیشتری به کار خود و بهره‌وری بالاتری خواهند داشت زمانی که احساس کنند صدایشان شنیده می‌شود و دریابند چگونه کار آن‌ها در وضعیت کلی سازمان تأثیر می‌گذارد. ارائه یک فهرست انجام کارها که کارکنان باید بدون هیچ حرفی به آن عمل کنند نتایج خوبی را فراهم نخواهد کرد و نیاز یا تمایل به مدیریت ذره‌بینی را از بین نخواهد برد. سعی کنید یک احساس تعلق به شرکت در کارکنان ایجاد کنید. این کار می‌تواند از طریق اعطای مالکیت ایده‌ها، آزادی در ابراز ایده‌های خلاقانه یا تعیین اهداف شخصی مؤثر در موفقیت کلی شرکت انجام شود. 5. ارتباطی آزاد داشته باشید تا از سوءتفاهم جلوگیری کنید. ارتباطات آزاد در کاهش تمایل به مدیریت ذره‌بینی امری کلیدی است. زمانی که یک کارمند احساس می‌کند به‌شدت زیر نظر است یا کارش بیش‌ازحد مدیریت می‌شود، ممکن است به این نتیجه برسد نسبت به او اعتماد کافی وجود ندارد یا این‌که ممکن است کاری را اشتباه انجام داده باشد. اطمینان حاصل کردن از این‌که همیشه امکان برقراری ارتباط وجود دارد تضمین‌کننده یک محیط کاری سالم‌تر و با بهره‌وری بیشتر خواهد بود. برای این منظور، می‌توانید از سیاست درهای باز بهره بگیرید و از قضاوت سریع درباره ایده‌ها و اقدامات کارکنان بپرهیزید. جلسات منظم نیز که در آن‌ها هرکسی می‌تواند شرح دهد روی چه چیزی کار می‌کند و در صورت لزوم تقاضای کمک یا بازخورد کند، ممکن است ایده خوبی باشد. پرهیز از ورود به چرخه خطرناک مدیریت ذره‌بینی برای هر کارآفرین موفقی امری کلیدی است؛ و اگر بخواهیم صادق باشیم، اگر کسب‌وکاری در وضعیت خوبی به سر ببرد، نباید در طی یک روز زمان کافی برای مدیریت ذره‌بینی وجود داشته باشد.

more_vert چند مورد برای پیشرفت در کار

ادامه مطلب

closeچند مورد برای پیشرفت در کار

برای بهترین مشاوره شغلی کمتر پیش می آید که فرد مورد اعتماد و با تدبیر در اطراف خود پیدا کنید. در اینجا به چند نمونه از بهترین توصیه ها برای یافتن شغل یا پیشرفت در آن را اشاره می کنیم. فرم تقاضای کار را پر کنید برای ورود به شغل جدید، چه راهی بهتر از پرکردن فرم تقاضای کار وجود دارد؟ این خیلی ابتدایی و در عین حال بسیار ترسناک به نظر می رسد. «گاهی بهترین چیزها در زندگی، بزرگ و ترسناک، متفاوت، و سرشار از تغییر هستند، اما لازم است یک روز قدم به سوی آن ها بردارید». «روی آن دکمه کلیک می کنید، آن فرم را پر می کنید، تلفن می کنید و ایمیل می فرستید. از این شانس استفاده کنید، این ریسک را بپذیرید و شکست بخورید. این قدر شکست بخورید تا اینکه بالاخره جواب تلفن شما را بدهند. این هرگز برای آدم ترسو که هرگز فرم تقاضایی را پر نکرده اتفاق نمی افتد». ترس را از خود دور کنید و فرم تقاضا را پر کنید. چیزی برای از دست دادن ندارید! صرف نظر از حرفه تان، یک هنرمند باشید پیروی از دستورات و انجام کارها آسان است؛ اما آزمایش حد و مرزهای خلاقیت‌تان دشوارتر است – باید سعی تان را بکنید. «با به چالش کشیدن وضع موجود و فراتر رفتن از حدود کارهایی که می توان انجام داد شما به خلق ارزش می پردازید و اغلب اوقات، این امر نیازمند فکر کردن در ورای مرزهای کنونی است. از اینکه در محیط کار یک هنرمند باشید نترسید». اگر ذهنیت یک هنرمند را داشته باشید، می توانید در شغل تان کارهای بزرگی بکنید. تا رسیدن به هدف، گزینه های موجود را کنار نگذارید یکی از دوستان موفق می گوید : به استادش در دانشگاه گفته بود که قصد دارد بعد از فارغ التحصیلی به واشنگتن دی سی برود. استادش از او پرسیده بود آیا در آنجا شغلی برای خود دست و پا کرده است؟ خب معلوم است – او شغلی نداشت. بنابراین، استادش به او گفت تا زمانی که به یکی از گزینه های شغلی دست نیافته بقیۀ گزینه ها را کنار نگذارد. این دوست می گوید: «من در نهایت سر از سیلیکون ولی در کالیفرنیا ( مرکز علم کامپیوتر دنیا) درآوردم». بهانه نیاورید به جای اینکه بنشینید برای انجام ندادن کاری بهانه تراشی کنید، آن را در دست گرفته و انجامش دهید. فرقی نمی کند کجا می روید، طوری رفتار کنید که انگار به آنجا تعلق دارید خیلی آسان است که ترس از موقعیت هایی را که در آن ها احساس تعلق نمی کنید در خود نهادینه کنید. شاید شما در یک جلسه ارائه در دپارتمان دیگری شرکت کرده اید یا کاری به شما واگذار شده که خارج از وظایف معمول شماست. اعتماد به نفس خود را حفظ کنید و طوری رفتار کنید که به آن جا یا آن کار تعلق دارید زیرا به آن تعلق دارید. تشکر کنید آداب معاشرت را در محل کار هرگز فراموش نکنید. افراد به تشریفات کوچک توجه دارند، و وقتی شما مودب باشید احتمال دستیابی به چیزی که می خواهید بیشتر است. بر بهبود ضعف هایتان تمرکز نکنید برخلاف توصیه های معمول تمرکز بر نقاط ضعف، پیشنهاد می شود به جای آن بر روی قابلیت های خود تمرکز کنید. «فرد وسوسه می شود که تلاش کند تبدیل به کارمندی خوش‌نقش شود. اما این غیر سازنده است. برای موقعیت شغلی تان بهتر است که در چیزی ضعیف باشید، این ضعف را پذیرفته و به جلو حرکت کنید». وقت خود را صرف توصیه نامه نکنید پیدا کردن کسانی که مایل به نوشتن توصیه نامه برای شما باشند طاقت فرسا و آزاردهنده است. خصوصا اگر لازم باشد هر چند وقت یکبار به آن ها یادآوری کنید چنین کاری را تکرار کنند. این کار را نکنید. بگذارید این کار شما باشد که توانایی تان را نشان می دهد. اگر کسی از شما پرسید چه کسی شما را توصیه می کند، این جواب را به او بگویید: من خودم را توصیه می کنم و کارم نیز مرا توصیه می کند. من پیشنهاد می کنم من را بر اساس آنچه در فلان شرکت انجام داده ام ارزیابی کنید و بهتر است به جای صحبت کردن با کسی که من به شما پیشنهاد می کنم، با هر کسی که دوست دارید در آن شرکت صحبت کنید و برای اینکه شناخت بهتری از عملکرد و شخصیت من در آنجا به دست بیاورید، با افراد به طور هماهنگ نشده صحبت کنید. از زمان حال لذت ببرید وقتی بحث کار مطرح می شود، باید عاشق کاری باشید که انجام می دهید – سعی کنید از آن لذت ببرید. زندگی کوتاه است. بهترین استفاده را از آن بکنید. الهام بخش کسی باشید. اینقدر بخندید تا دل درد بگیرید. وقتی از پس کار بزرگی برآمدید، فریاد بکشید. به همکارانتان بگویید چقدر فوق العاده هستند. می دانید چرا؟ فوق‌العاده بودن واگیردار است. منبع: بانوی شهر

more_vert ویژگی های یک همکار بد در محل کار

ادامه مطلب

closeویژگی های یک همکار بد در محل کار

بخش قابل توجهی از زندگی ما در محل کار و در تعامل با همکاران مان سپری می شود. هر یک از ما در کار خود مشکلات و فشار های مختلفی داریم اما داشتن همکارانی خوب کمک می کند با شرایط کاری خود بهتر مواجه شویم. با این حال، بعضی افراد به سوهان روح همکاران خود تبدیل می شوند. اما دقیقا چه چیزی ما را تبدیل به یک همکار نفرت انگیز می کند؟ ویژگی های یک همکار بد را بدانید و از این کارها در محل کارتان پرهیز کنید. ۱- بیش از حد در مورد خودتان صحبت می کنید اگر در محل کارتان دائما در مورد خودتان صحبت می کنید باید بدانید که مسائل شخصی شما برای همکاران تان اهمیتی ندارد. این عادت نه فقط آزار دهنده بلکه توهین آمیز هم است چون با این کار از حد و حدود خود خارج می شوید. علاوه بر این، هرگز از همکاران تان سؤال های شخصی نپرسید. هیچ کس از آدم های فضول خوشش نمی آید. ۲- غیبت همکاران تان را می کنید غیبت کردن شاید ابتدا روش سرگرم کننده ای برای برقراری ارتباط با همکاران به نظر برسد اما باید بدانید که همه چیز به اینجا ختم نمی شود. وقتی غیبت می کنید یک نفر هدف حمله قرار می گیرد، اما فقط کسی که موضوع غیبت است اذیت نمی شود بلکه کسانی که غیبت می کنند هم به نوعی اذیت می شوند چون هر کسی که در غیبت شرکت دارد می داند که ممکن است روزی ورق برگردد و خود او هم به موضوع غیبت همکارانش تبدیل شود. ۳- با صدای بلند صحبت می کنید اگر عادت دارید در محل کارتان با صدای بلند با تلفن حرف بزنید، همانطور که پیش تر ذکر شد به خاطر داشته باشید که همکاران تان علاقه ای به شنیدن مسائل شخصی شما ندارند. اما در خصوص مسائل کاری چطور؟ اگر با تلفن یا همکاران تان در مورد مسائل کاری صحبت می کنید، صدای بلندتان مزاحم بقیه ی کارکنان می شود. در محل کار همه ی افراد باید به آرامش همکاران شان توجه داشته باشد. بهتر است در زمان صحبت با تلفن یا همکاران تان به اتاق دیگری بروید. ۴- غذاهایتان بوی تندی دارند بعضی کارکنان غذای خود را سر میز کارشان می خورند. این کار به خودی خود ایرادی ندارد اما مشکل از جایی شروع می شود که گاهی غذا بوی خیلی زیادی دارد. این مسأله برای همکاران تان آزار دهنده است. ۵- بهداشت شخصی را رعایت نمی کنید رعایت بهداشت شخصی در محیط کار اهمیت بسیار زیادی دارد. بوی بد بدن تان همکاران تان را آزار می دهد. اما بعضی کارکنان هم هستند که در استفاده از عطر زیاده روی می کنند. باید بدانید که بوی تند عطر نه تنها ناخوشایند است بلکه حتی ممکن است کسانی که دچار آلرژی هستند را اذیت کند. بهترین حالت برای محیط کار یک «بوی خنثی» است. ۶- لباس های نامناسبی می پوشید احتمالا روزی که برای مصاحبه ی کاری رفته بودید، به تأثیر پوشش تان توجه داشتید. اما بعد از آنکه توانستید این کار را به دست آورید هم باید پوشش مناسبی در محل کارتان داشته باشید. به خاطر داشته باشید لباسی که برای محیط کار انتخاب می کنید نه برای خودتان، بلکه برای همکاران و محل کارتان است. در محل کار اصول پوشش سازمانی را همان طور که تعیین شده رعایت کنید. همیشه باید به تأثیر پوشش تان توجه داشته باشید نه فقط در مصاحبه های کاری. ۷- گوشی تان را بی صدا نمی کنید در محل کار تلفن همراه همیشه باید در حالت بی صدا باشد. بسیاری از مواقع کارکنان برای انجام کاری میزشان را ترک می کنند و تا زمانی که برگردند تلفن همراه شان که جامانده بی وقفه زنگ می خورد. این مسأله به شدت آزار دهنده است و مزاحم بقیه ی کارکنان می شود. حتی اگر خودتان هم حضور داشته باشید، صدای بی وقفه ی زنگ و پیغام گوشی تان دیگران را اذیت می کند. ۸- غذای همکاران تان را می دزدید فقط یخچال محل کارتان اشتراکی است نه غذاهای داخل آن! هرگز نباید غذای همکاران تان را بی اجازه بردارید. ۹- هیچ وقت در دسترس نیستید در دسترس نبودن همکاران بسیار آزار دهنده است. همکاران خود را از مواقعی که حضور ندارید باخبر کنید. می توانید داخل یک تقویم آن را یاداشت کنید. همچنین زمانی که سر میزتان نیستید، برای همکاران تان یادداشت بگذارید و به آن ها اطلاع دهید که چه زمانی بر می گردید یا آن ها چطور می توانند به شما دسترسی پیدا کنند. ۱۰- وقت و بی وقت مزاحم همکاران تان می شوید در ساعات غیر کاری و تعطیلات برای مسائل کاری مزاحم همکاران تان نشوید. تعطیلات و سفر زمانی برای استراحت و رسیدگی به کارهای شخصی است و معمولا کسی دوست ندارد زمانی که سر کار نیست مزاحم او شوند. ۱۱- تنبلی می کنید تنبلی در محیط های کاری جایی ندارد و الیته این یکی از رایج ترین مشکلاتی است که افراد با همکاران خود دارند. در محل کار کسی دوست ندارد احساس کند مورد سوء استفاده ی کسانی قرار گرفته که به اندازه ی او کار نمی کنند.

more_vert واکسیناسیون روانی کودک

ادامه مطلب

closeواکسیناسیون روانی کودک

شاید تعجب کنید اگر بگویم مغز ما با همه پیچیدگی اش قادر نیست جملات منفی را از مثبت تفکیک کند:به جمله ی منفی  زیر توجه کنید:" لطفا به فیل قرمز فکر نکنید " ذهن شما اکنون به چه چیزی فکر می کند؟

more_vert مقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی براساس فضیلت اخلاقی صبر با واسطه‌گری مؤلفه‌های اهداف پیشرفت در دانشجویان

ادامه مطلب

closeمقاله پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی براساس فضیلت اخلاقی صبر با واسطه‌گری مؤلفه‌های اهداف پیشرفت در دانشجویان

مقاله علمی و پژوهشی " پیش‌بینی اهمال‌کاری تحصیلی براساس فضیلت اخلاقی صبر با واسطه‌گری مؤلفه‌های اهداف پیشرفت در دانشجویان " مقاله ای است در 20 صفحه و با 53 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث صبر، اهداف پیشرفت، اهمال کاری تحصیلی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، بررسی رابطه ی بین مؤلفه های فضیلت اخلاقی صبر و اهمال کاری تحصیلی با واسطه گری مؤلفه های هدف گرایی در دانشجویان بود. بدین منظور260 دانشجو (150¬پسر و 110¬دختر) دانشگاه شیراز با استفاده از نمونه گیری خوشه ای تصادفی انتخاب شدند و به مقیاس صبر، مقیاس هدف-گرایی و مقیاس اهمال کاری تحصیلی پاسخ دادند. پایایی ابزارهای پژوهش به وسیله¬ی ضریب آلفای کرونباخ و روایی آن ها به وسیله همبستگی درونی تعیین شد. برای تحلیل داده ها از تحلیل مسیر در مدل معادلات ساختاری استفاده شد. نتایج تحلیل مسیر نشان داد که از بین مؤلفه‏های صبر، مؤلفه‏های شکیبایی، متعالی شدن، رضایت و استقامت پیش بینی کننده منفی اهمال کاری تحصیلی بوده است. علاوه بر این هدف یادگیری در رابطه بین مؤلفه‏های صبر و اهمال کاری تحصیلی نقش واسطه ای را ایفا کرد. بر اساس نتایج این پژوهش و با توجه به این که صبر پیش بینی کننده منفی اهمال کاری تحصیلی می‌باشد، بنابر این پیشنهاد می‌شود، برای کاهش اهمال کاری تحصیلی دانشجویان برگزاری کارگاه های آموزش صبر مورد توجه قرار گیرد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert برندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۹ معرفی شدند

ادامه مطلب

closeبرندگان جایزه نوبل پزشکی ۲۰۱۹ معرفی شدند

جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی امسال ۲۰۱۹ بطور مشترک به دو دانشمند آمریکایی و یک دانشمند انگلیسی به دلیل اکتشافات آن‌ها در زمینه اینکه «چگونه سلول‌ها قابلیت دسترسی به اکسیژن را احساس کرده و خود را با آن تطبیق می‌دهند»، تعلق گرفت. به گزارش پایگاه اینترنتی نوبل پرایز، جایزه نوبل پزشکی امسال به «ویلیام جی کائلین جونیور» دانشمند آمریکایی، «سِر پیتر جی رتکلیف» دانشمند انگلیسی و «گِرِگ ال اسمنزا» دانشمند آمریکایی به دلیل اکتشافات آن‌ها در زمینه اینکه «چگونه سلول‌ها قابلیت دسترسی به اکسیژن را احساس کرده و خود را با آن تطبیق می‌دهند» تعلق گرفت. حیوانات برای تبدیل مواد غذایی به انرژی مفید، به اکسیژن نیاز دارند. قرن هاست که اهمیت اساسی اکسیژن شناخته شده اما چگونگی سازگاری سلول‌ها با تغییرات در سطح اکسیژن مدت‌هاست که شناخته نشده است. «ویلیام جی کائلین جونیور»، «سِر پیتر جی رتکلیف» و «گِرِگ ال اسمنزا» اکنون کشف کردند که چگونه سلول‌ها می‌توانند تغییر سطح میزان دسترسی به اکسیژن را احساس و خود را با آن سازگار کنند. آن‌ها موفق به شناسایی مکانیسم مولکولی شدند که فعالیت ژن‌ها را در واکنش به سطوح مختلف اکسیژن تنظیم می‌کند.اکتشافات برندگان جایزه نوبل امسال سازوکار یکی از اساسی‌ترین فرایندهای سازگاری زندگی را نشان داد. آن‌ها پایه و اساس شناخت ما از چگونگی تاثیر سطوح اکسیژن بر متابولیسم سلولی و عملکرد فیزیولوژیکی را ایجاد کردند. اکتشافات آن‌ها همچنین راه را برای ابداع راهکارهای جدید نوید بخش برای مبارزه با کم خونی، سرطان و بسیاری از بیماری‌های دیگر هموار کرده است. «ویلیام جی. کائلین جونیور» در سال ۱۹۵۷ در نیویورک به دنیا آمد. وی مدرک دکترای خود را از دانشگاه «دوک» در دورهام اخذ کرد. وی آموزش‌های تخصصی خود را در حیطه پزشکی داخلی و آنکولوژی در دانشگاه «جان هاپکینز» بالتیمور و در «موسسه سرطان دانا فاربر» در بوستون گذراند. وی آزمایشگاه تحقیقاتی خود را در «انستیتوی سرطان دانا فاربر» تأسیس کرد و در سال ۲۰۰۲ پروفسور تمام دانشکده پزشکی هاروارد شد. وی از سال ۱۹۹۸ محقق مؤسسه پزشکی هوارد هیوز است. «سِر پیتر جی رتکلیف» در سال ۱۹۵۴ در « لانکاشایر» در انگلستان متولد شد. وی در کالج «گنویل و کایوس» (Gonville and Caius) دانشگاه کمبریج در رشته پزشکی تحصیل کرد و آموزش تخصصی خود را در زمینه نفرولوژی در آکسفورد انجام داد. وی یک گروه تحقیقاتی مستقل را در دانشگاه آکسفورد تأسیس کرد و در سال ۱۹۹۶ پروفسور تمام شد. رتکلیف مدیر تحقیقات بالینی در «موسسه فرانسیس کریک» لندن، مدیر «موسسه تارگت دیسکاوری» در آکسفورد و عضو «موسسه تحقیقات سرطان لودویگ» است. «گِرِگ ال. اسمنزا» در سال ۱۹۵۶ در نیویورک به دنیا آمد. وی مدرک کارشناسی خود را در رشته زیست شناسی از دانشگاه هاروارد در بوستون بدست آورد و مدرک دکترای/ پی.اچ.دی خود را در سال ۱۹۸۴ از دانشکده پزشکی دانشگاه پنسیلوانیا در فیلادلفیا دریافت کرد. وی به عنوان متخصص اطفال در دانشگاه دوک در دورهام آموزش دید. اسمنزا آموزش‌های بعد از دکترای خود را در دانشگاه جان هاپکینز در بالتیمور انجام داد و در آنجا یک گروه تحقیقاتی مستقل تأسیس کرد. وی در سال ۱۹۹۹ پروفسور تمام دانشگاه جان هاپکینز شد و از سال ۲۰۰۳ مدیر برنامه تحقیقات عروقی در «موسسه مهندسی سلول جان هاپکینز» است. سال گذشته جایزه نوبل فیزیولوژی یا پزشکی به «جیمز آلیسون» آمریکایی و «تاسوکو هونجو» ژاپنی تعلق گرفت. این دو دانشمند به کشفیات مهمی در زمینه فعال کردن دستگاه ایمنی بدن برای مبارزه با سلول‌های سرطانی دست یافته‌ بودند. جایزه نوبل پزشکی تاکنون ۱۰۹ مرتبه و به ۲۱۶ نفر اعطا شده که ۱۲ نفر آنان زنان دانشمند بوده‌اند. «فردریک جی بانتینگ» با ۳۲ سال سن جوان‌ترین محققی بود که جایزه نوبل پزشکی سال ۱۹۲۳ میلادی را به دلیل کشف انسولین از آن خود کرد و «پیتون روس» ۸۷ ساله، مسن‌ترین محققی محسوب می‌شود که جایزه نوبل پزشکی را در سال ۱۹۶۶ به دلیل کشف ویروس‌های ایجادکننده تومور دریافت کرد. این جایزه فقط ۳۹ مرتبه به یک دانشمند به تنهایی تعلق گرفته، ۳۳ مرتبه هم‌زمان به دو نفر و ۳۷ مرتبه هم‌زمان به سه نفر داده شده است. اصول اعطای جایزه نوبل اجازه نمی‌دهند که یک جایزه به طور هم‌زمان به بیش از سه نفر داده شود.

more_vert مقاله تأثیر تمرین حافظۀ کاری و تمرین بدنی بر چرخش ذهنی

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر تمرین حافظۀ کاری و تمرین بدنی بر چرخش ذهنی

مقاله علمی و پژوهشی " تأثیر تمرین حافظۀ کاری و تمرین بدنی بر چرخش ذهنی" مقاله ای است در ۱۳ صفحه و با ۲۹ فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تمرین جسمانی؛ توانایی فضایی؛ چرخش ذهنی؛ حافظۀ کاری؛ شناخت پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر تمرین جسمانی و تمرین حافظۀ کاری بر توانایی چرخش ذهنی بود. به این منظور 45 نفر دانشجوی دختر غیرورزشکار به‌صورت هدفمند انتخاب شدند و به‌طور تصادفی در یکی از گروه‌های تمرین ایروبیک، تمرین حافظۀ کاری و گروه کنترل قرار گرفتند یافته‌های تحقیق حاکی از تسهیل توانایی‌های شناختی به‌وسیلۀ مداخلات شناختی و حرکتی استدانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert با تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

ادامه مطلب

closeبا تقاضای دورکاری موافقت می‌کنید یا خیر؟

چرا این مدیران بزرگ تا این حد نسبت به آینده دورکاری خوش بین هستند؟ پژوهش ها مزایای زیادی را برای این نوع کار نشان داده اند که از جمله می توان به افزایش کارایی، خلاقیت و حتی سطح سلامتی کارمندان اشاره کرد. اگرچه این جریان خوبی به نظر می رسد، اما شما به عنوان یک رهبر و مالک کسب و کار نمی توانید یک روز از خواب بیدار شوید و تصمیم بگیرید که همه کارمندانتان را به خانه بفرستید تا در آنجا کاری کنند! این تصمیمی است که نیازمند ارزیابی دقیق شرایط فعلی کسب و کار، محیط کاری و پیامدهایی است که ممکن است رخ دهند. چطور می توانید مطمئن شوید که شرکت تان آماده دورکاری است؟ باید به دنبال نشانه هایی در کارمندان و شرایط و محیط کاری تان بگردید. 1. رقبای شما مدت هاست که دورکاری را انتخاب کرده اند. اگرچه تقلید کورکورانه از فعالیت های رقبا همیشه توصیه خوبی نیست، اما در این مورد می توانید این کار را انجام دهید. افراد خلاق دوست دارند شرایط کاری منعطفی داشته باشند و از هر جایی که دوست دارند، کار کنند. بیشتر آنها به دورکاری علاقه دارند و در هنگام تصمیم گیری برای انتخاب شغل، این گزینه را مد نظر قرار می دهند. اگر رقبای شما مدت هاست که دورکاری را به عنوان یکی از گزینه هایشان برگزیده اند، باید بدانید که احتمالا افراد بااستعداد و خلاق بسیاری را دودستی به رقیب تان تقدیم کرده اید. 2. کارمندان تان به دورکاری علاقه مندند. اگر یکی از کارمندان تان به سراغ شما آمده و درخواست دورکاری کرده است، یا از این و آن، چیزهایی را در مورد تقاضای کارمندان تان در مورد ایجاد شرایط انعطاف پذیرتر کاری شنیده اید. شاید وقت آن رسیده باشد که گزینه دورکاری را نیز به قوانین شرکت تان اضافه کنید. مردم بی خود و بی جهت حرفی نمی زنند و ایده و نظری نمی دهند. اگر کارمندان تان چیزی در مورد دورکاری گفته اند، به این خاطر است که احتمالا به این مورد نیاز دارند یا شرایط انجام چنین کاری را در خود می بینند. در مطالعه ای که در سال 2016 صورت گرفته، تعادل میان کار و زندگی شخصی به عنوان اولین معیار در سنجش رضایت شغلی در نظر گرفته شده است. این به آن معناست که قابلیت کار در خانه ارزش زیادی برای بسیاری از مردم دارد. بنابراین چه فقط یک کارمند چنین تقاضایی کرده باشد، چه عده بیشتری مایل به دورکاری هستند، بررسی کنید و شرایطی را در این راستا برای آنها فراهم سازید. 3. برخی از کارهای شرکتتان از قبل به صورت دورکاری انجام می شده است. چه اتفاقی می افتد اگر کارمندتان به خاطر بیماری فرزندش نتواند یکی دو روز به محل کار بیاید؟ یا اگر کارمندی نتواند گزارش کاری اش را سر موقع فراهم کند؟ شما از آنها خواهید خواست که کارهای لازم را در خانه انجام بدهند و برایتان بفرستند، درست است؟ این مواردنشان می دهند که شما همین الان هم می توانید برخی فعالیت ها را به صورت دورکاری انجام دهید. اگر کارمندی می تواند از جایی به غیر از محل کار به ایمیل های کاری پاسخ دهد، تماس های لازم را برقرار کند، گزارش های مورد نیاز را بفرستد، مدارک ضروری را ثبت کند و حتی قراردادهای کاری ببندد، پس باید بدانید که آمادگی لازم را دارید که دورکاری را امتحان کنید. 4. از مزایای دورکاری به خوبی آگاهید. پژوهش ها نشان داده اند که دورکاری باعث صرفه جویی در زمان، هزینه و منابع شرکت می شود. با واگذاری برخی از فعالیت ها یا موافقت با دورکاری برخی از کارمندان تان، می توانید در هزینه منابع و کسب و کارتان صرفه جویی بکنید. در حقیقت این طور تخمین زده شده است که اگر شرکت های آمریکایی به کارمندان شان اجازه دهند تا نیمی از زمان کاری شان را در منزل سپری کنند، می توانند به ازای هر نفر 11 هزار دلار در سال صرفه جویی کنند. باورنکردنی است، مرگ نه؟ مزیت دیگر دورکاری این است که می توانید با بهترین کارمندان کار کنید و دیگر نگران محدودیت های جغرافیایی نباشید. اگر دورکاری را در قوانین شرکتی تان لحاظ کنید، امتیاز کار با بهترین استعدادهای کشور را خواهیدداشت. چطور دورکاری را به بهترین شکل ممکن در کسب و کار خود بگنجانید؟ نمی توان به یک باره همه چیز را تغییر داد و شرایط کاری کارمندان را عوض کرد. باید بررسی کنید که کدام یکی از سمت های شغلی مناسب کار در اداره و کدام یک مناسب دورکاری هستند. چند راهکار برایتان داریم: الف) با تعداد معدودی از کارمندان شروع کنید. هنگام شروع اعمال تغییرات، سمت های شغلی را بررسی کنید و آنهایی را که مناسب دورکاری اند، در یک فهرست بنویسید. سپس در میان کارمندان تعدادی را انتخاب کنید و به آنها فرصت دورکاری بدهید. به این شکل می توانید بدون از دست دادن بهره وری کارتان، نتایج را بررسی کنید و تاثیر دورکاری را بسنجید. ب) چند کارمند دورکار استخدام کنید. گاهی اوقات اصلا نیاز نیست که از کارمندان خودتان شروع کنید. می توانید با افراد فریلنسر (آزادکار) همکاری کنید. چند نفر را برای وظایف خاصی انتخاب و به صورت دورکاری با آنها همکاری کنید. می توانید از وب سایت های ثبت رزومه کارجویان استفاده کنید. ج) دورکاری نیمه وقت را امتحان کنید. به جای اینکه به کارمندان تان اجازه دهید به صورت تمام وقت به دورکاری مشغول شوند، دو یا سه روز در هفته به آنها اجازه دهید از خانه به انجام کارهای شان بپردازند. به هر حال در برخی شرکت ها یا دپارتمان ها، گاهی حضور فیزیکی افراد نیز ضروری است. د) سیستم های مورد نیاز را تهیه کنید. دورکاری نیازمند جلسات مجازی، از جمله تماس های اینترنتی و وبینارهای مختلف است. از به روز بودن و داشتن سیستم های مورد نیاز برای چنین کارهای اطمینان حاصل کنید. منبع: مجله پنجره خلاقیت

more_vert کمال‌گرایی چیست؟

ادامه مطلب

closeکمال‌گرایی چیست؟

کمال‌پرستی در روانشناسی باوریست که در آن باید تمام کارها را به شیوه‌ای وسواسی کامل انجام داد و غیر از آن مورد قبول نیست. از دیدگاه پاتولوژی، کمال‌پرستی اصلی‌ترین وجه تشخیصی در اختلال شخصیتی وسواسی-اجباری است که در آن اگر انجام کاری یا نتیجه کاری کمتر از کمال باشد، مورد قبول فرد قرار نمی‌گیرد. در چنین حالاتی باورهای یاد شده غیر سالم هستند و روانشناسان از چنین افرادی به عنوان کمال‌طلبان نابهنجار یاد می‌کنند. پارکر محقق دانشگاه جان هاپکینز، تعریف ساده‌ای از کمال‌پرستی دارد. او می‌گوید: انسان‌های کمال‌پرست، فشاری دائمی برای حرکت به سمت هدف های غیرقابل دستیابی در درون خود احساس می‌کنند. آنها ارزش خودشان را با کارایی خودشان و دستاوردهایشان می‌سنجند. کمال گرایی مثبت همان طور که از اسمش مشخص است، مشکلی ندارد. می توان آن را این طور تعریف کرد که در کامل گرایی مثبت فرد انتظار دارد که به سوی کمال پیش برود و در نهایت کارهای ارزشمندی را ارائه کند، اما به این صورت نیست که فرد از همان ابتدا انتظار کامل بودن داشته باشد، درست بر خلاف کمال گرایی منفی (کامل گرایی) که فرد از همان ابتدا می خواهد کامل باشد. می توان افراد بزرگی را در تاریخ نام برد که کمال گرایی مثبت داشتند مثل هنری فورد، استیو جابز و … که این افراد در نهایت تلاش می کردند که بهتر و بهتر بشوند و ضعف های خودشان را رفع کنند. به خاطر همین، به بهترین بودن در محصولات خودشان معروف بودند. به همین دلیل است که از کمال گرایی مثبت نمی شود ایرادی گرفت و فردی که کمال گرایی مثبت دارد، حس رضایت و موفقیت را تجربه می کند. از طرفی دیگر بحث کمال گرایی منفی (کامل گرایی) وجود دارد که در آن فرد اصلا به این موضوع فکر نمی کند که بهتر و بهتر شود و فقط می خواهد که همیشه بهترین باشد و هیچ ایرادی هم نباشد. به خاطر همین، لحظات خیلی سختی را تجربه می کند و به موفقیت های خاصی هم نمی رسد و اگر به موفقیتی هم برسد، آنقدر حالش بد می شود که حس خوبی ندارد. به علت اهمیت بالای این موضوع، در این مقاله بیشتر به جنبه منفی کمال گرایی یعنی کامل گرایی پرداخته می شود که مشکل اکثریت افراد است. حال می خواهیم بدانیم چطور می توانیم از این جنبه های منفی کمال طلبی به سود خود استفاده کنیم؟ اولین کار این است که احساساتمان را روی کار بیاوریم. کمال طلبی به هیچ اشتباهی اجازه ی دخول نمی دهد. گرچه باید به خاطر داشته باشید که مردم اطراف شما دقیقاً مثل خودتان هستند، یعنی هیچکدام کامل نیستند. و اگر شما بتوانید خودِ واقعیتان را به آنها نشان دهید آنها نیز میتوانند با شما کنار بیایند تا اینکه بخواهید خود را پشت نقاب کمال پنهان کنید. ارتکاب یک اشتباه کوچک در چشم دیگران به معنای شکست خوردن نیست. برعکس، آنها کاملاً آگاهند که شما نیز انسانید و انسان جایزالخطاست. چرا جستجوی کمالطلبانه ی خود را کنار نمی گذارید و آن را با چیزی که بیشتر به نفعتان است جایگزین نمی کنید؟ همیشه نمی توانید سر همه کلاه بگذارید. اشتباه همیشه اتفاق می افتد، اما شما باید به فکر تصحیح آن باشید. ولی یادتان باشد، شما می توانید با درس گرفتن از اشتباهاتتان، پیشرفت کنید. این یکی از مهمترین ارکان پیشرفت در زندگی است. جستجوی کمالطلبانه و اینکه بخواهید همه چیز به بهترین و کاملترین نحو ممکن باشد، باعث می شود نتوانید به حد کافی از زندگی لذت ببرید. چون شما هیچگاه قادر نخواهید بود به این کمال رویایی زندگیتان برسید، از اینرو همیشه مغموم و شکست خورده خواهید بود. پس سعی کنید آن چیزی باشید که واقعاً هستید، و تا جاییکه میتوانید شاد باید و از این زندگی زیبا لذت ببرید!

more_vert مقاله علمی و پژوهشی کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران

مقاله علمی و پژوهشی" کیفیت زندگی کاری و عملکرد مدیران " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به  کیفیت زندگی کاری، قانون گرایی ، وابستگی اجتماعی و عملکرد مدیران اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نقش سازمان ومدیریت در بروز رفتارهای کاری انحرافی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نقش سازمان ومدیریت در بروز رفتارهای کاری انحرافی

مقاله علمی و پژوهشی" نقش سازمان ومدیریت در بروز رفتارهای کاری انحرافی " مقاله ای است در 18  صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به  نقش سازمان ومدیریت در بروز رفتارهای کاری انحرافی ، عدالت سازمانی ، فرهنگ سازمانی ، پاداش سازمانی و جبران خدمات اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert 18 دلیل برای وفاداری به همسرتان

ادامه مطلب

close18 دلیل برای وفاداری به همسرتان

وفادار بودن باعث آرامش فکر و ذهن‌تان می‌شود. دیگر نیازی به پنهان‌کاری نخواهید داشت و لازم نیست تک‌تک دروغ‌هاتان را هم به خاطر بسپارید. ۱. وفادار بودن به همسرتان او را هم تشویق می‌کند که به شما وفادار باشد. ۲.وفادار بودن باعث دوام رابطه/ازدواج‌تان می‌شود. سریع‌ترین و ساده‌ترین راه برای خاتمه دادن به یک رابطه/ازدواج خیانت کردن است. ۳. وفادار بودن باعث آرامش فکر و ذهن‌تان می‌شود. دیگر نیازی به پنهان‌کاری نخواهید داشت و لازم نیست تک‌تک دروغ‌هاتان را هم به خاطر بسپارید. ۴. وفادار بودن کیفیت رابطه‌جنسی‌تان را افزایش می‌دهد. وقتی همسرتان می‌داند به او وفادار هستید، بالاترین لذت را به شما خواهد داد. هیچ‌کس در ارتباط‌جنسی با کسی که به او وفادار نیست احساس امنیت نمی‌کند. ۵. وفادار بودن به شما این امکان را می‌دهد روی رابطه/ازدواج‌تان تمرکز کنید. حواس‌تان دیگر پرت لاس زدن با دیگران یا ارتباطات جنسی خارج از ازدواج نخواهد شد. تمرکز به شما کمک می‌کند زندگی احساسی سالم‌تری داشته باشید. ۶. بدون وفاداری عشقی هم در کار نخواهد بود. ۷. اگر نمی‌خواهید وفادار باشید اصلاً چرا باید در آن رابطه/ازدواج بمانید؟ اگر نمی‌توانید فقط با یک نفر باشید چه دلیلی دارد خودتان را متعهد کنید؟ اگر از تعهد خسته شده‌اید، به رابطه‌تان خاتمه دهید. لازم نیست در رابطه بمانید و خیانت کنید. این کار فقط تعهد و شخصیت‌تان را زیر سؤال می‌برد. ۸. خداوند وفادار است، سعی کنید مثل او باشید. خداوند سرچشمه‌ عشق و محبت است. ۹. وفاداری باعث می‌شود بهترین الگو برای فرزندان‌تان باشید. بچه‌ها از اعمال و رفتار ما درس می‌گیرند. ۱۰. وفادار بودن تأثیر مثبتی بر شخصیت‌تان خواهد داشت. با این روش می‌توانید با اعتمادبه‌نفس بیشتری زندگی کنید. راستی و درستی اهمیت زیادی دارد، می‌توانید آن را از زندگی شخصی‌تان شروع کنید. اگر در زندگی شخصی‌تان راست و درست رفتار نکنید، خواهید دید که کل زندگی‌تان فرو می‌پاشد. ۱۱. افراد وفادار شادتر، آرام‌تر و راضی‌تر هستند و بیشتر لبخند می‌زنند. وجدان‌شان آسوده و زندگی‌شان از استرس، خلاء و پیچیدگی به دور است. ۱۲. وفادار بودن باعث می‌شود بتوانید به خودتان افتخار کنید. درست است که با خیانت کردن ممکن است احساس غرور و سلطه‌گری کنید ولی فقط وجدان‌تان را بی‌حس کرده‌اید. ولی وقتی این بی‌وفایی خوبی‌های رابطه‌تان را از بین برده و طرف‌مقابل و خانواده‌تان را آزرده می‌کند، خودتان هم صدمه خواهید دید. بعد از آن زندگی کردن برایتان دشوارتر می‌شود. ۱۳. وفادار بودن باعث می‌شود همسرتان به شما اعتماد کند و با این اعتماد صددرصد خودش را در اختیارتان قرار خواهد داد و درمقابل می‌توانید شناخت بهتری از او پیدا کنید. بدون اعتماد نخواهید توانست از تمام محبت‌های همسرتان بهره‌مند شود. ۱۴. وفادار بودن باعث می‌شود دیگران به‌ شما احترام بگذارند. وقتی دیگران متوجه شوند که باوجود شرایطی که برایتان مهیا بوده به همسرتان وفادار مانده‌اید، به شما احترام خواهند گذاشت و تحسین‌تان خواهند کرد. ۱۵. بی‌وفایی بیماری می‌آورد. نه فقط بیماری‌های جنسی، بلکه بیماری‌های روحی. خیانت قلب‌تان را تیره و سمی خواهد کرد. کاندوم شاید از ابتلا به بیماری‌های جنسی جلوگیری کند ولی نمی‌تواند جلوی پوسیدگی قلب‌تان را بگیرد. ۱۶. وفادار نبودن هیچ فایده‌ای برایتان نخواهد داشت و هیچ پاداشی در انتها انتظارتان را نمی‌کشد. نتیجه‌ی آن فقط درد، پشیمانی و نابودی است. فقط خودخواهی‌تان را بیشتر کرده و کورتان می‌کند. ۱۷. کسی که با او به همسرتان خیانت می‌کنید صلاح شما را نمی‌خواهد و فقط می‌خواهد نیازها و خودخواهی خودش را ارضا کند. او اصلاً متوجه خرابی‌هایی که وارد زندگی شما می‌کند نیست. بله، ممکن است با هم احساس نزدیکی کنید یا حتی به هم ابراز علاقه کنید، ولی هر دو شما مجرمانی هستید که دست به جنایت زده‌اید. آن فرد مشکلات شخصی خودش را دارد و به همین دلیل است که به تعهد قانونی شما احترام نمی‌گذارد. شما هم از روی نادانی اجازه می‌دهید گمراه‌تان کند. ۱۸. هیجان خیانت خیلی زود از بین می‌رود. در ابتدای کار ممکن است احساس هیجان و لذت کنید. با طرف‌تان قرارهای مخفیانه می‌گذارید و لذت می‌برید ولی خیلی زود متوجه خواهید شد که اشتباه کرده‌اید.بعد برمی‌گردید به سمت همسرتان، به گنج گرانبهایی که نادیده‌اش گرفته بودید ولی دیگر کار از کار گذشته است. چیزی بسیار پرارزش را به‌خاطر چیزی بی‌معنی و کم‌اهمیت خراب کرده‌اید.

more_vert عشق و محبت

ادامه مطلب

closeعشق و محبت

در بازدیدی از یک مدرسه ی ابتدایی به همراه آموزگار محترم، وارد یکی از کلاس های چهارم شدم. ایشان مرا به دانش آموزان کلاس معرفی نمود. پس از سلام به دانش آموزان، احوال آنان را جویا شدم. سپس از آموزگار محترم پرسیدم: