جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی برند سازی شخصی و سیاسی ترامپ و بازنمایی رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی برند سازی شخصی و سیاسی ترامپ و بازنمایی رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" برند سازی شخصی و سیاسی ترامپ و بازنمایی رسانه ای " مقاله ای است در 28 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به برند سازی شخصی و سیاسی ترامپ و بازنمایی رسانه ای ، انتخابات ، انتخابات آمریکا ، کمپین سیاسی ، رسانه های اجتماعی ، عناصر برند سازی ، شاخص برند سازی ، برند سیاسی ، کارکرد برند شخصی ، معیار برند سازی و دونالد ترامپ اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

دانلود فایل

closeظرفیت پذیرش دوره‌های مراکز برتر علمی کاربردی افزایش یافت

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی از افزایش ظرفیت پذیرش دوره‌های کاردانی و کارشناسی مهرماه ۱۳۹۸ مراکز برتر این دانشگاه خبر داد. به گزارش دانشگاه جامع علمی کاربردی، «محسن محمدزاده» گفت: ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل‌ مراکز آموزشی برتر علمی کاربردی در دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه ۹۸ افزایش یافت. وی افزود: بنا به پیشنهاد محمدحسین امید رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی و در راستای حمایت از مراکز برتر این دانشگاه که در فرآیند ارزیابی و سطح‌بندی به عنوان «مراکز برتر» دست یافته‌اند، در پذیرش دوره‌های کاردانی فنی، کاردانی حرفه‌ای، مهندسی فناوری و کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) مهرماه امسال به ۱۰ مرکز برتر کشوری ۲۵ درصد و ۲۶ مرکز برتر استانی ۲۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد. معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی ادامه داد: همچنین به مراکزی که در ۲ سال متوالی در سطح ۲ قرار داشتند ۱۰ درصد افزایش ظرفیت اختصاص داده شد و در مجموع ظرفیت پذیرش ۶۸۱ کدرشته‌ محل این مراکز افزایش یافت.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404" مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه محصولات فرهنگی و سند چشم انداز 1404، برنامه پنجم توسعه ، سیاستهای فرهنگی ، تبلیغات تجاری ، برند برتر و کالای فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

دانلود فایل

closeمقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند " مقاله ای است در 12 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث برندینگ، تبلیغات چاپی، نو آوری در طراحی، ساختار بازاریابی ، اخلاق حرفه ای پرداخته شده است چکیده مقاله مشتری مهمترین سرمایه هر سازمان و شرکت با هدف تجاری و سود آوری است، بنابراین شناخت رفتار مصرف کننده و الگوی تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند شکل گرفت. جامعه هدف در این تحقیق شامل دو گروه بود؛ که گروه اول کلیه افراد صاحب نظر و کارشناس و مرتبط در حیطه برندینگ و خرید مشتریان است که به منظور شناسایی مولفه های اثر گذار در حیطه تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند بر اساس تبلیغات چاپی استفاده گردیدند و گروه دوم شامل مشتریان شرکت آی سودا بود که اثرات مولفه های شناسایی شده در مورد آنان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو گروه به روش دسترس هدفمند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد، چهار مولفه پیام محتوایی تبلیغی، ساختار بازاریابی ، رنگ آمیزی و نام برند و نو آوری در طراحی در این زمینه اثر گذارند و نو آوری در طراحی بیشترین اثر مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه را دارد، همچنین مدل طراحی شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بدست آمده مدل طراحی شده و مولفه های شناسایی شده الگویی مناسب جهت شناسایی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند می باشد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارتباط بین هوش هیجانی و تاب آوری روانشناختی در بین کشتی گیران لیگ برتر ایران

دانلود فایل

closeمقاله ارتباط بین هوش هیجانی و تاب آوری روانشناختی در بین کشتی گیران لیگ برتر ایران

مقاله علمی و پژوهشی" ارتباط بین هوش هیجانی و تاب آوری روانشناختی در بین کشتی گیران لیگ برتر ایران " مقاله ای است در 14 صفحه با 32 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات تابآوری روانشناختی؛ رفتار ورزشی؛ کشتیگیران لیگ برتر و هوش هیجانی مطرح شده است چکیدهمحققان برای افرادی که در شرایط ناگوار و پرخطر، پیامدهای نامطلوب را نشان نمیدهند، اصطلاح تابآور را بهکار میبرند. تاب- آوری صرفاً به سازگاری و تطابق سازنده و مثبت در برخورد با مشکلات و گرفتاریها اطلاق شده است. باتوجه به اینکه ورزشکاران بعد از شکست در بیشتر مواقع قادر به هضم و تحمل شکست برای خود نیستند، بررسی این عامل و نحوة تعامل و فراگیری آن برای ورزشکاران اجتناب ناپذیر است. بر این اساس، هدف از این پژوهش بررسی ارتباط بین هوش هیجانی بر تابآوری کشتی-گیران لیگ برتر ایران است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانلود مقاله طراحی الگویی برای برند آفرینی جامع در سازمان‌ها

دانلود فایل

closeدانلود مقاله طراحی الگویی برای برند آفرینی جامع در سازمان‌ها

مقاله علمی و پژوهشی طراحی الگویی برای برند آفرینی جامع در سازمان‌های برگزارکننده رویدادهای آموزشی غیر دانشگاهی مقاله ای است که در 20 صفحه و با 34 عنوان فهرست منابع منتشر شده است. در این مقاله علمی به موضوعات برندسازی جامع؛ رویدادهای آموزشی غیردانشگاهی؛ الگو اشاره شده است دانشجویان دوره های دکترا و کارشناسی ارشد می توانند برای انجام رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد از این پژوهش علمی استفاده کنند.

more_vert معرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

دانلود فایل

closeمعرفی تیم‌های برتر دانش‌آموزی مسابقات علوم اعصاب شناختی

مراسم اختتامیه ششمین دوره مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی ویژه دانش آموزان مقاطع دبیرستان به منظور انتخاب و معرفی تیم‌های برتر این مسابقات، نوزدهم مهرماه جاری در دبیرستان علامه حلی تهران برگزار می‌شود. به گزارش ایسنا، مسابقات ملی علوم اعصاب شناختی به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان مقاطع دبیرستانی با حوزه‌های علوم شناختی و ترویج و ارتقای این دانش در سطح فضاهای آموزشی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی و با همکاری مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان وزارت آموزش و پرورش هرساله در سطح کشور برگزار می‌شود. این مسابقات با هدف جذب علاقه‌مندان به مطالعه "مغز" برای اولین بار در سال ۱۳۹۲ با حمایت ستاد توسعه علوم شناختی و جمعی از فارغ‌التحصیلان مدارس دبیرستان علامه حلی انجام شد تا نخبگان و استعدادهای درخشان دانش‌آموزی بتوانند قبل از ورود به مراکز و موسسات آموزش عالی با مباحث و دانش علوم شناختی آشنا شوند. در ششمین دوره از مسابقات کشوری علوم اعصاب شناختی، ۶۰۰ دانش‌آموز مقطع دبیرستان از ۲۹ استان در پنج قطب کشوری در قالب یکصد تیم ترکیبی از رشته‌های ریاضی، تجربی و علوم انسانی رقابت داشتند که ۲۶ تیم برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه این مسابقات سه تیم برتر انتخاب و معرفی خواهند شد. عمده‌ترین هدف از برگزاری مسابقات علمی در ارتباط با رشته‌های علوم اعصاب شناختی انجام تحقیقات است تا اتصال فعالیت‌های تحقیقاتی از دوره‌های دبیرستان به مراکز دانشگاهی و نیز سیاست تقویت فرهنگ و روحیه همکاری در مراکز آموزشی در امر انجام مسابقات علوم اعصاب شناختی پیگیری و دنبال شود.

more_vert مقاله بررسی تأثیر تندرستی معنوی بر خودکارآمدی، شادکامی و امید به زندگی بانوان فوتسالیست شاغل در لیگ برتر فوتسال

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تأثیر تندرستی معنوی بر خودکارآمدی، شادکامی و امید به زندگی بانوان فوتسالیست شاغل در لیگ برتر فوتسال

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تأثیر تندرستی معنوی بر خودکارآمدی، شادکامی و امید به زندگی بانوان فوتسالیست شاغل در لیگ برتر فوتسال " مقاله ای است در 18 صفحه و با 62 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سلامت معنوی،شادکامی، خودکارآمدی، امید به زندگی، بانوان پرداخته شده است چکیده مقاله تندرستی معنوی هسته مرکزی سلامتی در انسان بوده و تاثیر آن ابعاد مختلف زندگی همواره مورد بررسی قرار گرفته است لذا تحقیق حاضر در پی بررسی تاثیر تندرستی معنوی بر خودکارآمدی، شادکامی و امید به زندگی زنان ورزشکار حاضر درلیگ برتر فوتسال می باشد. این پژوهش با روش پیمایشی مقطعی و با استفاده از پرسشنامه های تندرستی معنوی ،خودکارآمدی ،امید به زندگی و شادکامی انجام گردید. نمونه آماری شامل 91 نفر می باشد. برای تجزیه وتحلیل دادها از روش های آماری میانگین ، انحراف معیار ، ضریب همبستگی پیرسون و رگرسیون چندگانه استفاده شد. نتایج نشان می دهد که بین تندرستی معنوی با خودکارآمدی، شادکامی و امید به زندگی بانوان فوتسالیست ارتباط معنادار وجود دارد (P≤0/01). به نظر می رسد تندرستی معنوی با خودکارآمدی بانوان ورزشکار رابطه مستقیم داشته و همچنین سبب شادکامی و افزایش امید به زندگی آنان می گردد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر بازخورد هنجاری بر یادگیری مهارت هدف‌گیری پرتابی کودکان

مقاله علمی و پژوهشی" ارتباط بین جو انگیزشی ادراک‌شده و انگیزش خودمختاری جودوکاران لیگ برتر ایران " مقاله ای است در 16 صفحه با 22 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات انگیزش بیرونی؛ انگیزش درونی؛ جودو؛ جو عملکردی و جو مهارتی مطرح شده است.چکیدههدف از این تحقیق تعیین ارتباط بین جو انگیزشی ادراک¬شده و انگیزش خودمختاری جودوکاران لیگ برتر ایران بود که با روش تحقیق همبستگی و به صورت میدانی اجرا شد بر اساس این تحقیق به صورت کلی جو انگیزشی ادراک شده عاملی مهم و پیش بینی کننده در انگیزش خودمختاری است.این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی تطبیقی مسئله شر از دیدگاه سهروردی و سوئین‌برن

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تطبیقی مسئله شر از دیدگاه سهروردی و سوئین‌برن

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تطبیقی مسئله شر از دیدگاه سهروردی و سوئین‌برن" مقاله ای است در 20 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مسئله شر، دادباوری (تئودیسه)، دفاعیه، خیرهای برتر، نور پرداخته شده است چکیده مقاله سهروردی و سوئین‌برن در دو سنت فلسفی متفاوت به تأمل دربارۀ مسئله ‌شر پرداخته‌اند. راه‌حل‌های سهروردی در حل مسئله شررا می‌توان ذیل چهار‌نظریه ارائه کرد؛ نظریه عدمی دانستن شر، نظریه ملازمه شر و خیرهای برتر، نظریه ملازمه شروکمال و نظریه شر و اختیارآدمی. ‌‌سوئین‌برن در قبال شرور اخلاقی و طبیعی با توسل به دفاعیه و دادباوری (تئودیسه) دو راه‌حل اصلی‌ارائه می‌دهد: 1. دفاع مبتنی ‌بر اختیار 2. دفاع مبتنی ‌بر دادباوری و خیرهای برتر ‌به سه روایت: الف) روایت زیبایی‌شناسانه از وقوع شرور ب) روایت حصول خیرهای اخلاقی از وقوع شرور ج) ‌برهان مبتنی بر کسب معرفت. این نوشتار در تلاش است با روش استنادی و تحلیل محتوا علاوه بر ارائه طرحی منسجم از آرا دو فیلسوف درحل مسئله شر به بررسی تطبیقی هستی‌شناسی مسئله شر از نگاه این‌دو اندیشمند پرداخته و از همین‌رو ضمن تحلیل نقادانه نقاط اشتراک و افتراق تئوریک میان دیدگاه دو فیلسوف نهایتاً به دیدگاه کاملتر دست‌یافته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی وضعیت هوش هیجانی ورزشکاران نخبة زن و مرد رشته های تیمی و انفرادی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی وضعیت هوش هیجانی ورزشکاران نخبة زن و مرد رشته های تیمی و انفرادی

مقاله علمی و پژوهشی" بررسی وضعیت هوش هیجانی ورزشکاران نخبة زن و مرد رشته های تیمی و انفرادی " مقاله ای است در 15 صفحه با 32 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات هوش هیجانی؛ ورزشکاران نخبه؛ زن و مرد؛ رشته های تیمی؛ رشته های انفرادی مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله نرخ ارز حقیقی و سازوکار منحنی J و S بین ایران و شرکای برتر تجاری

دانلود فایل

closeمقاله نرخ ارز حقیقی و سازوکار منحنی J و S بین ایران و شرکای برتر تجاری

مقاله علمی و پژوهشی " نرخ ارز حقیقی و سازوکار منحنی J و S بین ایران و شرکای برتر تجاری " مقاله ای است در 23 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  منحنی J؛ منحنی S؛ نرخ ارز حقیقی؛ تراز تجاری؛ الگوی خود توضیح با وقفه‌های گسترده پرداخته شده است چکیده مقاله پدیده‌ی منحنی J از دهه 1970 در ادبیات اقتصاد بین‌الملل، توجه محققان را به پویایی‌های کوتاه‌مدت تراز تجاری در واکنش به نوسانآن‌های نرخ ارز معطوف نمود. علاوه‌براین در دهه اخیر رهیافت منحنی S به منظور ارزیابی اثرات کوتاه‌مدت تغییر نرخ ارز حقیقی بر تراز تجاری مطرح شده است، که نتایج آن می‌تواند در تحلیل سیاست‌گذاری‌ها حائز اهمیت باشد. در این پژوهش به آزمون پدیده‌ی منحنی‌های J و S دو جانبه بین ایران و 16 شریک برتر تجاری آن پرداخته شده است. در این راستا از الگوی خود توضیح با وقفه‌های گسترده برای برآورد ضرایب رابطه کوتاه‌مدت تراز تجاری و منحنی J و از روش همبستگی متقاطع، برای ارزیابی وجود منحنی S، طی دوره 1393-1364 استفاده شده است. نتایج حاکی از آن است که منحنی J و S در مورد تراز تجاری دو جانبه بین ایران و اکثر شرکای برتر تجاری تأیید می‌شود. بر این اساس سیاست‌گذاران باید در جهت حداقل کردن زیآن‌های ناشی از نوسان نرخ ارز حقیقی، سیاست‌های مناسب در مورد نرخ ارز دوجانبه اتخاذ کنند. کلیدواژه‌ها عنوان مقاله [English] Real Exchange Rate and Mechanism of J and S Curves among Iran and its Major Trade Partners چکیده [English] Although studies about responses of trade balance to exchange rate volatilities have been considered static until 1970s, the entering of J-curve phenomenon in international economics studies lead attention to short-run dynamics response of trade balance to exchange rate volatilities. Moreover, new approach of S-curve have been introduced for investigating short-run effects of real exchange rate volatilities on trade balance in recent decades which can be useful for policy implications. Using a suitable model, this study tries to investigate the existence of J and S curves among Iran and its 16 major trade partners. In tis regards, an auto-regressive distributed lags model have been used to estimate short-run trade balance equation and J-curve and the cross-correlation have been used to investigate S-curve during 1985-2014. The results show that J and S curve phenomenon of bilateral trade balance is confirmed for almost countries. Hence policy makers should apply suitable policies for bilateral exchange rate to minimize losses caused from real exchange rate fluctuations. کلیدواژه‌ها [English] J-curve, S-curve, trade balance, Auto-regressive Distributed Lags Model دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله ارائه الگوی عوامل موثر محتوایی پیام تبلیغات چاپی براساس رویکرد پدیدارشناسی

دانلود فایل

closeمقاله ارائه الگوی عوامل موثر محتوایی پیام تبلیغات چاپی براساس رویکرد پدیدارشناسی

مقاله علمی و پژوهشی " ارائه الگوی عوامل موثر محتوایی پیام تبلیغات چاپی براساس رویکرد پدیدارشناسی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث پدیدارشناسی پیام تبلیغاتی، تبلیغات چاپی، عوامل موثر محتوایی، نگرش به برند، نگرش به تبلیغات پرداخته شده است هدف از تحقیق حاضر ارائه الگوی عوامل موثر محتوایی پیام تبلیغات چاپی براساس رویکرد پدیدارشناسی است. در این تحقیق از روش پدیدارشناسی استفاده شده است. در این مطالعه کارمندان شرکت آی سودا به عنوان مصاحبه شوندگان مورد بررسی قرار گرفتند که با انجام مصاحبه با 4 نفر، اشباع نظری اتفاق افتاد. برای تایید پایایی تحقیق در این مطالعه به داده های خام رجوع شد تا ساخت بندی نظریه با داده های خام مقایسه و ارزیابی شود. همچنین از تکنیک ممیزی نیز استفاده گردیدو جهت ارزیابی اعتبار از روش زاویه بندی استفاده شده است. نتایج حاصل از استخراج مفاهیم و مقوله ها و مضمون های حاصل از 4 مصاحبه با مدیران و فعالان صنعت شکلات، منجر به شناسایی متغیرها (مضمون ها) و مولفه های هر متغیر از دید فعالان و مدیران صنعت شده است. همچنین، با توجه به اینکه تمامی مصاحبه¬شوندگان از جمله فعالان در شرکت آی سودا می¬باشند، لذا کدهای به دست آمده حاصل از مصاحبه آزمودنی ها، قابلیت اتکای بیشتری پیدا می کنند. 9 مولفه تعیین کننده متغیر (مضمون) محتوای پیام تبلیغاتی شامل موارد ذیل است: نگرش به صنعت تبلیغات، نگرش به برند، نگرش به صنعت تولید، نگرش به بازار، نگرش به بسته بندی، نگرش به واردات، نگرش به صادرات، نگرش به خرید، نگرش به مصرف. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله دیدگاه إخوان الصفاء درباره نسبت عقل و دین و ارزیابی دیدگاه انتقادی سجستانی نسبت به آن

دانلود فایل

closeمقاله دیدگاه إخوان الصفاء درباره نسبت عقل و دین و ارزیابی دیدگاه انتقادی سجستانی نسبت به آن

مقاله علمی و پژوهشی " دیدگاه إخوان الصفاء درباره نسبت عقل و دین و ارزیابی دیدگاه انتقادی سجستانی نسبت به آن " مقاله ای است در 16 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اخوان الصفاء، سجستانی، دین، عقل، فلسفه، ظاهر، باطن پرداخته شده است چکیده مقاله إخوان الصفاء گروهی از متفکران مسلمان هستند که با تاکید بر عقل و دستاوردهای آن، معتقدند که انسان برای تحصیل سعادت ابدی و تکمیل معرفت دینی، راهی جز یادگیری علم و فلسفه ندارد. به نظر آنها دین دارای دو ساحت ظاهر و باطن و دو دلالت رمزی و عرفی است که برای درک ساحت باطنی و رمزی آن، راهی جز تعلّم فلسفه نیست. اما سجستانی از متفکران منتقد اخوان الصفاء است و با تاکید بر نقصان عقل و در نظر گرفتن نقش محدودتر برای عقل در تحصیل سعادت و معرفت دینی، معتقد است که فلسفه صرفا در چارچوب دین و برای دفاع از آموزه‌های دینی و تأمل در قدرت الهی، ممکن‌الوصول است. در این نوشتار، دیدگاه إخوان الصفاء و سجستانی را درباره نسبت عقل و دین مورد تحلیل و بررسی تطبیقی می دهیم و نهایتاً مشخص خواهد شد که سجستانی فهم ناقص و نادرستی از آرای اخوان الصفاء دارد: اگرچه اخوان الصفاء تأکید ویژه‌ای بر عقل و فلسفه دارد اما هیچ‌گاه عقل را برتر از وحی، و فلسفه را برتر از دین قرار نمی‌دهد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی ، رسانه های هوشمند و برندینگ آنلاین

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی شبکه های اجتماعی ، رسانه های هوشمند و برندینگ آنلاین

مقاله علمی و پژوهشی" شبکه های اجتماعی ، رسانه های هوشمند و برندینگ آنلاین " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به شبکه های اجتماعی ، رسانه های هوشمند و برندینگ آنلاین ، شبکه مجازی ، برند ، برندینگ ، بازاریابی هوشمند و وب هوشمند اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert ۹۴ درصد دانش‌آموختگان دکتری علم‌وصنعت جذب بازار کار شده‌اند

دانلود فایل

close۹۴ درصد دانش‌آموختگان دکتری علم‌وصنعت جذب بازار کار شده‌اند

رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: ۹۴ درصد دانش آموختگان دکتری دانشگاه در سال اول پس از دانش آموختگی، موفق به یافتن شغل مرتبط با رشته تحصیلی خود شده اند. جبارعلی ذاکری در جشن معارفه دانشجویان ورودی جدید کارشناسی استان های تهران و البرز اظهار کرد: همکاران ما در دانشگاه و دانشکده هایی مانند مهندسی برق، مهندسی مکانیک و مهندسی عمران، سعی کردند با فعال نگه داشتن کارگاه ها، مهارت های جنبی و عملی دانشجویان را همچون گذشته حفظ و تقویت کنند. وی در ادامه با اشاره به نقاط قوت و دستاوردهای دانشگاه علم و صنعت ایران درباره اقدامات موثر در حوزه نفت و گاز گفت: در چهار سال اخیر در این دو حوزه سرمایه گذاری خوبی صورت گرفته و از جمله، انستیتو اندازه گیری (در حوزه نفت) و انستیتو توربین های گازی (در حوزه گاز) در دانشگاه فعال شده اند. رییس دانشگاه علم و صنعت افزود: دانشگاه اراده کرده سرعت حرکت در حوزه فناوری های نو را با ایجاد مراکز نوآوری افزایش دهد و از این رو، سال قبل اولین مرکز نوآوری نیترو در دانشگاه افتتاح شد. به گفته ذاکری، حدود یک ماه پیش نیز دومین مرکز نوآوری با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در دانشگاه افتتاح شد و تا پایان سال نیز دو مرکز نوآوری دیگر در دانشگاه فعال خواهند شد. وی ادامه داد: این مراکز، ایده خلاق را از دانشجو دریافت و بر روی آن سرمایه گذاری و کمک می کند تا ایده به محصول منتج شود. امتیاز جذب ۳۰ درصد دانش آموختگان مقاطع بالاتر بدون کنکور رییس دانشگاه خطاب به دانشجویان حاضر در همایش تاکید کرد: یکی از امتیازات بزرگی که دانشگاههای برتر کشور دارند، امتیاز ویژه جذب دانش آموختگان در قالب ورودی مستقیم است. دانشگاه علم و صنعت ایران، امتیاز جذب ۳۰ درصد از دانش آموختگان خود در مقطع بالاتر بدون کنکور را دارد و ۱۰ درصد بعدی را از رتبه های ممتاز دانشگاههای دیگر جذب می کند. ذاکری ادامه داد: از سویی چون ظرفیت تحصیلات تکمیلی دانشگاه بالاست، ۳۰ درصد، تعداد زیادی را شامل می شود که شانس ورود مستقیم دانشجویان به مقاطع بالاتر در دانشگاه خودتان را افزایش می دهد. وی با تاکید براینکه دانشجویان در دانشگاه، هم سرمایه و هم محصول هستند، ابراز امیدواری کرد دانشجویان ورودی جدید در طول چهار سال تحصیل خود علاوه بر علم آموزی، مهارت های جنبی مانند فن بیان، حل مساله، تسلط به نرم افزارها، تجزیه و تحلیل کار و.. را نیز به خوبی فراگیرند و در جامعه و حل مسائل آن تاثیرگذار باشند. رییس دانشگاه علم و صنعت گفت: دانشکده مهندسی مکانیک با کسب رتبه ۴۳ جهانی، وضعیت بسیار خوبی دارد. در حوزه حمل و نقل و کامپیوتر دارای رتبه بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ در بین دانشگاههای جهان است، همچنین دانشکده مهندسی مواد و متالورژی رتبه بین ۱۵۰ تا ۲۰۰ جهان را در اختیار دارد. وی سپس با ذکر آماری، از موفقیت دانش آموختگان علم و صنعت ایران در سازمان های اجرایی و صنایع مختلف خبر داد و گفت: در کارشناسی ارشد، ۸۷ درصد؛ در کارشناسی رشته های فنی و مهندسی، ۸۳ درصد و در کارشناسی رشته های علوم پایه، ۷۸ درصد از دانش آموختگان دانشگاه جذب صنایع و دستگاههای اجرایی منطبق با رشته تحصیلی خود شده اند که آمار بسیار خوبی است. وی گفت: در غربالگری اولیه، برند علم و صنعت ایران باعث می شود متقاضی کار مردود نشود، ولی این ماجرا، بخش دومی هم دارد که به توانمندی اجرایی و مدیریتی شما بستگی دارد. ذاکری با اشاره به فعال بودن تشکل ها، کانون ها و گروه های مختلف در دانشگاه و مهیا بودن امکانات فعالیت های جانبی دانشجویان، از آنان خواست با هم فکری و مشاوره خانواده های خود در فعالیت های اجتماعی شرکت و از امکانات خوب ورزشی دانشگاه استفاده کنند.

more_vert مقاله قانون قابل اعمال بر تعهدات قراردادی در حقوق اتحادیه اروپا و آمریکا

دانلود فایل

closeمقاله قانون قابل اعمال بر تعهدات قراردادی در حقوق اتحادیه اروپا و آمریکا

مقاله علمی و پژوهشی " قانون قابل اعمال بر تعهدات قراردادی در حقوق اتحادیه اروپا و آمریکا" مقاله ای است در 34 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد حقوق خصوصی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  قانون قابل اعمال؛ تعهدات قراردادی؛ مقرره‌ی رم یک؛ حقوق اروپا؛ حقوق آمریکا پرداخته شده است چکیده مقاله در حقوق اتحادیه­ی اروپا و آمریکا اصل حاکمیت اراده به رسمیت شناخته شده است. در مقرره­ی رم یک اتحادیه اروپا با هدف یکسان­سازی قواعد حل تعارض قوانین طرفین می­توانند قانونی را که هیچ ارتباطی با قرارداد ندارد برگزینند، در حالی که در حقوق آمریکا اصولا قانون منتخب طرفین می­بایست با قرارداد منعقده رابطه­ی اساسی یا ارتباط معقول داشته باشد. براساس مقرره­ی رم یک قانون منتخب طرفین نباید با مقررات امری برتر قانون مقر و نیز مقررات امری برتر کشور محل اجرای تعهدات قراردادی در تضاد باشد. در حقوق آمریکا نیز قانون منتخب طرفین نباید با نظم عمومی مقر دادگاه و اصول اساسی دادگاهی که دارای علقه­ی مادی بیشتری از ایالت منتخب طرفین در موضوع خاص بوده، در تقابل باشد. این مقاله رویکرد حقوق اتحادیه­ی اروپا و آمریکا را به­صورت تطبیقی مورد واکاوی قرار می­دهد عنوان مقاله [English] Applicable Law on Contractual Obligations in European Union and American Law چکیده [English] In EU and American law, the principle of autonomy has been recognized. For the purpose of unification, Rome 1 Regulation allows parties to choose the law that has no link to the contract. By contrast, in American law, the selected law is required to have a basic or reasonable relationship with the contract. According to Rome 1 Regulation,  the chosen law does not affect the application of  overriding mandatory provisions of the law of the forum and the law of the performance of the contract. In American law, the chosen law should not be in conflict with public policy of the forum and a fundamental policy of a state which has, substantially, greater interest than the chosen state in relation to the determination of a particular issue. This article examines the positions of European Union and American law regarding the determination of applicable law کلیدواژه‌ها [English] Applicable law, Contractual Obligations, Rome I Regulation, European law, American law دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تشدید بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی

دانلود فایل

closeتشدید بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی

عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور گفت: بی عدالتی در پذیرش دانشجوی پزشکی شدت گرفته و شاهد به هم ریختن نظام شغلی در کشور هستیم.  رضا نقی زاده در نشست تخصصی کنکور؛ چالش ها و راهبردها که در محل دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد اظهار داشت: شورای عالی انقلاب فرهنگی نهاد مناسب تری برای تصمیم گیری بر سر ساماندهی کنکور است و مجلس شورای اسلامی در این زمینه احساسی عمل می کند.نقی زاده گفت: فاصله حقوق یک پزشک ۳۰ میلیون و حقوق یک مهندس در عسلویه ۱۰ میلیون است، در این زمینه در سطح جامعه انتظار یک رفتار عُقَلایی در کشور وجود دارد و افراد به سمت رشته های پزشکی حرکت می کنند.عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور در این باره به ذکر مثالی پرداخت و افزود: برخی افراد بیشترین فشار را به فرزندان خود وارد می کنند که در حوزه پزشکی تحصیل کنند چرا که متوجه این تفاوت حقوق ها شده اند و نمی توان یک رفتار غیرعقلانی از خانواده ها در این زمینه انتظار داشت.وی خاطرنشان کرد: وقتی نظمی را در یک نقطه ای بهم می زنیم در کنکور نمی توانیم آن را حل کنیم و فاصله حقوق های ۳۰ میلیونی با ۱۰ میلیونی یا حتی کمتر قابل جبران نیست.نقی زاده اظهار داشت: حتی اگر کنکور تبدیل به امتحان آزمون نهایی شود باز هم همین مسئله وجود دارد چرا که نظام شغلی در کشور بهم ریخته است و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به این مسئله ورود کند.این مدرس تاکید کرد: برای کنکور پزشکی رقابت خیلی شدید است و برای هر یک صندلی پزشکی بین ۱۰ تا ۱۲ معدل ۲۰ داریم و هیچ راهکاری برای آنها وجود ندارد، البته به این مسئله نظام سهمیه هایی که برای کنکور تعیین شده هم اضافه کنید.نقی زاده گفت: سال ۸۶ و ۸۷ که در حال تهیه نقشه جامع علمی کشور بودیم، بحث بر سر این بود که همه دانشجویان تمایل به رشته های ریاضی و علوم تجربی دارند و کمتر کسی به سمت رشته های علوم انسانی می رود اما الان مشکل دو برابر شده است و متقاضیان علوم ریاضی و فنی هم به شدت کاهش پیدا کرد.عضو هیئت علمی مرکز تحقیقات سیاست علمی کشور ادامه داد: سال گذشته این اتفاق دردآور بود که رتبه یک ریاضی پنج سال قبل، در کنکور علوم تجربی ۹۷ شرکت کرد و رتبه برتر را به دست آورد که نشان دهنده پشیمانی او از تحصیل در رشته ریاضی است.نقی زاده اظهار داشت: مهندسی کامپیوتر پرطرفدارترین رشته دنیا است و رتبه های برتر ریاضی امسال هم این رشته را در دانشگاه صنعتی شریف انتخاب کرده اند اما با نگاهی به اعداد و ارقام مرکز آمار متوجه می شویم بیشترین آمار بیکاری به مهندسی کامپیوتر تعلق دارد؛ از سوی دیگر بازار کار نیازمند این رشته است.وی افزود: افرادی که برای این رشته در دانشگاه تربیت شده اند آمادگی علمی ندارند. بنابراین، یکی از وظایف شورای عالی انقلاب فرهنگی این است که جلوی پذیرش اجباری افراد در دانشگاه را بگیرد.

more_vert هوش اجتماعی و آموزش ریاضی

دانلود فایل

closeهوش اجتماعی و آموزش ریاضی

  شاید فکر کنید هیچ ارتباطی بین هوش اجتماعی و یادگیری ریاضی وجود ندارد ولی در اشتباه هستید حتی می توان از هوش اجتماعی نیز در تدریس ریاضی استفاده کرد. افرادی که هوش اجتماعی بالایی دارند، از مصاحبت و دوستی با دیگران لذت می برند این افراد کارهای گروهی و با هم بودن را دوست دارند و در کنار دیگران می آموزند. 

more_vert مقاله علمی و پژوهشی گفتمان پوشش زنان پس از انقلاب اسلامی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی گفتمان پوشش زنان پس از انقلاب اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی" گفتمان پوشش زنان پس از انقلاب اسلامی " مقاله ای است در 33 صفحه با 43 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مطالعات جامعه شناختی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات گفتمان پوشش زنان پس از انقلاب اسلامی ، عقلانیت سیاسی ، سوژه پوشش ، میشل فوکو ، نظام سیاسی ، بازسازی فرهنگی ، کشف حجاب ، گفتمان جنگ ، گفتمان بدحجابی و حجاب برتر مطرح شده است   محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.