جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی

مقاله علمی و پژوهشی" کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی  " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به کاربرد گفتگو در برنامه تلویزیونی، گفتگوی رسانه ای ، برنامه گفتگو محور ، ماهیت ارتباطی ، ماهیت گفتگو و کارکرد گفتگو اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

دانلود فایل

closeمقاله تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین جامعه شناختی و بستر اخلاقی بنیان‌های گفتگو در اندیشه امام خمینی (ره)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث گفتگو، بستر اخلاقی، اندیشه، بیداری اسلامی، فرهمندانه پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله با تبیین جامعه شناختی، به بررسی بنیانهای گفتگو در اندیشه امام خمینی(ره) ، با استفاده از روش اسنادی وتحلیل محتوی متون وتاکیدبرادبیات نظری تحقیق برگرفته ازآیات قرآن وتئوری رهبری فرهمندانه ماکس وبر و تئوری انقلاب کرین برینتون می‌پردازد. دربخش اسنادی از اغلب آثار امام خمینی (ره) فیش برداری شده است.عظمت امام این است که اصالت فکرش را در آثارش بتوانیم نشان دهیم ، بنابراین، توجه به اندیشه امام بیشترازگذشته ضروری است .امام با اخلاق و منش متعالی خود توانست، نظم فکری را به نظم اجتماعی با ساختاری جدید تبدیل کند و با تحلیل انتقادی گفتمان‌های قبلی آنها را به چالش کشید. پس می‌توان گفت امام با تأسی از روش انبیاء به گفتگو می‌پرداخته واز گفتگو بیشتر در تبیین واصلاح واشاعه استفاده نموده است، که البته در صورت عدم نتیجه به قیام وجنگ می‌پرداخت. امام با رویکرد تعاملی خود، اندیشه‌های یکسویه وجانبدارانه را به موزه‌های تاریخ اندیشه سپرد.ایشان درتعاملات دیپلماتیک با توجه به اصول اخلاقی ومصلحت جامعه ودفع مفاسد به تدبیر امور می‌پرداختند، پس در تحلیل اندیشه هایشان بایستی به این اصول ثابت تفکرشان توجه نمود. طرح اندیشه مذهبی واخلاقی در جهان وجهانی شدن اسلام، آگاهی بخشی، تمایز اسلام واقعی از اسلام آمریکایی، توجه خاص به نیروی انسانی، کاربست مفاهیم برمبنای اسلام، رعایت احترام متقابل و رعایت عدالت بین دولت‌ها، مصلحت اندیشی، تعمق وواقع بینی، خلق باوری، آینده پژوهی مبانی گفتگواو را تشکیل می‌دهند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مطبوعات و پیام های سلامت محور

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مطبوعات و پیام های سلامت محور

مقاله علمی و پژوهشی" مطبوعات و پیام های سلامت محور " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مطبوعات و پیام های سلامت محور ، ارتباطات سلامت ، پیام آگاهی بخش ، پیام ترغیب کننده ، پیام آموزشی ، پیام اجتماعی ، جاذبه هیجانی ، جاذبه شناختی ، پیام مخاطب محور ، پیام یک طرفه و پیام دوطرفه اشاره  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل سازمان حکمت محور

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل سازمان حکمت محور

مقاله علمی و پژوهشی" مدل سازمان حکمت محور " مقاله ای است که در 25  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل سازمان حکمت محور، اخلاق ، حکمت ، مدیریت دانش و فرهنگ سازمانی اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

دانلود فایل

closeدستور ویژه رئیس جمهوری برای حل مشکلات آموزش و پرورش

وزیر آموزش و پرورش در توییتی نوشت: امروز گزارشی از وضعیت آموزش و پرورش در هیات دولت ارائه کردم و دکتر روحانی به سازمان برنامه و بودجه و سازمان امور استخدامی دستور ویژه داد تا مشکلات آموزش و پرورش را حل کنند. «محسن حاجی میرزایی» تاکید کرد که پس از ارائه گزارش، رئیس جمهوری گفتند که وزیر باید دانش آموزان را از حافظه محوری به فهم محوری سوق دهد. رئیس جمهوری در جلسه هیات دولت و در آستانه بازگشایی مدارس، گفت: وزارت آموزش و پرورش با قریب به ۱۵ میلیون نوجوان و جوان بدون تردید مهمترین دستگاه کشور است. حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی در این جلسه که ریاست آن را برعهده داشت، با اشاره به ضعف ها و آسیب های نظام کنونی تعلیم و تربیت، ابراز امیدواری کرد: وزیر آموزش و پرورش با ایجاد تحول در نظام تعلیم و تربیت کشور، دانش آموزان را از نظام حافظه محور به نظام فهم محور و تقویت تفکر خلاق و نقّاد سوق دهد.

more_vert مدیر یادگیری

دانلود فایل

closeمدیر یادگیری

نگویید معلم، بگویید مدیر یادگیری! در ادامه به۲۱ نکته ای که مدیر یادگیری باید بداند توجه فرمایید...

more_vert مقاله علمی و پژوهشی توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور

مقاله علمی و پژوهشی" توسعه منابع انسانی، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور " مقاله ای است که در 18  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به توسعه منابع انسانی، توسعه شایستگی ها ، نظریه پردازی ، توسعه فردی و سازمانهای پروژه محور اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور

مقاله علمی و پژوهشی" جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به جایگاه رسانه ، سواد رسانه ای و جامعه دانایی محور ، انبوه دانش ، شکاف آگاهی ، شکاف دیجیتال ، سواد اطلاعاتی ، شایستگی دیجیتال و عناصر سواد رسانه ای اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert کتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا

دانلود فایل

closeکتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا

کتاب گفتارهایی درباره برنامه درسی فطرت‌گرا بر اساس برنامه درسی ملی به همت دبیرخانه شورای هماهنگی علمی سازمان و توسط موسسه فرهنگی مدرسه برهان منتشر شد. کتاب مذکور، ۵ متن علمی (مقاله و سخنرانی) را در بر می‌گیرد که در قالب پنج فصل تنظیم و تدوین شده و متون مورد اشاره به چهار نفر از صاحب‌نظران و نقش‌آفرینان عرصه تعلیم وتربیت و علوم تربیتی تعلق دارد.‌ فصل اول کتاب به مقاله حجت الاسلام محمود نوذری اختصاص یافته است. وی در گفتار اول، کلام را با مفهوم‌شناسی فطرت آغاز کرده و چیستی و ماهیت آن را مورد واکاوی قرار داده است. پژوهش‌گر در ادامه، انواع فطریات (بینش‌ها، گرایش‌ها و توانش‌های فطری) و خواص آن‌ها را به تفصیل بیان‌ داشته است. در گفتار دوم، فطرت‌گرایی و تربیت با عناوینی چون «فطرت‌گرایی و فلسفه تربیت»، «جهانی شدن و تعلیم وتربیت» و «فطرت‌گرایی و ساحت‌های تربیت»، مورد توجه پژوهش‌گر قرار گرفته است. فصل دوم کتاب را مقاله حجت الاسلام علی ذوعلم تشکیل می‌دهد. وی رابطه‌های چهارگانه را تحت عناوینی چون «وجود انسان، عین رابطه است»، «رابطه در زندگی ما، اصلاح و ارتقای رابطه‌ها»، «رسالت اصلی تربیتی ما، ارزش انسان»، و «برآیند نوع رابطه‌ها» تبیین کرده و در ادامه هر یک از چهار نوع رابطه (خود، خدا، خلق خلقت) و انشعابات آن‌ها را به تفصیل مورد توجه قرار داده است. پژوهش‌گر در نهایت به رسالت حوزه‌ها و محیط‌ های یادگیری پرداخته است. این فصل همچنین حاوی دو پیوست با عناوین ارتباطات چهارگانه در متون متقدم و آثار اندیشمندان متأخر و خلاصه تقریرات مختلف در بیان وجوه ارتباطی انسان است. فصل‌های سوم و چهارم کتاب به ۲ سخنرانی رحمت‌اله مرزوقی مربوط است. در سخنرانی اول، مرزوقی به نقد و ارزیابی دیدگاه شهید مطهری (ره) در ارتباط با فطرت و تربیت پرداخته و نظریه فطرت‌ را از منظر اسلام (مبتنی بر متون دینی قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه و ...) تبیین کرده و ساختار کلیِ مبحث فطرت در تربیت را مورد توجه قرار داده است. مرزوقی در سخنرانی دوم، نگاه به «نظریه فطرت‌گرایی» را در چارچوب یک «نظام فکری ارگانیکی» مورد توجه و بحث قرار داده است. پژوهش‌گر در ادامه فرایند تبدیل «نظریه فطرت‌گرایی» به یک «نظام معرفتی» و به دنبال آن احصاء نظام عملیاتی مرتبط را مورد توجه قرار داده است. فصل پنجم کتاب به سخنرانی حسن ملکی اختصاص داده شده است. وی در سخنرانی خود، نقش معلم در دیدگاه فطرت‌گرایی توحیدی را در پنج محور مورد بحث قرار داده است. این پنج محور شامل بیان دقیق مسئله‌ای که تبیین نقش معلم را در این دیدگاه الزامی می‌کند، ماهیت و ساختار فطرت، تبیین نسبتِ بین فطرت، تربیت و برنامه درسی، ویژگی‌های بارز دیدگاه فطرت‌گرایی توحیدی در برنامه درسی ملی و ملاحظاتی که برای تربیت و آماده‌سازی معلم در این چارچوب است. این کتاب کتاب مذکور از سوی موسسه فرهنگی مدرسه برهان (انتشارات مدرسه)، در قطع وزیری و در شمارگان هزار نسخه، به زیور طبع آراسته شده است.

more_vert کتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

دانلود فایل

closeکتاب‌های درسی تا دو سال آینده تغییر نمی‌کند

معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی گفت: کتاب های درسی تا ۲ سال آینده هیچ تغییری نخواهد کرد. به گزارش روز چهارشنبه روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی باقرزاده اظهار داشت: در حال حاضر تدوین راهنمای برنامه‌های درسی حوزه‌های یازده‌گانه تربیت و یادگیری طبق آنچه که در برنامه درسی ملی تاکید شده با یک الگوی کلان و جدید مدنظر است. وی ادامه داد: باید استانداردهای تولید محتوا در داخل راهنمای برنامه درسی پیش‌بینی شود و محتوا منطبق با برنامه درسی ملی باشد. سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در مدت ۶، هفت سال اخیر تلاش‎ های شایسته‌ای در این زمینه انجام داده است. به ویژه بعد از اجرای ساختار جدید نظام آموزشی با عنوان هم‌سویی با برنامه درسی اقدامات جدی انجام شد. هم‌سویی به معنای انطباق کامل با برنامه درسی نیست، قاعدتا با تولید راهنمای برنامه درسی، ممکن است عنوان، محتوا و حجم جدیدی برای دروس پیش‌بینی شود. معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی با بیان اینکه رویکرد کلی سازمان این است که حجم کتب درسی متناسب با زمان آموزش، نیازها، اقتضائات امروز و آینده آموزش و پرورش تغییر یابد، گفت: علاوه بر همه این ها، مهارت‌محوری و توجه به مهارت در برنامه آموزشی حائز اهمیت است. وی ادامه داد: هم اکنون حوزه‌های تربیت و یادگیری در آموزش و پرورش شکل گرفته و مسئولان این حوزه‌ها هم تعیین شده‌اند. این حوزه‌ها به سمت نیازسنجی و مطالعات تخصصی حوزه دانش و معرفت و پیش‌نویس اولیه راهنمای برنامه درسی خواهند رفت و بعد از آن مراحل اعتباربخشی و تصویب در کمیسیون برنامه درسی و شورای عالی آموزش و پرورش انجام خواهد شد.

more_vert ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

دانلود فایل

close۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای راه‌اندازی می‌شود

۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه ای به دنبال امضای تفاهم نامه میان این دانشگاه با دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری راه اندازی می شود. به گزارش دانشگاه فنی و حرفه ای، مدیر کل دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در مراسم امضای این تفاهم نامه گفت: دانشگاه فنی و حرفه‌ای جایگاه بالایی در نظام آموزشی کشور دارد. امیدواریم دانشگاه با راه اندازی مراکز رشد در حوزه کارآفرینی موفق عمل کند. مهدی کشمیری با اشاره به صدور مجوز برای ۱۵ مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای تصریح کرد: اگر این مراکز عملکرد موفقی داشته باشند، امید است تا سال آینده برخلاف پیش بینی صورت گرفته تعداد مراکز جدید از ۲۲ مرکز فراتر برود. کشمیری افزود: در گذشته پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان تسهیلات از طرف صندوق نوآوری و شکوفایی به صندوق پژوهش و فناوری اختصاص یافت که با روی کار آمدن هیات عامل جدید این رقم به ۳۴۰ میلیارد تومان افزایش یافت. همچنین یکهزار میلیارد تومان خط اعتباری به تاسیس صندوق‌های نوآوری کوچک اختصاص یافته است. وی با اشاره به اینکه نگاه ما در مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری عمدتا به دانشگاه‌های تحصیلات تکمیلی محور و پژوهش محور بوده و امروز به تجربه راه اندازی مراکز رشد در دانشگاه‌های مهارتی نیاز داریم، اظهار کرد: در جلسه‌ای که در صندوق نوآوری و شکوفایی با موضوع اختصاص تسهیلات اشتغال برگزار شد، متوجه شدم که این تسهیلات فقط برای افراد دارای مدرک کارشناسی و بالاتر اختصاص یافته است و اظهار کردم چرا باید دارندگان مدرک کاردانی را از دریافت این تسهیلات خط بزنیم؛ در حالی که نیاز امروز کشور به اپراتور خوب و دارندگان مدرک کاردانی است. لزوم راه اندازی مراکز رشد ابراهیم صالحی عمران رئیس دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز در این مراسم گفت: راه اندازی مراکز رشد نیاز جدید آموزش عالی کشور است. با این وجود دانشگاه‌ها هر چه قدر می‌توانند باید خود را به فضای اقتصاد و تجارت نزدیک کنند. وی با بیان اینکه نیازهای دانشگاه فنی و حرفه‌ای را به اطلاع مسئولان وزارت علوم رسانده ایم، ادامه داد: با این وجود این دانشگاه نیاز به حمایت و توجه بیشتر دارد. ایجاد صندوق پژوهش و فناوری مخصوص دانشگاه فناوری یک نیاز است که دفتر سیاست گذاری و برنامه ریزی امور فناوری وزارت علوم در راستای رفع این نیاز به ما کمک کند. صالحی عمران افزود: امروز یکی از شاخص‌های توسعه در دنیا توجه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای است، ولی از این طیف خیلی عقب هستیم. امیدواریم عقد تفاهم نامه راه اندازی مراکز رشد باعث شناخت هر چه بیشتر از دانشگاه فنی و حرفه‌ای شود. در این مراسم لوگوی مرکز رشد دانشگاه فنی و حرفه‌ای کشور نیز رونمایی شد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مدل جامع تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مدل جامع تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیم دانش و سازمان های پروژه محور " مقاله ای است که در20 صفحه و با 46 عنوان فهرست در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدل جامع ، تسهیم دانش، سازمان پروژه محورو بهبود عملکرد اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سیاست های رسانه ای در ایران

مقاله علمی و پژوهشی" سیاست های رسانه ای در ایران " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سیاست های رسانه ای در ایران ، برنامه توسعه ، توسعه ارتباطات ، پارادایم توسعه ، سیاست رسانه ای ، برنامه اول توسعه ، برنامه دوم توسعه ، برنامه سوم توسعه و برنامه چهارم توسعه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

دانلود فایل

closeمقاله مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسه مداخله های مربی محور و والدین محور بر رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 51 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به تعادل، چالاکی دستان، دریافت کردن، مداخله مربی محور، مداخله والدین محور، هدف گیری پرداخته شده است چکیده مقاله هدف پژوهش حاضر، مقایسۀ مداخله‌های مربی‌‌محور و والدین‌‌محور بر رشد مهارت‌‌های حرکتی کودکان هفت تا 10 سال با اختلال هماهنگی رشدی بود. تعداد 84 کودک دختر و پسر از هشت مدرسه ابتدایی مناطق چهار، هشت و 13 تهران که توسط پرسشنامۀ اختلال هماهنگی رشدی دارای اختلال تشخیص داده شده بودند، به صورت تصادفی در سه گروه مداخلۀ مربی‌محور، مداخلۀ والدین‌محور و کنترل قرار گرفته و دو گروه تجربی به مدت 12 هفته، 36 جلسه، هر جلسه 45 دقیقه، مهارت‌‌های مربوطه را تمرین کردند. تمامی شرکت‌کنندگان قبل و بعد از مداخله توسط مجموعه ارزیابی حرکتی کودکان- نسخۀ دوم مورد آزمون قرار گرفتند. تحلیل نتایج با آزمون‌های مانکوا و آنکوا مشخص ساخت هر دو گروه تجربی به شکل معناداری در نمرۀ کل رشد حرکتی (05/0p≤) و مؤلفه‌های آن (چالاکی دستان، تعادل، هدف‌گیری و دریافت) نسبت به گروه کنترل نمرۀ بهتری داشتند (017/0p≤) و البته گروه مربی‌‌محور در مؤلفۀ هدف‌گیری و دریافت نسبت به گروه والدین‌‌محور عملکرد بهتری داشت (05/0p≤) که به تأثیر مثبت محیط گروهی اشاره می‌کند. به طور خلاصه، هرچند هر دو مداخله به بهبود رشد حرکتی کودکان با اختلال هماهنگی رشدی کمک می-کنند، اما مداخلۀ مربی‌‌محور در برخی عوامل رشد مهارت‌های حرکتی فواید بیشتری دارد. عنوان مقاله [English] Comparison of Instructor-Based and Parent-Based Interventions on Motor Development in Children with Developmental Coordination Disorder چکیده [English] The purpose of this study was to compare instructor-based and parent-based interventions on motor development in 7 to 10 years old children with developmental coordination disorder. Participants consisted of 84 girls and boys from 8 elementary school at 4, 8 and 13 Tehran educational zones; they were screened by developmental coordination disorder questionnaire, then randomly divided into three groups: instructor-based, parent-based, and control. Two experimental groups carried out skills training for 12 weeks consisting, 36 sessions, each session 45 minutes. All participants were assessed before and after interventions with Movement Assessment Battery for Children; Second Edition. The result of MANCOVA and ANCOVA tests showed that both experimental groups significantly in the total score of motor development (p≤0.05) and its components (manual dexterity, balance, aiming and catching) had higher score than the control group (p≤0.017), and of course Instructor-based group in the aiming and catching subscale had better performance than parent-based group (p≤0.05), that demonstrates positive impact of group environments. In summary, although both interventions help to improve motor development in children with developmental coordination disorder, instructor based intervention is more beneficial in some of the components of motor development. کلیدواژه‌ها [English] Aiming, Balance, Catching, Instructor-based intervention, Manual Dexterity, Parent-based intervention دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نقش معلم

دانلود فایل

closeنقش معلم

آشنایی با نقش‌های مختلف معلم در کلاس درس : در یک دسته بندی کلی می توان از سه صورت مختلف برای حرفه ی معلمی سخن گفت : _ توضیح دهنده  _ مشارکت دهنده  _ توانمند ساز

more_vert مقاله نسبت نظریة اخلاقی خواجه‌نصیر و نظریات هنجاری فلسفة اخلاق معاصر با تأکید بر اخلاق فضیلت‌محور

دانلود فایل

closeمقاله نسبت نظریة اخلاقی خواجه‌نصیر و نظریات هنجاری فلسفة اخلاق معاصر با تأکید بر اخلاق فضیلت‌محور

مقاله علمی و پژوهشی " نسبت نظریة اخلاقی خواجه‌نصیر و نظریات هنجاری فلسفة اخلاق معاصر با تأکید بر اخلاق فضیلت‌محور" مقاله ای است در 23 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  خواجه‌نصیر؛ نتیجه‌گرایی؛ تکلیف‌گرایی؛ اخلاق فضیلت‌محور؛ سعادت پرداخته شده است چکیده مقاله نظریۀ اخلاقی خواجه‌نصیرالدین طوسی، یکی ازنظریات هنجاری بسیار مهم در اخلاق فلسفی اسلامی است. به‌روزرسانی این نظریه و مشخص کردن نسبت آن با نظریات هنجاری در فلسفۀ اخلاق معاصر، اهمیت ویژه‌ای دارد. هدف ما از این پژوهش، این است که با معرفی نظریات هنجاری اصلی در فلسفۀ اخلاق معاصر، نسبت نظریۀ اخلاقی خواجه‌نصیر را با هریک از آن‌ها مشخص کنیم تا معیار سنجش ارزش‌های اخلاقی در نظریۀ اخلاقی خواجه‌نصیر مشخص شود. چنین کاری ضمن به‌روزرسانی نظریۀ اخلاقی وی، استفاده از این نظریه را در اخلاق کاربردی امکان‌پذیر می‌کند. یافته‌های این پژوهش نمایانگر این است که نظریۀ اخلاقی خواجه‌نصیر  با هرسه نظریۀ نتیجه‌گرایی، تکلیف‌گرایی و اخلاق فضیلت‌محور نسبت دارد؛ اما عناصر اخلاق فضیلت‌محور در نظریۀ وی غلبه دارد؛ پس می‌توان گفت نظریۀ هنجاری خواجه‌نصیر قرائتی از اخلاق فضیلت‌محور است. تلاش کردیم با روش تحلیلی، نظریۀ اخلاقی خواجه‌نصیر را ازحیث معیار سنجش ارزش‌های اخلاقی بررسی و نسبت عمیق آن را با اخلاق فضیلت‌محور مشخص کنیم.  عنوان مقاله [English] The Relationship between Nasir al-Din al-Tusi’s Moral Theory and the Normative Theories in Contemporary Moral Philosophy with an Emphasis on Virtue Ethics چکیده [English] The moral theory of Nasir al-Din al-Tusi is an important normative theory in the Islamic philosophical ethics. It is important to update this theory and specify its relationship with other normative theories in contemporary moral philosophy. Introducing the principal normative theories in contemporary moral philosophy, the present study specifies the relationship between the moral theory of Nasir al-Din al-Tusi and these contemporary ones, so that we can find the evaluation criterions for moral values in Nasir al-Din al-Tusi’s moral theory. In this way, his moral theory will be updated, which makes it possible to use this theory in applied ethics. Our findings show that Nasir al-Din’s moral theory has relationships with all three kinds of consequentialism, deontological ethics and virtue ethics. However, there are more elements of virtue ethics in his theory, so that we can say that the normative theory of Nasir al-Din al-Tusi is a version of virtue ethics. We have explained the evaluation criterions for moral values in the moral theory of Nasir al-Din al-Tusi. کلیدواژه‌ها [English] Nasir al-Din al-Tusi, Consequentialism, Deontological Ethics, Virtue Ethics, Happiness دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert تجهیز گوشی‌های پیکسل گوگل به ردیاب وقوع تصادف

دانلود فایل

closeتجهیز گوشی‌های پیکسل گوگل به ردیاب وقوع تصادف

کاربران گوشی‌های "پیکسل"(Pixel) گوگل به زودی می‌توانند به یک ردیاب دسترسی پیدا کنند که تصادف خودرو را تشخیص می‌دهد. به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، این ردیاب مانند ردیاب تصادف احتمالی "RideCheck" خودروهای اوبر است. برنامه جدید گوگل "امنیت شخصی"(Personal Safety) نام گرفته و در توضیح آن ارائه شده که برنامه‌ای برای گوشی‌های پیکسل است که به راننده خودرو کمک می‌کند که ایمن بماند و با اولین پاسخ دهنده و مخاطب ارتباط اضطراری برقرار کند. این برنامه می‌تواند تشخیص دهد که آیا کاربر بر اساس موقعیت مکانی خود دچار تصادف شده است یا خیر؟ یکی از معیارهای این تشخیص این است که خودرو به طور ناگهانی متوقف شود یا راه دیگر این است از طریق حسگرهای حرکتی خودرو و یا صدای میکروفن بتوان به وقوع این تصادف پی برد.   اگر برنامه گمان برد که مشکلی رخ داده است، با بیشترین صدای ممکن یک زنگ هشدار را به صدا درمی‌آورد و از کاربر می‌پرسد که به کمک احتیاج دارد یا خیر؟ سپس با اورژانس تماس می‌گیرد. علاوه بر آن، برنامه "Personal Safety" به کاربران اجازه می‌دهد که مخاطبان اضطراری خود را مشخص کنند و در صورت بروز تصادف وضعیت خود را با آن‌ها به اشتراک بگذارند.

more_vert مقاله جایگاه خدا و انسان در آموزه نجات اسلامی

دانلود فایل

closeمقاله جایگاه خدا و انسان در آموزه نجات اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " جایگاه خدا و انسان در آموزه نجات اسلامی (با تأکید بر دیدگاه شیعه) " مقاله ای است در 16 صفحه و با 44 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  آموزه نجات، کلام اسلامی، اشاعره، معتزله، شیعه پرداخته شده است چکیده مقاله در تبیین دیدگاه‌های نجات‌شناختی مذاهب کلامی باید بررسی شود که نجات انسان در جهان آخرت، جنبه استحقاقی دارد یا تفضّلی و اینکه این به تدبیر دنیوی بشر مربوط است یا تقدیر ازلی الهی. سپس می‌توان جایگاه خدا و انسان را در آموزه نجات‌شناختی یک مکتب به‌درستی تعیین نمود. مطالعه و بررسی تاریخ اندیشه‌های کلامی نشان می‌دهد پاسخ‌های کلام اسلامی به این پرسش‌ها، در قالب سه دیدگاه نجات‌شناختی قابل تفکیک و معرفی است: 1. دیدگاه خدامحور اشاعره؛ 2. دیدگاه انسان‌محور معتزله؛ 3. دیدگاه خدا ـ انسان‌محور شیعه. در این نوشتار سعی شده تا این سه دیدگاه نجات‌شناختی به‌اختصار معرفی شود و مبانی فکری هر یک از آنها تبیین گردد. در پایان نیز مزایای دیدگاه ترکیبی شیعه (دیدگاه خدا ـ انسان‌محور) بیان خواهد شد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی مطلوب برنامه های دینی تلویزیون ، برنامه دینی ، صنعت رسانه ، رسانه دینی ، دیدگاه ابزار گرایانه ، دیدگاه ذات گرایانه و نظریه همگرا اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله هندسه معرفتی ابن‌عربی در سه محور شریعت، شهود و عقل

دانلود فایل

closeمقاله هندسه معرفتی ابن‌عربی در سه محور شریعت، شهود و عقل

مقاله علمی و پژوهشی " هندسه معرفتی ابن‌عربی در سه محور شریعت، شهود و عقل" مقاله ای است در 20 صفحه و با 15 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اندیشه نوین دینی منتشر شده است   در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ابن‌عربی، هندسه معرفتی، منابع، ابزار، شریعت، شهود، عقل پرداخته شده است چکیده مقاله تحلیل هندسه معرفتی ابن‌عربی، در محورهای متعددی از قبیل: تبیین نظریه تفسیر محی‌الدین، آرای عرفانی، آرای فلسفی، علوم قرآنی، آرای فقهی، مبانی انسان‌شناسی و غیره کاربرد فراوان دارد. این تحقیق درصدد بررسی دیدگاه‌های معرفت‌شناسی ابن‌عربی در سه محور شریعت، شهود و عقل است. او شریعت را رکن رکین و ملاک صحت‌وسقم هر معرفتی می‌داند. از دیدگاه او کشف، یکی از منابع معرفتی است که در شرایط خاص و در محور‌های متعدد مورد استفاده قرار می‌گیرد. در تبیین مبانی هستی‌شناسی، مبانی انسان‌شناسی، معانی حروف، کلمات و جملات قرآنی می‌توان از کشف بهره برد. او از عقل به‌عنوان ابزار معرفتی در فهم آیات الهی و جهت درک مبانی هستی‌شناسی استفاده می‌کند؛ تا جایی‌که اگر عقل دارای موادّ صحیح و صورت‌های صحیح ادراکی باشد و در مرز خویش یعنی ادراکات طور عقل باشد، قابل اعتماد است و در ماورای ادارکات طور عقل دارای اعتباری نیست. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند . ابن‌عربی+هندسه معرفتی+منابع+ابزار+شریعت+شهود+آرای عرفانی+آرای فلسفی+علوم قرآنی+آرای فقهی+عقل + مقالات دینی+مقالات مذهبی+مقالات اندیشه دینی+ اندیشه نوین دینی +مقالات جدید+بانک مقالات+بانک مقالات جدید