جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

ادامه مطلب

closeمقاله افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی

مقاله علمی و پژوهشی " افزایش بهره وری خدمات بانکی با اولویت بندی مشتریان با استفاده از تکنیک های کمّی " مقاله ای است در 28 صفحه و با 12 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بهره وری، بازاریابی رابطه مند، مشتری مداری، خدمات بانکی، هرم مشتری، اولویت بندی، فرایند تحلیل سلسله مراتبی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه بهره وری یک اولویت ملی برای تمام کشورهای در حال توسعه و توسعه یافته است و به عنوان یک رویکرد مدیریتی به تدریج جای خود را در کشور ما باز می کند. رشد اقتصادی و بهبود سطح زندگی مردم جز با مدیریت بهینه منابع کمیاب و کسب حداکثر ارزش افزوده از به کارگیری آنها امکان پذیر نخواهد بود. اقتصاد، علم منابع کمیاب است و مدیریت، علم تصمیم گیری در مورد آن. منابع کمیاب موجب ایجاد ارزش افزوده در سازمان می شود، از این رو مدیریت این منابع، برای افزایش بهره وری از اهمیت بالایی برخوردار است. در این مقاله ضمن بیان مفاهیم بهره وری و بازاریابی رابطه مند، مدلهای مفهومی اولویت بندی مشتریان بانکها، مدل هرم مشتریان و مدل تعدیل یافته گروه مشاوران بوستون (BCGC) برای مشتریان تشریح شده و سپس اولویت بندی مشتریان بانک برای ارائه بهره ور خدمات، از طریق مدلهای MADM تشریح می شود. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت بندی ابعاد ریسک منابع انسانی با رویکرد مدل سازی ساختاری تفسیری" مقاله ای است در 28 صفحه و با 32 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ریسک منابع انسانی؛ اولویت بندی؛ مدل سازی ساختاری تفسیریپرداخته شده است چکیده مقاله این تحقیق با هدف اولویت‌بندی ریسک‌های منابع انسانی جهت  کنترل مناسب آنها‌ توسط مدیران سازمان‌ها انجام گرفته است. برای این منظور در گام اول ابعاد و شاخص‌های مدل ریسک‌های منابع انسانی از ادبیات نظری استخراج و به‌وسیلۀ مصاحبه با خبرگان منابع انسانی شرکت مخابرات استان لرستان مورد تأیید قرار گرفت. خروجی این مرحله دوازده شاخص در قالب چهار بعد اصلی بود. در گام بعدی برای برقراری ارتباط و توالی بین ابعاد و شاخص‌ها و ارائه مدل ساختاری‌شان از روش مدل‌سازی ساختاری تفسیری بهره گرفته شد که در این روش بر اساس نظرات خبرگان و تجزیه‌و‌تحلیل‌های صورت‌گرفته، اولویت‌بندی ریسک‌های منابع انسانی برای شرکت مخابرات استان لرستان انجام گرفت. نتایج تحقیق منجر به طراحی مدل یکپارچه ریسک‌های منابع انسانی در سه سطح شده است. ریسک‌های فردی متخصصین منابع انسانی به عنوان سنگ زیربنای مدل و تأثیرگذارترین بعد ریسک‌های منابع انسانی شناسایی شد که این مطلب نیازمند توجه ویژه مدیران سازمان به این بعد در راستای مقابله و کنترل ریسک‌های منابع انسانی می‌باشد. لازم به ذکر است که ریسک دیدگاه کارکنان نسبت به واحد منابع انسانی به‌عنوان تأثیرپذیرترین بعد از میان ابعاد ریسک‌های منابع انسانی شناخته شد. عنوان مقاله [English] Prioritization of the Aspects of Human Resource Risks with Interpretive Structural Modelling (ISM) Approach چکیده [English] This research is aimed at prioritizing human resource risks for an appropriate control of them by managers. First, the aspects and indicators of human resource risk model were derived from the theoretical literature. They were confirmed by the interviews conducted with experts at Communication Company of Lurestan province. The output of this phase contained 12 indicators drawn from four main aspects. According to the results of data analysis and the ideas of the experts, interpretive structural modeling (ISM) method was employed to make relationship between indicators and aspects for designing the model. The result was an integrated model for human resource risks at three levels. Individual risks were recognized as the main risks, which contained the bases of the model. For controlling and confronting human resource risks, managers ought to consider this aspect quite seriously. Moreover, the risk of the attitude of the employees toward human resource unit was identified to be the most sensible aspect of human resource risks. کلیدواژه‌ها [English] Human Resource Risks, Prioritization, Interpretive Structural Modelling (ISM) دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP

ادامه مطلب

closeمقاله تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP

مقاله علمی و پژوهشی " تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی با استفاده از فنون SWOT، ANP و AHP " مقاله ای است در 22 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت منابع انسانی؛ برنامه‌ریزی راهبردی؛ فرایند تحلیل شبکه‌ای پرداخته شده است چکیده مقاله هدف تحقیق حاضر تدوین و اولویت‌بندی راهبرد‌های مدیریت منابع انسانی شرکت گاز استان تهران است. ابتدا به‌کمک فنون تدوین راهبرد، مهم‌ترین عوامل اثر‌گذار داخلی و خارجی شناسایی شد و با استفاده از ماتریس نقاط قوت‌وضعف، فرصت‌ها و تهدیدها، راهبرد‌‌های اولیه‌ی سازمانی تدوین شدند. برای تجزیه‌وتحلیل کمّی SWOT و در نظر گرفتن وابستگی‌های ممکن میان عوامل، از روش فرایند تحلیل شبکه‌ای استفاده شد. وابستگی‌های ممکن میان عوامل SWOT، وزن‌های عوامل راهبردی، وزن‌های عوامل فرعی و اولویت‌های راهبرد‌‌های جایگزین را تحت تأثیر قرار می‌دهند.نتیجه‌ی پژوهش، تدوین و شناسایی اولویت‌های راهبرد‌‌ی مدیریت منابع انسانی با استفاده از تلفیق فنون SWOT و ANP وAHP می‌باشد. براساس نتایج تحقیق، راهبرد بهره‌گیری از روش‌های اصولی، علمی و نوین جذب و گزینش در فرایند استخدام نسبت به سایر راهبرد‌های تدوین شده، دارای اهمیت بیشتری است عنوان مقاله [English] Designing and Prioritising Human Resource Strategies With SWOT, ANP, and AHP چکیده [English] This research is mainly intended to design and prioritize human resource strategies of Tehran Gas Company. The main internal and external factors were firs identified by research design techniques. Using the matrix of strength, weakness, opportunities and threats, the primary organizational strategies were designed. Network analysis was employed for quantitative analysis of SWOT and possible dependence of the factors. Possible dependence of SWOT factors affect the weight of peripheral factors and the priority of alternative strategies. The research resulted in designing and prioritizing human resource strategies by combining SWOT, ANP and AHP techniques. The results indicated that employing reasonable, scientific and modern methods in human resource employment strategies is more important than other strategies. کلیدواژه‌ها [English] human resource management, Strategic Programming, Network Analysis Process دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در ایران" مقاله ای است در 27 صفحه و با 49 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کانون ارزیابی و توسعه؛ مدل شایستگی؛ برنامۀ توسعۀ فردی؛ عارضه‌یابی؛ روش دلفی پرداخته شده است چکیده مقاله کانون‌های ارزیابی، ابزاری مهم و مؤثر برای انتخاب و ارتقای سرمایه‌های انسانی سازمان، تشخیص نقاط قوت و ضعف ارزیابی‌شوندگان و توسعۀ شایستگی‌های آنها محسوب می‌شوند. به‌رغم مزایای استفاده از کانون‌های ارزیابی، فرایند استفاده از این کانون‌ها دچار عارضه‌هایی است. در این مقاله، نتایج شناسایی و اولویت‌بندی عارضه‌های کانون‌های ارزیابی و توسعه در راستای کمک به سازمان‌ها در جهت استفاده بهینه از کانون‌های ارزیابی و نیل به رویکرد شایسته‌سالاری در سازمان‌ها، با استفاده از روش دلفی ارائه شده است. ابتدا از طریق مرور ادبیات و مصاحبه با خبرگان، 42 عارضه‌، شناسایی و در ادامۀ پژوهش، اعضای پانل دلفی، سایر عارضه‌ها را شناسایی و سپس آنها را اولویت‌بندی کردند. از مجموع 50 عارضۀ شناسایی‌شده، 15 عارضۀ اولیه که از نظر اعضای پانل دلفی، مهم‌تر تشخیص داده شده بود، به‌عنوان نتایج دلفی و یافته‌های پژوهش انتخاب شد. در این میان 11 عارضه از طریق مصاحبه با خبرگان و 4 عارضه از سوی اعضای پانل دلفی ارائه شده‌اند. عدم حمایت مدیر ارشد، بومی‌نبودن مدل شایستگی، عدم توجه به هدف کانون ارزیابی و مد تلقی‌شدن آن، عملی‌نشدن نتایج کانون جهت ارائه برنامۀ توسعۀ فردی و منحصربه‌فرد نبودن مدل شایستگی در سطح مشاغل به‌عنوان 5 عارضۀ مهم کانون‌‌های ارزیابی و توسعه، شناسایی شدند. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Problems of the Evaluation and Development Centers in Iran چکیده [English] Evaluation centers are important and effective instruments for selecting and promoting organizations’ human capital, identify strengths and weaknesses of the candidates, and developing their competencies. Despite the advantageous usage of these evaluation centers, the process of their application encounters some problems. Using Delphi method, this research is intended to identify and prioritize the problems affecting evaluation and development centers in order to help organizations make use of these center to achieve proper meritocracy. Having reviewed the literature and having interviewed the experts, the researchers identified 42 problems. Other problems were found out by Delphi panel. Then they were all prioritized. Among the 50 problems, 15 ones were identified to be most important by the experts. They were proposed as the findings of this research. Weak support by the higher manager, meritocracy’s models not being native, disregarding the evaluation center and looking at it as a fashion, no practice of the results in individual development, and particularity of meritocracy model were identified as the five most important problems in evaluation and development centers. کلیدواژه‌ها [English] Evaluation and Developmentcenters, Meritocracy Model, Individual Development Plans, Problem Finding, Delphi method دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت بندی عوامل موثر بر جذب نیروی انسانی و ارائه الگوی مناسب مبتنی بر نظام شایستگی " مقاله ای است در 22 صفحه و با 16 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث جذب و تامین نیروی انسانی؛ شایستگی؛ تاپسیس فازی پرداخته شده است چکیده مقاله نزدیک به سه دهه است که بر اهمیت منابع انسانی به‌عنوان ارزشمندترین سرمایه­ها در سطح سازمان­ها و موفقیت آنها تأکید می­شود و امروزه مدیران منابع انسانی بر این باورند که انتخاب و انتصاب افراد شایسته متناسب با جایگاه شغلی، این ارزشمندی را نمایان ساخته است. پژوهش حاضر با شناسایی عوامل اثرگذار بر الگوی جذب منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی در شرکت‌های پتروشیمی تحت پوشش بند ج اصل 44  قانون اساسی از طریق تحلیل محتوا و مصاحبه با پنل خبرگان و طبقه­بندی آن در 8 بُعد اصلی شامل عوامل محیطی مؤثر بر تعیین راهبردها، متولیان جذب و تأمین نیروی انسانی، برنامه­ریزی منابع انسانی مبتنی‌بر شایستگی‌های شغلی صنعت، تعیین معیارهای شایستگی، تطبیق شایستگی‌ها با مشاغل، اقدامات جذب نیروی انسانی، اقدامات تأمین نیروی انسانی و پیامدهای داخلی و خارجی، به اولویت‌بندی این عوامل توسط مسئولین و مدیران منابع انسانی  شرکت‌های هولدینگ خلیج فارس از روش تاپسیس فازی می‌پردازد. نتایج اولویت‌بندی نشان داد که تعیین تعداد مناسب افراد، دانش فنی، گروه‌گرایی، ارزیابی شایستگی‌های حرفه‌ای، خواسته‌های حقوقی، پیاده‌سازی فرایند استخدام، توانمندسازی کارکنان و عدالت‌محوری در جذب نیروی انسانی و عامل رقابت در هریک از ابعاد مؤثر بر الگو، دارای بالاترین اولویت بوده است.  عنوان مقاله [English] Prioritizing the Factors Affecting the Recruitment of Human Resource and Providing an Appropriate Model Based on the Merit System چکیده [English] The importance of human resource has been highlighted as the most valuable assets at organizational and their successes for about three decades. Today, human resource managers believe that selection and appointment of competent employees in accordance with their jobs reveal the value of human resource. This study is aimed at identifying factors influencing the efficiency of human resource recruitment model in petrochemical companies covered by Article 44 of the Iranian Constitution. The research is conducted through content analysis by interviewing panel experts.  Its classification contains eight main dimensions including environmental factors affecting the determination of strategies, authorities of recruitment and supply of human resources, human resource planning based on industry professional competencies, determination of merit standards, adjustment of competencies with occupations, human resources recruitment measures, human resources supply measures, and internal and external consequences. The research resulted in the prioritizing these factors by authorities and resource managers at Persian Gulf Human Holdings Companies by Fuzzy Topsis technique. The results of prioritization showed that the following factors are the most prior factors affecting the model: determining the sufficient number of people, technical knowledge, group orientation, evaluating professional competencies, legal demands, implementing the recruitment process, empowering employees, justice-orientation in attracting human resources, and competition factor in each dimensions. کلیدواژه‌ها [English] recruitment and supply of human resources, competency, Fuzzy Topsis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت بندی مولفه های دارایی های نامشهود سازمانی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث اقتصاد دانشی؛ جوامع دانشی؛ دارایی‌های نامشهود؛ فن دلفی فازی پرداخته شده است چکیده مقاله تحقیق حاضر باهدف شناسایی و اولویت‌بندی دارایی‌های نامشهود سازمانی در دانشگاه‌های دولتی انجام گرفت. این تحقیق ازنظر روش ترکیبی و ازنظر نوع پژوهش، قیاسی ـ استقرایی است. جامعۀ آماری پژوهش، مدیران ارشد دانشگاه‌های دولتی منطقه 5 کشور بوده که با استفاده از روش نمونه‌گیری گلولۀ‌برفی 20 نفر از آنان به‌عنوان اعضای نمونه انتخاب شدند. نتایج تحقیق مشتمل بر دو بخش است که در بخش اول مجموعه‌ای از دارایی‌های نامشهود سازمانی شناسایی و در بخش دوم میزان اهمیت و اولویت این دارایی‌ها  مشخص شده است. باتوجه‌به انجام مصاحبه ساختاریافته با خبرگان، استفاده از نظر خبرگان در اجرای مصاحبه و اینکه اختلاف میانگین فازی دو مرحلۀ اجرا کم‌تر از 1/0 است، تحقیق حاضر از پایایی مناسبی برخوردار بوده، همچنین در این تحقیق اعضای شرکت‌کننده در مطالعه، افراد متخصص و آشنا با موضوع تحقیق بودند، لذا تحقیق، از اعتبار محتوا نیز برخوردار است. نتایج تحقیق، نشان‌دهندۀ آن است که هوش سازمانی، سرمایۀ انسانی، هوش رقابتی، ارزش‌محوری، پایگاه داده‌ها، احساس رسالت، کل‌نگری، مدیریت دانش، رهبری و ویژگی‌های محیط کار، مهم‌ترین دارایی‌های نامشهود سازمانی است.  عنوان مقاله [English] Identifying and prioritizing the Components of Organizational Invisible Assets چکیده [English] This research in aimed at identifying and prioritizing organizational invisible assets at public universities. This compound research follows a deductive-inductive method. Research population includes chief managers at public universities at 5 regions of the country. A sample group of 20 subjects was selected by snowball sampling method. The results of the research are divided into two phases. In the first part a group of invisible assets was identified, and in the second part their importance and priority was determined. As the results of the interviews with expert indicates and the Fuzzy mean difference of two phases of performing the test is less than 0.1, the research is reliable. As the people involved in the research were specialists and familiar with the issue, the research has gained content validity. The results indicated that organizational talent, human capital, competitive talent, value-orientedness, databases, mission sympathy, generality, knowledge management, leadership, and the features of work environment compose the invisible assets of the organization. کلیدواژه‌ها [English] knowledge economy, knowledge communities, invisible assets, Delphi-Fuzzy technique دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert صعود ۸۸ پله‌ای دانشگاه الزهرا (س) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز جهان

ادامه مطلب

closeصعود ۸۸ پله‌ای دانشگاه الزهرا (س) در رتبه‌بندی دانشگاه‌های سبز جهان

دانشگاه الزهرا (س) با ۸۸ پله صعود رتبه ۳۵۸ دانشگاه های سبز جهان را به خود اختصاص داد.  دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰ اقدام به ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های جهان بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه ها کرده است. رتبه بندی مؤسسه ارزیابی و رتبه بندی دانشگاه های سبز جهان، از شش محور کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست‌های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند. این پایگاه فهرست جهانی دانشگاه‌های برتر سال ۲۰۱۹ میلادی را منتشر کرده که نشان‌دهنده حضور ۷۸۰ دانشگاه در سطح جهان و ۲۲ دانشگاه در سطح کشور در این رتبه بندی است. با توجه به اینکه دانشگاه الزهرا سال پیش در رتبه ۴۴۶ قرار گرفته بود، هم‌اکنون با کسب رتبه ۳۵۸ موفق به ۸۸ پله رشد در سطح جهانی شده است. ۲۲ دانشگاه ایرانی در میان سبزترین دانشگاه‌های جهان قرار گرفتند که دانشگاه زنجان جایگاه نخست ملی و جایگاه ۴۸ جهانی را به خود اختصاص داد. دانشگاه الزهرا پنجمین دانشگاه کشور در این رتبه بندی است.

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل موثر بر جذب و نگهداشت استعدادهای علمی در دانشگاه " مقاله ای است در 24 صفحه و با 23 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت استعداد؛ تصمیم‌گیری چند معیاره؛ روش بهترین بدترین (BWM)؛ دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این پژوهش، شناسایی و اولویت­بندی عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی در دانشگاه­هاست. بدین‌منظور عوامل مؤثر بر جذب و نگهداشت اعضای هیئت‌علمی با مبنا قراردادن پژوهش ورهاگن، بومی­سازی و تعیین شدند. در این پژوهش از روش بهترین بدترین برای رتبه­بندی این عوامل استفاده شده است. پرسشنامه طراحی‌شده براساس مدل بهترین بدترین، به اساتید دانشگاه که در حوزه منابع انسانی، سال­ها تدریس و تحقیق نموده­اند، داده شد تا به­صورت جداگانه در ارتباط با "جذب" و سپس "نگهداشت" استعدادهای علمی، نظرات کارشناسی خود را ارائه کنند. جامعه موردمطالعه تحقیق شامل کلیه متقاضیان جذب هیئت‌علمی و اعضای کنونی هیئت‌علمی دانشگاه‌هاست و نمونه اطلاع‌دهنده به‌منظور بومی­سازی مدل مفهومی تحقیق و پاسخ­دهی به پرسشنامه­های اولویت­بندی شامل پنج تن از خبرگان باسابقه و تجربه هستند. درنتیجه می­توان ادعا نمود که نمونه­گیری در تحقیق حاضر به‌صورت قضاوتی و هدف‌مند انجام شده است. نتایج این پژوهش نشان می­دهد به‌منظور موفقیت در جذب استعدادهای علمی، توجه به عوامل برند و شهرت دانشگاه و ارزش و فرهنگ دانشگاه حائز اهمیت است. همچنین به‌منظور موفقیت در نگهداشت استعدادهای علمی موجود، توجه به عوامل ارزش و فرهنگ و جو تدریس و آموزش حائز اهمیت است. توجه دانشگاه­ها به عوامل مهم شناسایی‌شده در این پژوهش می­تواند به جذب بهتر استعدادهای علمی کمک شایانی کند. عنوان مقاله [English] Identifying and Prioritizing the Effective Factors in the Attraction and Retention of Scientific Talents at Universities چکیده [English] This research is aimed at identifying and prioritize factors affecting attraction and retention of faculty members in universities. Hence, the factors influencing the attraction and retention of faculty members based on Verhaegen’s study were identified and localized. This research is based on best-worst method (BWM) for ranking the factors. The questionnaire, designed according to the best-worst model, was presented to university professors engaged in teaching and investigating in the field of human resource for years, and to comment separately on attraction and retention of scientific talents. The research community includes all applicants and the present faculty members at universities. The informant sample is composed of five matured and experienced professionals in order to localize the conceptual model of research, and to have their comments on priority ranking questionnaires. Hence, it can be claimed that judgmental and purposive sampling method is used for sampling. The results indicated that it is important to pay attention to the factors of brand and university reputation and their values and cultures play important roles in attracting scientific talents. Furthermore, in order to succeed in the retention of the present scientific talents, it is important to pay attention to the values, the culture, and the atmosphere of instruction. Considering the important factors identified in this research can help better attraction of scientific talents for universities. کلیدواژه‌ها [English] talent management, multicriteria decision making, best- worst method (BWM), universities and higher education institutions دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان

ادامه مطلب

closeمقاله شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان

مقاله علمی و پژوهشی " شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان" مقاله ای است در 31 صفحه و با 74 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث نگهداشت کارکنان؛ عوامل فرهنگی؛ عوامل سازمانی؛ عوامل دولتی؛ عوامل فردی؛ عوامل محیطی پرداخته شده است چکیده مقاله با پیشرفت فناوری و ایجاد رقابت بین سازمان‌ها، کارکنان با فرصت‌های شغلی زیادی مواجه هستند. این مسئله باعث سخت‌شدن کار سازمان‌ها در نگهداشت کارکنان می‌شود. هدف این تحقیق، شناسایی و اولویت‌بندی عوامل مؤثر در نگهداشت کارکنان و ارائه الگویی برای بهبود آن در سازمان‌های دولتی ایران است. پس از مروری بر ادبیات تحقیق و بهره‌گیری از نظرات خبرگان، مدل اولیۀ تحقیق تنظیم و سپس با استفاده از نظرات خبرگان، مدل نهایی تحقیق آماده شد. روش این پژوهش توصیفی کاربردی است. جامعۀ آماری و روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر عبارت است از: 1. خبرگان دانشگاهی که با استفاده از روش نمونه‌گیری هدفمند 20 نفر در نظر گرفته شد 2. کارکنان ستادی اداره کل آموزش و پرورش استان خوزستان به تعداد500 نفر و روش نمونه‌گیری، تصادفی طبقه‌ای است که براساس جدول مورگان 217 نفر انتخاب شد. نتایج تحقیق نشان می‌دهد که از بین عوامل فرهنگی، سازمانی و دولتی، عوامل سازمانی بیشترین تأثیر را در نگهداشت کارکنان دارد. همچنین، از بین عوامل سازمانی، سبک رهبری با عدد معنی‌داری از آزمون t به‌دست‌آمده برابر 18.21 و ضریب مسیر 0.965 بیشترین تأثیر را در نگهداشت کارکنان دارد. عنوان مقاله [English] Identification and Prioritization of the Factors Affecting Employee Retention چکیده [English] Employees are provided with a lot of job choices by technological progresses and competition among organizations. Due to this, retention of employees has become a challenge. This research is intended to identify the factors which affect retention of employees by designing a model. Having reviewed the literature and having received the ideas of the experts, the researchers designed the initial draft of the model and modified it by the use of the comments made by the experts. This is a descriptive applied research whose population includes 20 university experts selected by purposive sampling. It also contains 217 subjects selected by Morgan Table from among 500 staff members of the department of Education at Khuzestan province by stratified random sampling. The results indicated that organizational factors are more effective than cultural and governmental ones. Leadership style turned out to be the most effective organizational factor having a significant T test score of 18,21 and rout coefficient of 0.965. کلیدواژه‌ها [English] Employee Retention, cultural factors, Organizational Factors, Governmental Factors, Individual Factors, Environmental factors دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان

ادامه مطلب

closeمقاله تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر یک دوره برنامۀ تمرین تعادلی تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه بر تعادل سالمندان " مقاله ای است در 21 صفحه با 41 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات اولویت ثابت؛ اولویت متغیر؛ تعادل؛ تکلیف منفرد؛ تکلیف دوگانه؛ و سالمندی مطرح شده است چکیدههدف تحقیق حاضر مقایسۀ تأثیرات سه شیوۀ تمرینی تکلیف منفرد، تکلیف دوگانه با اولویت ثابت و تکلیف دوگانه با اولویت متغیر بر تعادل افراد سالمند بود. شرکت‌کنندگان در این تحقیق 36 نفر از سالمندان بالای 65 سال واجد شرایط شهر کرمان بودند که بر اساس نمرۀ پیش‌آزمون برگ به‌طور تصادفی به 3 گروه 12 نفری، تقسیم شدند. به‌طور کلی نتایج این تحقیق نشان داد که تمرینات تعادلی تکلیف منفرد و دوگانه موجب بهبود عملکرد تعادلی در بین افراد سالمند شد، ولی افرادی که به روش تکلیف دوگانه تمرین کردند، در هر دو شرایط تکلیف منفرد و تکلیف دوگانه عملکرد بهتری داشتند.محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert 4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

ادامه مطلب

close4 راه برای تمرکز روی خواسته‌های واقعی‌مان

این سوالات و نکات را به عنوان راهنمایی برای تمرکز بر خواسته های واقعیتان در نظر بگیرید. هر اولویت بندی ای چهار بخش دارد ضروری و مهم؛ ضروری اما نامهم؛ غیرضروری اما مهم؛ غیرضروری و بی اهمیت. ما می توانیم از شر کارهای بخش آخر خلاص شویم. اما به نظر می رسد «ضروری اما نامهم» خودش را بر برنامه هایمان غالب می کند در حالی که باید زمانی برای کارهای «غیرضروری اما مهم» پیدا کنیم. فهرستی از نبایدها گه گاه فهرستی از کارهایی که نباید انجام دهید تهیه کنید. همیشه که نباید فهرست مربوط به کارهایی باشد که باید انجام دهید. این فهرست دقیقا مشابه فهرست کارهایی است که باید انجام دهید. استفاده از کلمه «باید» را متوقف کن وقتی به خودت می گویی باید این کار را انجام دهم از خودت بپرس واقعا چه کاری را باید انجام دهی. تعیین بایدها یک امر بسیار دشوار است که ظرافت های خاص خودش را دارد. اگر تعیین و تفکیک این باید ها برایتان دشوار است مورد آخر را مطالعه کنید. برای استراحت نیز مثل کار برنامه ریزی کن در غیر این صورت وقت را با پرسه زدن در اینترنت، تماشای تلویزیون و... تلف می کنی. اتفاقاتی که قطعا جز تلف کردن وقت، یکی از عوامل مخفی ایجاد حس شلوغی ذهنی شماست. قطعا نیازی به گوشزد کردن طلایی بودن زمان وجود ندارد. انتخاب اتفاقی به جای این که زمان و انرژی زیادی برای یافتن ترتیب مناسب انجام دادن کارها صرف کنی... کارها را به ترتیب اولویت روی تکه های کاغذ یادداشت کن توی کلاه بیانداز. کاری که روی برگه ای که از کلاه خارج شود را انجام بده. منبع: ماهنامه همشهری تندرستی

more_vert مقاله مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف

ادامه مطلب

closeمقاله مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف

مقاله علمی و پژوهشی " مزیت‌سنجی اقتصاد ایران در صنعت و کشاوزری با استفاده از شاخص‌های مختلف" مقاله ای است در 26 صفحه و با 24 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مزیت‌سنجی؛ بخش صنعت؛ بخش کشاورزی؛ تحلیل عاملی؛ تحلیل تاکسونومی عددی پرداخته شده است چکیده مقاله محدود بودن منابع و امکانات، لزوم اولویت‌بندی تخصیص آنها را ایجاب می‌کند. با توجه به اینکه دو بخش مولد اقتصاد یعنی بخش صنعتو بخش کشاورزی در جذب منابع محدود موجود برای تولید در رقابت هستند این پرسش پیش می‌آید که با وجود محدودیت بودجه در هر برنامة توسعه، کدامیک از این دو بخش با توجه به ویژگی‌های خاص هر بخش و قابلیت‌هایی که هرکدام دارند در تخصیص این منابع محدود سرمایه‌گذاری دارای اولویت هستند؟ در این مقاله برای نخستین بار با هماهنگ سازی دو طبقه‌بندی ISIC و HS به طور همزمان از شاخص‌های جدول داده – ستانده و شاخص‌های مزیت‌سنجی استفاده و سعی شده با به‌کارگیری روش تلفیقی تحلیل عاملی و تحلیل تاکسونومی عددی به پرسش فوق پاسخ داده شود. نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که بخش کشاورزی و زیربخش مواد غذایی و آشامیدنی در اولویت قرار دارند. عنوان مقاله [English] Comparing Relative Advantages of Agriculture and Non-Agricultural Manufacturing Sectors in Iran’s Economy چکیده [English] Scarcity of economic resources causes defining priority of their allocation to activities. Agriculture and Non-Agricultural Manufacturing (NA-Manufacturing) as two parts of production sector compete for absorbing those scarce resources. Hence, the question is: which part is preferred in this allocation, Agriculture or NA- Manufacturing? In this paper with coordinating ISIC and HS codes, Input-output indices and comparative advantage indices have been used simultaneously for the first time. Factor analysis and numerical taxonomic analysis methods have also been incorporated to answer the question. The results indicate that Agriculture is preferred to NA-Manufacturing in Iran’s economy. کلیدواژه‌ها [English] Relative Advantages, Non-Agricultural Manufacturing Sector, agriculture sector, Factor analysis, Numerical Taxonomy Analysis دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اولویت‌بندی شایستگی‌ها و ویژگی‌های کارکنان نهاد‌های انقلابی با رویکرد ارزشی

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت‌بندی شایستگی‌ها و ویژگی‌های کارکنان نهاد‌های انقلابی با رویکرد ارزشی

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت‌بندی شایستگی‌ها و ویژگی‌های کارکنان نهاد‌های انقلابی با رویکرد ارزشی" مقاله ای است در 23 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث برنامه‌ریزی منابع انسانی؛ راوی؛ شایستگی‌های کارکنان؛ موزه‌ی دفاع مقدس؛ ویژگی‌های کارکنان پرداخته شده است چکیده مقاله موزه‌های دفاع مقدس یکی از مهم‌ترین نهاد‌هایی هستند که در عرصه‌ی اشاعه‌ی فرهنگ و ارزش‌های والای دفاع مقدس فعال می‌باشند. با توجه به اینکه راویان، رکن اصلی این مجموعه‌ها را تشکیل می‌دهند، مشخص بودن شایستگی‌ها و ویژگی‌های راویان، به‌عنوان رکن اصلی نقش به‌سزایی در موفقیت این نهاد‌ها دارد. به همین منظور، مقاله‌ی پیش رو، به‌عنوان پژوهشی کاربردی با رویکردی توصیفی پیمایشی سعی دارد تا به تعیین و رتبه‌بندی شایستگی‌ها و ویژگی‌های راویان این موزه‌ها بپردازد. در همین راستا، با استفاده از روش نمونه‌گیری غیراحتمالی قضاوتی و پرسش‌نامه‌ای که روایی و پایایی آن با استفاده از روش‌های پیش‌آزمون و آلفای کرونباخ (به میزان 91/0) تأیید گردیده است، نسبت به گردآوری و تحلیل داده‌ها بپردازد. داده‌های مورد نیاز، از میان خبرگانِ این عرصه جمع‌آوری و تحلیل شد. پس از تعیین ویژگی‌های کارکنان، رتبه‌بندی آنها با استفاده از آزمون فریدمن صورت گرفت. نتایج نشان می‌دهد: این نهاد‌ها برای برنامه‌ریزی منابع انسانی خود بهتر است به‌ترتیب به شاخص‌های مربوط به مؤلفه‌های علایق و ارزش‌های کاری، دانش، مهارت‌ها و توانمندی‌ها توجه نمایند. عنوان مقاله [English] Prioritization of the Merits and Characteristics of Revolutionary Institutions through Value Approach چکیده [English] The Holy Defense Museums are very important institutions that propagate the values of the Holy Defense. As the reporters of the Holy Defense are the main bases of this institutions, the clarification of their merits and characteristics are essential in their successful implementation. This research is intended to identify and prioritize these characteristics and merits. Using nonprobability judgment and questionnaire sampling method, which was validated as 0.91, the data was collected and analyzed. Having identified the characteristic of the employees, Friedman test was used to prioritize them. The results suggest that these institutions must consider ingredients of interest, work values, knowledge, skills, and capabilities respectively.  کلیدواژه‌ها [English] Human Tesource Programming؛ Reporter, Employees؛ Merits؛ the Holy Defense Museums, Employees’ Characteristics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله الگوی کنترل استراتژیک انسان‌محور سازمان‌های لجستیکی در شرایط صلح و جنگ

ادامه مطلب

closeمقاله الگوی کنترل استراتژیک انسان‌محور سازمان‌های لجستیکی در شرایط صلح و جنگ

مقاله علمی و پژوهشی " الگوی کنترل استراتژیک انسان‌محور سازمان‌های لجستیکی در شرایط صلح و جنگ " مقاله ای است در 29 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث کنترل استراتژیک؛ لجستیک؛ مشارکت‌محوری؛ اعتمادمحوری؛ انسان‌محوری؛ تعهدمحوری؛ رابطه‌محوری پرداخته شده است چکیده مقاله این مقاله، بخشی از نتایج و دست‌آوردهای تحقیقی می‌باشد که درخصوص طراحی و تبیین الگوی کنترل استراتژیک سیستم‌های لجستیکی انجام شده است. روش تحقیق، توصیفی تحلیلی و جامعه‌ی نمونه‌ی آماری آن را مدیران و کارشناسان سازمان‌های لجستیکی تشکیل می‌دهند و از پرسش‌نامه به‌عنوان ابزار اندازه‌گیری استفاده شده است. پرسش‌نامه‌ی تحقیق، به‌صورت قطبی برای دو وضعیت صلح و جنگ طراحی شده است. برای تجزیه و تحلیل داده‌های گردآوری‌شده، از نرم‌افزار SPSS استفاده شده است و برای تجزیه و تحلیل اطلاعات فردی با توجه به ویژگی‌ها و کارکردهای تحلیل عاملی تأییدی، در این پژوهش برای سنجش روایی سازه ابزار اندازه‌گیری و آزمون رابطه عوامل مؤثر بر الگوی پژوهش از مدل معادلات اندازه‌گیری و برای رتبه‌بندی و اولویت‌بندی آن‌ها از آزمون فریدمن استفاده شده است و درنهایت با درنظر داشتن عوامل مؤثر در الگوی تعیین رابطه و اولویت‌بندی این عوامل، الگوی کنترل استراتژیک انسان‌محور براساس دو نقطه‌ی مرجع استراتژیک: 1- میزان توجه و 2- انعطاف‌پذیری طراحی گردید. دراین الگو؛ چهارگونه استراتژی کنترلی: 1- تعهدمحوری 2- مشارکت‌محوری 3- اعتمادمحوری و 4- رابطه‌محوری با اولویت‌بندی زمان صلح و جنگ تعیین شده است که نتایج آزمون‌ها حاکی از برخورداری الگو از انسجام و یک‌پارچگی لازم می‌باشد. عنوان مقاله [English] Human Orientated Strategic Control on Logistic Organizations during Peace and War چکیده [English] This article is part of the findings of a research conducted on designing and explaining strategic control of logistic systems. The research method is a descriptive-analytic one, the population and sample of which included experts and managers of logistic organizations. Questionnaires were employed for measurement purposes. The questionnaires were polarized for two situations of war and peace. The responses were classified according to Likert's five-choice spectrum. SPSS statistical program was used for the analysis of individual information, with regard to the properties and functions of affirmative factor analysis. For measuring the reliability of the constructed model, measuring tools, and testing the effective relation of the factors to the research model, we used measuring equations model. Freidman's test was used for ranking and deciding on the priorities of the factors. Finally, considering the effective factors influencing the model of finding out the relationship and priorities of these factors, the human-oriented strategic control model was designed and then tested according to two strategic reference points. The points were: 1) the amount of consideration, and 2) reflexivity. In this mode four control strategies: 1) commitment-orientation, 2) participation- orientation, 3) trust-orientation, and 4) relation-orientation are determined according to the priorities of war and peace. The results indicated that the model was quite integrated کلیدواژه‌ها [English] Strategic Control, Logistics, Participation-Orientation, Trust-Orientation, Human-Orientation, Commitment-Orientation, Relation-Orientation دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert نرم افزار طراحی موکاپ سه بعدی بسته بندی محصولات iC3D Suite

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی موکاپ سه بعدی بسته بندی محصولات iC3D Suite

نرم افزار طراحی موکاپ سه بعدی بسته بندی محصولات - iC3D Suite v5.0.0 x64 نرم افزار طراحی موکاپ سه بعدی بسته بندی محصولات iC3D اولین نرم افزار طراحی سریع پکیج های بسته بندی است که به شما اجازه می دهد تا با صرف کمترین زمان و هزینه، قادر به ساخت موکاپ های دیجیتالی سه بعدی شامل کارتن، برچسب، بسته ها و روکش های تاشو، بطری و ... باشید. دیگر نرم افزار های موجود در این زمینه طراحی مدل های مختلف بسته بندی را از یکدیگر جدا کرده اند و این باعث شده است تا در اکثر موارد کاربر مجبور باشد برای طراحی مدل های بسته بندی مختلف، از نرم افزار های متفاوتی استفاده کند اما iC3D این امکان را فراهم نموده است تا تمام آیتم های بسته بندی خود را در یک نرم افزار طراحی نموده و آن ها را با یکدیگر ترکیب کنید. این نرم افزار از تکنولوژی Smart Mesh استفاده می کند که باعث می شود تا بدون نیاز به انجام مپینگ تکسچر UVW، بسته ها و برچسب های شما روی سطح مدل ها به درستی قرار بگیرند. قابلیت های کلیدی نرم افزار iC3D:- بصری سازی ایده های طراحی بسته بندی محصولات- طراحی برچسب و بسته بندی های منعطف با صرف کمترین هزینه و زمان- یکپارچه سازی شده با نرم افزار ادوبی ایلاستریتور و دیگر نرم افزار های Adobe- طراحی مدل های سه بعدی نامتقارن مانند بطری ها و قوطی های اسپری- تهیه خروجی با رزولوشن بالا- پرینت طرح نهایی- ایجاد فایل خروجی به صورت PDF از مدل نهایی و نمایش تمام وجوه مدل سه بعدی- تکنولوژی Smart Mesh

more_vert مقاله علمی و پژوهشی بودجه بندی بر اساس شاخص های حکمرانی خوب

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی بودجه بندی بر اساس شاخص های حکمرانی خوب

مقاله علمی و پژوهشی" بودجه بندی بر اساس شاخص های حکمرانی خوب " مقاله ای است که در 20  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به بودجه بندی بر اساس شاخص های حکمرانی خوب ، نظام بودجه بندی ، تحلیل تم و بودجه خوب اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اولویت‌بندی موانع پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی از منظر مدل هم‌افزایی الکترونیک

ادامه مطلب

closeمقاله اولویت‌بندی موانع پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی از منظر مدل هم‌افزایی الکترونیک

مقاله علمی و پژوهشی " اولویت‌بندی موانع پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی از منظر مدل هم‌افزایی الکترونیک" مقاله ای است در 20 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث مدیریت منابع انسانی؛ مدیریت منابع انسانی الکترونیک؛ هم‌افزایی الکترونیک پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه سرمایه‌ی انسانی مهم‌ترین وجه تمایز میان سازمان‌ها به‌شمار می‌رود. این‌که این سرمایه چه‌گونه مدیریت شود، می‌تواند تعیین‌کننده‌ی برتری رقابتی یک شرکت در آینده باشد. هدف از تحقیق حاضر، بررسی چالش‌های پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک براساس مدل هم‌افزایی الکترونیک است. تحقیق از نوع توصیفی‌ از شاخه‌ی میدانی بوده است. جامعه‌ی آماری تحقیق، شامل مدیران شرکت ذوب آهن اصفهان می‌باشد که با توجه به فرمول آماری، حجم نمونه تعداد120نفر برآورد شد. از آزمون t تک‌متغیره، آزمون فریدمن و نمودار مقایسه‌ای رادار برای تجزیه‌وتحلیل داده‌ها استفاده شده است. نتایج تحقیق نشان داد که عوامل سیستم هم‌افزایی الکترونیک موجود در پیاده‌سازی مدیریت منابع انسانی الکترونیک شرکت ذوب آهن، مانع به‌وجود می‌آورد. عنوان مقاله [English] Prioritizing the Obstacles in the Way of Accomplishing Human Resource Management from the View of Electronic Synergy چکیده [English] Human resource has now become the most important distinguishing factor in organizations. The extent to which human resource is managed properly, determines the competition privilege of organizations. This research is intended to asses the challenges in the way of fulfilling human resource management from the view of electronic synergy. This is a descriptive survey research. The research population covers all the managers at Zoub-e-Ahan plant in Isfahan. The sample group was calculated to be 120 subjects. Uninvariate t-test as well as Friedman test and comparative radar diagram were applied for data analysis. The results indicated that the elements of electronic synergy system being applied to the fulfillment of human resource management in Zob-e-Ahan plant brought about obstacles.  کلیدواژه‌ها [English] human resource management, electronic human resource management, Electronic Synergyدانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار

ادامه مطلب

closeمقاله طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار

مقاله علمی و پژوهشی " طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار" مقاله ای است در 24 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مدیریت منابع انسانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث ارزیابی عملکرد؛ کارت امتیازی متوازن؛ فرایندهای داخلی؛ مشتریان؛ بانک انصار پرداخته شده است چکیده مقاله پژوهش حاضر با هدف طراحی الگوی ارزیابی عملکرد سازمانی بانک انصار انجام پذیرفته است. باتوجه‌به ویژگی‌های بانک انصار، یک مدل کارت امتیازی متوازن (BSC) پنج‌بعدی بومی‌شده، توسعه داده شده است تا بانک انصار هم‌زمان بتواند چشم‌انداز خود را جامه عمل پوشانده و به اهداف موردنظر دست یابد. ابعاد کارت امتیازی متوازن توسعه‌یافته شامل ابعاد مالی، رشد و یادگیری، فرایندهای داخلی، پایداری و مشتریان است. اعتبار ابعاد، مؤلفه‌ها و شاخص‌ها با استفاده از نظرات خبرگان، ضریب لاشه و بار عاملی و پایایی آن با بهره‌گیری از ضریب آلفای کرونباخ بررسی شده است. جامعه آماری پژوهش کلیه مدیران ارشد و خبرگان بانک انصار به تعداد 175 نفر می‌باشند. برای تحلیل، از آزمون همبستگی فریدمن استفاده شده است. نتایج تحلیل­ها نشان‌دهنده این است که بین پنج بُعدِ ابعاد الگوی ارزیابی، رابطه معنی­دار وجود دارد. نتایج تحلیل­های مبتنی بر آزمون فریدمن نشان داد که بعد مالی در اولویت اول، بعد رشد و یادگیری در اولویت دوم، بعد فرایندهای داخلی در اولویت سوم، بعد پایداری در اولویت چهارم و درنهایت بعد مشتریان در رتبه آخر اولویت‌بندی، قرار گرفت. عنوان مقاله [English] Designing a Model for Organizational Performance Evaluation of Ansar Bank چکیده [English] This research is aimed at designing a model for organizational performance evaluation of Ansar Bank. Due to the special features of Ansar Bank, a five-dimensional balanced scorecard (BSC) model was developed to enable Ansar Bank to plan its vision and to achieve its goals simultaneously. The aspects of developed balanced scorecard includes financial, growth and learning, internal processes, sustainability, and customers. The validity of the aspects, components and indicators was tested by experts' opinions, Lawshe coefficient and factor load, and its reliability was assessed by Cronbach's alpha coefficient. The statistical population of the research contains all senior executives and experts (175 managers) of Ansar Bank. Friedman's correlation test was employed for data analysis. The results indicated that there is a meaningful relationship between five dimensions of the evaluation aspects of the model. The results of Friedman mthod analysis also showed that financial aspect gained the first priority, growth and learning was in the second position, internal processes was the third priority, sustainability was in the fourth position, and the dimension of customers gained the last priority. کلیدواژه‌ها [English] performance evaluation, balanced scorecard, internal processes, customers, Ansar Bank دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواننداز محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert پنج دانشگاه ایرانی در جمع موسسه‌های برتر رتبه‌بندی گرین‌متریک ایستادند

ادامه مطلب

closeپنج دانشگاه ایرانی در جمع موسسه‌های برتر رتبه‌بندی گرین‌متریک ایستادند

گزارش رتبه‌بندی جهانی دانشگاهی «گرین‌متریک» که در سال ۲۰۱۸ درباره توسعه پایدار در مؤسسه‌های آموزشی پژوهشی منتشر شد، نشان می دهد دانشگاه‌های «زنجان»، «کاشان»، «اصفهان»، «گیلان» و «فردوسی مشهد» توانسته‌اند در فهرست مؤسسه‌های برتر این نظام رتبه‌بندی قرار گیرند. به گزارش روز سه‌شنبه وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، «گرین‌متریک» از شش شاخص کلیدی مکان و زیرساخت، سیاست‌های انرژی و تغییرات اقلیمی، مدیریت پسماند، آب، حمل و نقل و آموزش و پژوهش برای رتبه‌بندی مؤسسه‌ها استفاده می‌کند.همچنین «گرین‌متریک» ابزاری برای جلب توجه مدیران و سیاست‌گذاران در محیط‌های دانشگاهی فراهم آورده و سالانه بیش از ۱۰ هزار مؤسسه توسط این نظام رتبه‌بندی ارزیابی می‌شوند که فهرست ۵۰۰ مؤسسه برتر بر روی وب منتشر می‌شود. دانشگاه زنجان با کسب ۷ هزار و ۲۷۵ امتیاز در رتبه ۵۰، دانشگاه کاشان با ۶ هزار و ۵۵۰ امتیاز در رتبه ۱۰۷ و دانشگاه اصفهان با ۵ هزار و ۵۰۰ امتیاز در رتبه ۲۲۰ جهانی قرار دارند.گفتنی است بر اساس گزارش سال ۲۰۱۸ رتبه‌بندی «گرین‌متریک»، « Wageningen University & Research » با بیش‌ترین امتیاز، سبزترین مؤسسه جهان است. رتبه بندی گرین متریک توسط دانشگاه اندونزی انجام می شود. دانشگاه اندونزی با هدف ترویج پایداری در آموزش عالی، از سال ۲۰۱۰، دانشگاه های جهان را بر اساس معیارها و شاخص های مرتبط با مسایل زیست محیطی در دانشگاه ها ارزیابی و رتبه بندی کرده است.

more_vert انتشار عمومی امتیازات رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی دارای نماد

ادامه مطلب

closeانتشار عمومی امتیازات رتبه‌بندی کسب‌وکارهای الکترونیکی دارای نماد

مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در گام دوم رتبه‏‌بندی کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نظر دارد امتیازات محاسبه شده مربوط به هر کسب و کار را تا پایان آبان ماه ۱۳۹۸ منتشر کرد. به گزارش روابط عمومی مرکز توسعه تجارت الکترونیکی، این مرکز در گام دوم رتبه‏‌بندی کسب و کارهای الکترونیکی دارای نماد اعتماد الکترونیکی، در نظر دارد امتیازات محاسبه شده در دو محور سوابق عملکرد (در این گام شاخصهای مسئولیت پذیری مالی، پاسخگویی به شکایات، سوابق تخلفات و سابقه فعالیت) و توانمندی (در این فاز صرفاً شاخص توانمندی مالی) متعلق به هر کسب و کار را تا تاریخ ۳۰ آبان امسال، در پروفایل ای‌نماد وی برای اطلاع مصرف‏‌کنندگان منتشر کند. در همین راستا، صاحبان کسب و کارها می‌توانند با مراجعه به بخش رتبه‏ بندی در کارتابل اینماد خود، از امتیازات دریافتی مطلع شده و در فرصت باقی‏ مانده، نسبت به بهبود آن اقدام کنند. کسب و کارها می‏‌توانند جهت دریافت راهنمایی و اطلاعات بیشتر، به بخش رتبه‌بندی در کارتابل ای‌نماد مراجعه و نظرات و سوالات خود در این حوزه را از طریق پست الکترونیکی rating@ecommerce.gov.ir مطرح کنند.