جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396

دانلود فایل

closeسئوالات آزمون دکترای رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته رفتار حرکتی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، رشد جسمانی و حرکتی ، کنترل و یادگیری حرکتی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دانلود فایل

closeسئوالات آزمون دکترای رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته فیزیولوژی ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، فیزیولوژی ورزشی پیشرفته، بیوشیمی و متابولیسم ورزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396

دانلود فایل

closeسئوالات آزمون دکترای رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته بیومکانیک تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، بیومکانیک ورزشی پیشرفته ،  حرکت شناسی ورزشی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دانلود فایل

closeسئوالات آزمون دکترای رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته مدیریت ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی،مدیریت اماکن و تاسیسات ورزشی،اصول و مدیریت سازمان ورزشی و بازاریابی ورزشی ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات آزمون دکترای رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دانلود فایل

closeسئوالات آزمون دکترای رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته آسیب شناسی ورزشی تربیت بدنی سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و سنجش، اندازه گیری در تربیت بدنی، حرکات اصلاحی پیشرفته و آسیب شناسی ورزشی پیشرفته ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert المپیک اندازه‌گیری‌ ( 1‌ )

دانلود فایل

closeالمپیک اندازه‌گیری‌ ( 1‌ )

شاید بیش‌تر کودکان و نوجوانان قادر نیستند بین آن چه را که در سرکلاس ریاضی می‌خوانند و آن چه را که در زندگی روزمره با آن سر‌وکار دارند، پیوند و ارتباط مناسب برقرار سازند. یکی از مفاهیم مهمی که دانش آموزان دچار مشکل هستند مفاهیم مربوط به اندازه ها، وزن ها، حجم ها و ارتباط آن ها با یک‌دیگر است. فهم و درک مفاهیم "اندازه‌گیری" یا "محاسبه"، وقتی به طور کامل انجام می‌گیرد که دانش آموزان بتوانند مسائل و مشکلات واقعی خود را حل کنند.

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396

دانلود فایل

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته سنجش و اندازه گیری سال 1396 در این دفترچه 80 سئوال در زمینه آمار و روش تحقیق کمی ،کیفی و آمیخته ، آمار و اصول روان سنجی ، روان سنجی و نظریه های اندازه گیری ، آزمونهای روانی ، آزمون پیشرفت تحصیلی ، آزمون هوش ، آزمون شخصیت و آزمون استعداد ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

دانلود فایل

closeسئوالات اختصاصی آزمون استخدامی شغل کارشناس امور ورزشی

بانک مقالات ایران در راستای برگزاری هفتمین آزمون استخدامی متمرکز دستگاه‌های اجرایی کشور سال 1398 اقدام به انتشار سئوالات آزمونهای استخدامی در دوره های قبل نموده است . در این بخش سئوالات اختصاصی آزمون استخدامی برای رشته شغلی کارشناس امور ورزشی که شامل 40 سئوال زیر است ارائه شده است 1 – مبانی تربیت بدنی شامل 10 سئوال 2 – فیزیولوژی ، آناتومی و تغذیه ورزشی شامل 10 سئوال 3 – مدیریت سازمانها و مسابقات ورزشی شامل 10 سئوال 4 – آمار و سنجش و اندازه گیری در تربیت بدنی شامل 10 سئوال برای دریافت این سئوالات آزمون استخدامی می توانید از لینک زیر استفاده کنید

more_vert مقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

دانلود فایل

closeمقاله روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)

مقاله علمی و پژوهشی " روش های تربیت اخلاقی در سیره رضوی(ع)" مقاله ای است در 15 صفحه و با 21 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تربیت اخلاقی، روش تربیت، تربیت رضوی، امام رضا(ع) پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از نگارش مقاله، بیان دیدگاه امام رضا (ع) در باب روش‌های تربیت اخلاقی می‌باشد. پژوهش حاضر با بهره‌گیری از رویکرد کیفی و با روش تحلیلی- توصیفی به تحلیل روش‌های تربیت پرداخته است. روش های تربیت بدست آمده از آرای ایشان، به قرار ذیل می‌باشد: 1. روش‌های زمینه‌ساز: پرهیز از معاشرت با صاحبان رذائل، ایجاد فضای اخلاقی در جامعه، محبت و احسان، جذبه و آراستگی. 2. روش‌های آگاهی و بصیرت اخلاقی: الف) روش‌های آشنا کردن متربی با آموزه های اخلاقی: آموزش اصول و معیارهای اخلاقی، تبیین موانع رفتارهای اخلاقی و راه‌های غلبه بر آن، بیان عواقب و پیامدهای رفتارهای اخلاقی و ضد اخلاقی، بیان داستان‌های اخلاقی. ب) روش‌های پرورش تفکر اخلاقی: تشویق به تفکر در مسائل اخلاقی ، تشویق به تفکر قبل از اقدام به عمل، بحث و گفتگو در مسائل اخلاقی. 3. روش‌های پرورش گرایش‌ها و عادات مطلوب: میل و رغبت در برابر خوف و ترس، تحریک انگیزه‌های ایمانی، ارائه الگو، توصیه به تحمیل رفتارهای پسندیده بر نفس، امر به فضیلت‌ها و نهی از رذیلت‌ها، نظارت و مراقبت. 4. روش‌های اصلاح رذائل: شناخت روحیه متربی، اغماض و چشم پوشی، برخورد قاطع. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی

دانلود فایل

closeمقاله اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی

مقاله علمی و پژوهشی " اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی " مقاله ای است در 15 صفحه و با 17 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث سبک زندگی،تربیت اسلامی،معنویت،مسئولیت‌پذیری،شخصیت انسان‌ها پرداخته شده است چکیده مقاله موضوع اصلی موردتوجه در این مقاله،اخلاق تربیت در سبک زندگی اسلامی است. اهمیت فراوان سبک زندگی در حیات اجتماعی، فرهنگی و سیاسی، و پیامدهای اساسی و مهم ناشی از آن موجب توجه و پرداختن اندیشمندان حوزه‌های مختلف به آن شده و بر همین اساس، علمای حوزه‌های مختلف از جمله جامعه‌شناسی، روانشناسی، مطالعات فرهنگی، انسان‌شناسی، پزشکی و دین‌پژوهان و .... هر یک به فراخور، بخشی از این پدیده را موردمطالعه قرار داده‌اند. در دنیای مدرن در کنار شناسه‌ها و تحولات آن نظیر گسترش و پیشرفت وسایل فناوری و ارتباطی ،اسلام باتربیت انسان‌ها و با ارائه سبک زندگی خاص باعث رشد و شکوفایی و به کمال رسیدن بشر می‌گردد. در این نوشتار به مفهوم و اهداف تربیت در سبک زندگی اسلامی،تربیت الگویی و اجتماعی در سبک زندگی اجتماعی،اصل مسئولیت‌پذیری و جایگزینی ارزش‌های الهی در سبک زندگی اسلامی همچنین نقش معنویت در تربیت تحصیل‌کرده‌ها و نقش حکومت‌ها در شکل‌گیری سبک زندگی خواهیم پرداخت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مقایسة سلامت روانی بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی

دانلود فایل

closeمقاله مقایسة سلامت روانی بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی

مقاله علمی و پژوهشی" مقایسة سلامت روانی در دبیران تربیت بدنی و غیرتربیت بدنی بر اساس ویژگی های جمعیت شناختی " مقاله ای است در 22 صفحه با 26 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات دبیران تربیت بدنی ، تربیت بدنی.، سلامت روانی و جمعیت شناختی مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله اندازه‌گیری فقر (نسبی) در ایران با استفاده از منطق فازی

دانلود فایل

closeمقاله اندازه‌گیری فقر (نسبی) در ایران با استفاده از منطق فازی

مقاله علمی و پژوهشی " اندازه‌گیری فقر (نسبی) در ایران با استفاده از منطق فازی" مقاله ای است در 24 صفحه و با 26 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اندازه‌گیری فقر و نابرابری؛ منطق فازی؛ شاخص فقر فازی سن پرداخته شده است چکیده مقاله برای اندازه‌گیری فقر و تمایز فقیر از غیر فقیر، معمولاً از شاخص‌های  سن، خط فقر، نسبت فقرا و شکاف فقر استفاده می¬شود. اگر چه این شاخص‌ها مفید می¬باشند اما با به کارگیری منطق فازی و ترکیب آن با روش‌های فوق می¬توان به دقت اندازه‌گیری شاخص‌ها افزود. برای مثال، براساس روش خط فقر، اگر درآمد فردی کمی بالاتر از خط فقر باشد، غیر فقیر و کمی پایین¬تر از خط فقر باشد، فقیر محسوب می‌شود. در مورد سایر شاخص¬ها نیز وضعیت مشابه-ای وجود دارد.  استفاده از روش منطق فازی می¬تواند باعث رفع این مشکل گردد. در این مقاله با معرفی شاخص¬های مختلف و با بازتعریف این شاخص¬ها در چارچوب منطق فازی، اندازه‌گیری فقر در ایران در سال¬¬های 76، 82 و 1388 انجام شده است. نتایج با حالت متداول نیز مقایسه شده است. این مقایسه نشان می¬دهد، روش‌های اندازه‌گیری فقر با استفاده از چارچوب منطق فازی، نشان از تعریف  دقیق¬تر و همچنین گسترده¬تر فقر نسبت به روش¬های متداول دارد. نتایج حاصل ازدو دیدگاه متداول و منطق فازی حکایت از آن دارد شاخص‌های فقر در  سال 1376 نسبت به سال 1382 بالاتر هستند و فقر در سال 1382 نسبت به 1376 کاهش یافته است، ولی شاخص‌های مذکور (هم به روش متداول و هم روش فازی) در سال 1388مجدداً افزایش داشته¬اند. فقر در مناطق روستایی با استفاده از هر دو دیدگاه در تمامی سال¬های مورد بررسی، بیشتر از مناطق شهری است. عنوان مقاله [English] Measuring Relative Poverty in Iran Using Fuzzy Logic چکیده [English] For measuring poverty and distinguishing the poor from the non-poor, poverty line, Head- Count Ratio,  Income – Gap Ratio, Sen index are used. Although these are useful, using fuzzy logic and combining it with given methods can increase the exactness of the indices measuring. For example, based on the method of poverty line, if a person ̛ s income is a little above the line he/she is non-poor and a little below the line will be considered poor. The same situation is true of other conditions. Using fuzzy logic can solve the problem. Here, introducing different indices based on fuzzy logic the measuring of poverty in Iran in 1376, 1382, 1388 has been done. Findings have been compared with classical ones. This comparison shows that methods for measuring poverty based on fuzzy logic define poverty meticulously and significantly compared to other methods. Results in two approaches show that poverty indices of 1376 is higher than1382 and poverty in 1382 has been decreased compared to 1376. But the above mentioned indices in 1988 had increase in 1988 again. Poverty in rural areas is more than urban areas by two approaches in all of the investigated years. کلیدواژه‌ها [English] Measuring Poverty And Inequality, Fuzzy logic, Sen Fuzzy Poverty Index دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert با ریاضی، دوش بگیرید!!!

دانلود فایل

closeبا ریاضی، دوش بگیرید!!!

فعالیت آموزشی آنچه برای انجام فعالیت لازم است:حمام با کف کاشیکاری شده!!، خط کش ، مداد و کاغذ ارسال مطلب توسط فخری یعقوبی اشرفی

more_vert المپیک اندازه گیری ( 2 )

دانلود فایل

close المپیک اندازه گیری ( 2 )

                                               همانطور که قبلا گفتیم برای تقویت مهارت اندازه گیری در دانش آموزان، می توان فعالیت های بسیار زیادی را طراحی و اجرا کرد. از دانش آموزان بخواهید در المپیک ریاضی کلاس شرکت کنند و بازی های زیر را انجام دهند:

more_vert دفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت سال 1396

دانلود فایل

closeدفترچه سئوالات آزمون دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت سال 1396

دفترچه آزمون دکترای دانشگاهها و موسسات آموزش عالی کشور در رشته فلسفه تعلیم و تربیت سال 1396 در این دفترچه 90 سئوال در زمینه مبانی و اصول تعلیم و تربیت ، روش های پژوهش کیفی با تاکید بر فلسفه تعلیم و تربیت ، مکاتب فلسفی و نظریه های تربیتی و تاریخ اندیشه های تربیتی ایران و جهان ارائه شده است دفترچه سئوالات این آزمون برای علاقمندان دوره های دکترا و فارغ التحصیلان دوره های کارشناسی ارشد ارائه گردیده است

more_vert مقاله جایگاه تربیت در اندیشه فارابی

دانلود فایل

closeمقاله جایگاه تربیت در اندیشه فارابی

مقاله علمی و پژوهشی " جایگاه تربیت در اندیشه فارابی " مقاله ای است در 20 صفحه و با 33 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث تربیت، فارابی، مولفه‌های تربیتی پرداخته شده است چکیده مقاله فارابی، پایه‌گذار فلسفه اسلامی است و بررسی جایگاه تربیتی او می‌تواند نقش تعیین کننده‌ای در تبیین اهداف تعلیم و تربیت اسلامی داشته باشد‌. بر این اساس، در پژوهش حاضر، ابتدا انسان کامل از دیدگاه فارابی و فلسفه‌ی تربیتی، چیستی تربیت، امکان و ضرورت آن، از دیدگاه وی را به صورت مختصر معرفی کرده و در ادامه به تعلیم و تربیت، اهداف تربیتی و مؤلفه‌های اصلی نظام تربیتی فارابی اشاره شده است. یافته‌ها نشان داد که اهداف تعلیم و تربیت در نظر فارابی‌، متأثر از اندیشه فلسفی او در دو بعد فردی و اجتماعی است که نمی‌توان آن‌ها را از یکدیگر تفکیک کرد. بر این اساس‌، هدف غایی تعلیم و تربیت فارابی‌، رسیدن انسان به «سعادت»است که مولفه های تربیتی دیگر نیز در رسیدن به این مهم تاثیرگذارند دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تربیت اخلاقی از دیدگاه محمد‏‏مهدی نراقی

دانلود فایل

closeمقاله تربیت اخلاقی از دیدگاه محمد‏‏مهدی نراقی

مقاله علمی و پژوهشی " تربیت اخلاقی از دیدگاه محمد‏‏مهدی نراقی" مقاله ای است در 30 صفحه و با 25 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  اخلاق؛ تربیت اخلاقی؛ محمدمهدی نراقی پرداخته شده است چکیده مقاله امروزه با توجه به اهمیت تربیت اخلاقی نسل جوان، طراحی و بهره‌گیری از مدل‏های کارآمد و بومی تربیت اخلاقی، امری ضروری به نظر می‏رسد. پژوهش حاضر نیز به همین منظور به انجام رسیده است. هدف این تحقیق، استخراج و تبیین دیدگاه تربیت اخلاقی محمدمهدی نراقی است؛ در نتیجه، مبانی، اهداف، اصول و روش‏های تربیت اخلاقی از دیدگاه ایشان تبیین و بررسی شده است. روش پژوهش، توصیفی‌ـ‌تحلیلی است و داده‏ها عمدتاً از بررسی تحلیلی کتاب جامع السعادات جمع‏آوری شده‏اند. بر اساس یافته‏ها رویکرد تربیت اخلاقی نراقی به رویکرد تربیت منش نزدیک است. در دیدگاه تربیت اخلاقی نراقی، هدف غایی تربیت اخلاقی، تشبه به خداوند است؛ و بر این اساس، پیراستن نفس از رذایل، کسب معارف حقیقی و رسیدن به اعتدال در اخلاق، از هدف‏های میانی تربیت اخلاقی به شمار می‌آیند. همچنین بر اساس یافته‌ها، 9 مبنا و ۱۸ اصل تربیتی برای اخلاقی شدن متربیان، استخراج و تبیین شده است. عنوان مقاله [English] Mohammad Mehdi Naraqi on Moral Education چکیده [English] Today, considering the importance of moral education of the young people it is essential to design and use effective and native models of moral education. This study has been done for this purpose. The purpose of this research is to extract and explain Mohammad Mehdi Naraqi's moral education perspective; As a result, the foundations, goals, principles, and methods of moral education have been explained from his perspective. The research methodology is a Analytical descriptive and the data are mainly collected from the analytical review of the Jami' al-Sa'adat book. (The Collector of Felicities). Based on the findings, Naraqi's moral education approach is closely related to the educational approach. In the perspective of Naraqi's moral education, the ultimate goal of moral education is imitation of god; on that basis, purification of the soul, the acquisition of true knowledge and the attainment of moderation in morality, are among the middle goals of moral education. Also, according to the findings, 9 bases and 18 educational principles for the moral education have been extracted and explained.   کلیدواژه‌ها [English] morality, moral education, Mohammad Mahdi Naraqi دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تأثیر بازی های کودکانة سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان

دانلود فایل

closeمقاله تأثیر بازی های کودکانة سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان

مقاله علمی و پژوهشی" تأثیر بازی های کودکانة سنتی و مدرن بر رشد اجتماعی دانش آموزان دختر اول ابتدایی " مقاله ای است در 18 صفحه با 46 عنوان فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است .در این مقاله علمی و پژوهشی موضوعات بازی سنتی؛ بازی مدرن؛ دانش آموزان دختر اول ابتدایی.؛ رشد اجتماعی، بازی کودکانه ، رشد اجتماعی و تربیت بدنی مطرح شده است محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت‌های حرکتی دختران کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر

دانلود فایل

closeمقاله تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت‌های حرکتی دختران کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر

مقاله علمی و پژوهشی " تاثیر تمرینات ادراکی- حرکتی بر رشد مهارت‌های حرکتی دختران کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر" مقاله ای است در 18 صفحه و با 41 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به ادراکی- حرکتی؛ دختران؛ کم‌توان ذهنی؛ مهارت حرکتی پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از تحقیق حاضر بررسی تأثیر تمرینات ادراکی-حرکتی بر رشد مهارت‌های حرکتی دختران کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر بود. به همین منظور 20 دختر کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر از مرکز سازمان بهزیستی شهرستان مریوان با میانگین سنی 11/1±3/8 سال و ضریب هوشی 84/6±14/39 با روش نمونه‌گیری هدفمند بررسی شدند. از همۀ کودکان پیش‌آزمون گرفته شد، سپس نمونه‌ها به‌صورت هدفمند به دو گروه 10 نفری کنترل و مداخله تقسیم شدند. برای سنجش مهارت‌های حرکتی درشت و ظریف از آزمون تبحر حرکتی برونینکس- اوزرتسکی استفاده شد از نتایج چنین برداشت می‌شود که برنامۀ تمرینی به‌ کار رفته در تحقیق حاضر برای بهبود مهارت‌های حرکتی درشت دختران کم‌توان ذهنی تربیت‌پذیر مناسب است و مراکز مربوط می‌توانند از آن به‌عنوان برنامۀ تمرینی استفاده کنند.دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله تبیین و نقد تطبیقی قرابتها و پارادکسهای بین آموزه های تربیتی ایمانوئل کانت و اسلام

دانلود فایل

closeمقاله تبیین و نقد تطبیقی قرابتها و پارادکسهای بین آموزه های تربیتی ایمانوئل کانت و اسلام

مقاله علمی و پژوهشی " تبیین و نقد تطبیقی قرابتها و پارادکسهای بین آموزه های تربیتی ایمانوئل کانت و اسلام " مقاله ای است در 14 صفحه و با 9 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث قرابتهای، پارادکسها، آموزه های تربیتی کانت، آموزه های تربیتی اسلام پرداخته شده است چکیده مقاله غرض از تعلیم و تربیت تکامل شخصیت آدمی و اصلاح رفتار اوست، فلسفه تعلیم و تربیت مبتنی بر ارزش ها است. در دین مبین اسلام، توجه به ارزشها در زندگی دنیوی و اخروی انسان هر دو با هم مد نظر بوده و از هیچ یک غفلت نگردیده، تا بدینوسیله سعادت زندگی وی را در هر دو زمینه جسمانی و روحانی را تضمین کند.این مقاله با روش توصیفی به تبیین و نقد تطبیقی قرابتها و پارادکسهای بین آموزه های تربیتی امانوئل کانت و اسلام می پردازد. یافته ها نشان می دهد نظام تربیتی کانت از فلسفه اخلاق وی سرچشمه گرفته است. کانت مهمترین بخش تعلیم و تربیت را تربیت اخلاقی می داند، کودک باید عادت کند تا طبق اصول کلی که منطقی بودن آن را در خود دریافته است عمل نماید. این مطلب بیانگر اهمیتی است که کانت برای انسان، عقل و اراده ی او قائل است. توجه به تربیت اسلامی نیز منجر به شکل گیری انسانی می شود که همه ی ابعاد وجودی او، مورد توجه بوده و نه تنها به بعد شناختی، فطری و یا اجتماعی توجه شده، بلکه همه ساحتهای انسانی مورد توجه قرار گرفته است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .