جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف و سبک زندگی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف و سبک زندگی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف و سبک زندگی " مقاله ای است در 30 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف و سبک زندگی ، خودابرازی ، فرهنگ رسانه ای ، مصرف گرایی ، سیاست بدن ، هویت و سرمایه فرهنگی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نوشیدن چای و سلامتی قلب

دانلود فایل

closeنوشیدن چای و سلامتی قلب

محققان هلندی در جریان پژوهشی متوجه شدند که نوشیدن مقادیر متوسط یا زیاد چای موجب تقویت سلامت قلب می‌شود و خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری عروق کرونر را، کاهش می‌دهد. به گزارش پایگاه اینترنتی اسپرینگ، این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف قهوه به میزان متوسط نیز با کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط دارد. در این مطالعه که در هلند انجام شده است، نحوه تاثیر مصرف چای و قهوه بر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ در میان ۳۷ هزار و ۵۱۴ شرکت کننده طی ۱۳ سال بررسی شد. محققان متوجه شدند که مصرف سه تا شش فنجان چای در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی و عروقی و مرگ ناشی از این بیماری را تا ۴۵ درصد کاهش می‌دهد. همچنین مصرف بیش از شش فنجان چای در روز با کاهش ۳۶ درصدی خطر ابتلا به بیماری قلبی ارتباط داشت. این مطالعه همچنین نشان داد که مصرف دو تا چهار فنجان قهوه در روز خطر ابتلا به بیماری قلبی را تا ۲۰ درصد کاهش می‌دهد . بر اساس نتایج این مطالعه، مصرف قهوه به میزان متوسط - دو تا چهار فنجان قهوه در روز- خطر مرگ ناشی از ابتلا به بیماری قلبی و نیز مرگ ناشی از هر دلیل را کاهش می‌دهد. برخلاف عقاید عمومی که مصرف قهوه می‌تواند موجب ابتلا به سکته مغزی شود، این مطالعه نشان داد که نه قهوه و نه چای هیچ تاثیری بر خطر ابتلا به سکته مغزی ندارند. محققان خاطر نشان کردند که فواید مصرف چای بر سلامت قلب می‌تواند مرتبط با فلانوئیدها باشد که یک آنتی اکسیدان طبیعی در چای است. با این وجود، محققان خاطرنشان کردند که در این مطالعه میزان مصرف چای بر اساس گزارشی است که خود افراد شرکت کننده ارائه داده‌اند و اطلاعاتی در مورد نوع چای مصرفی این افراد وجود ندارد؛ با این حال در هلند ۷۸ درصد مصرف چای مرتبط با چای سیاه و ۴.۶ درصد آن مربوط به چای سبز است. محققان همچنین افزودند که افراد شرکت کننده در این مطالعه که چای مصرف می‌کردند، سیگار نمی‌کشیدند و نسبت به افرادی که قهوه مصرف می‌کردند، رژیم غذایی و شیوه زندگی سالم تری داشتند. این مطالعه در مجله American Heart Association منتشر شده است.

more_vert مقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

دانلود فایل

closeمقاله بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی نظام اخلاق حرفه ای بر تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و برند " مقاله ای است در 12 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث برندینگ، تبلیغات چاپی، نو آوری در طراحی، ساختار بازاریابی ، اخلاق حرفه ای پرداخته شده است چکیده مقاله مشتری مهمترین سرمایه هر سازمان و شرکت با هدف تجاری و سود آوری است، بنابراین شناخت رفتار مصرف کننده و الگوی تغییر رفتار مصرف کننده در این زمینه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. به همین سبب این تحقیق با هدف شناسایی و ارزیابی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند شکل گرفت. جامعه هدف در این تحقیق شامل دو گروه بود؛ که گروه اول کلیه افراد صاحب نظر و کارشناس و مرتبط در حیطه برندینگ و خرید مشتریان است که به منظور شناسایی مولفه های اثر گذار در حیطه تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند بر اساس تبلیغات چاپی استفاده گردیدند و گروه دوم شامل مشتریان شرکت آی سودا بود که اثرات مولفه های شناسایی شده در مورد آنان مورد بررسی قرار گرفت و هر دو گروه به روش دسترس هدفمند مورد بررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد، چهار مولفه پیام محتوایی تبلیغی، ساختار بازاریابی ، رنگ آمیزی و نام برند و نو آوری در طراحی در این زمینه اثر گذارند و نو آوری در طراحی بیشترین اثر مستقیم و غیر مستقیم در این حیطه را دارد، همچنین مدل طراحی شده از برازش مناسبی برخوردار است. با توجه به نتایج بدست آمده مدل طراحی شده و مولفه های شناسایی شده الگویی مناسب جهت شناسایی مولفه های اثر گذار بر کاربرد تبلیغات چاپی در ترغیب مصرف کننده و تغییر نگرش مصرف کننده نسبت به برند می باشد دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی ارتباط بین شهرنشینی و مصرف انرژی در استان‌‌‌های ایران

دانلود فایل

closeمقاله بررسی ارتباط بین شهرنشینی و مصرف انرژی در استان‌‌‌های ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی ارتباط بین شهرنشینی و مصرف انرژی در استان‌‌‌های ایران با بکارگیری الگوی STIRPAT تعمیم‌‌‌یافته " مقاله ای است در 28 صفحه و با 36 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  نرخ شهرنشینی؛ مصرف انرژی؛ الگوی STIRPAT تعمیم‌‌‌یافته؛ استان‌‌‌های ایران پرداخته شده است چکیده مقاله شهرنشینی یک انتقال ساختاری از نواحی روستایی به مناطق شهری است که از طریق ساز و کار‌‌‌های مختلفی بر روی مصرف انرژی تأثیر می‌‌‌گذارد. تبیین رابطه‌‌‌ی بین مصرف انرژی و شهرنشینی و مشخص کردن میزان و نحوه تأثیرگذاری آن می‌تواند در سیاست‌‌‌گذاری‌‌‌های بخش انرژی و سیاست‌‌‌گذاری‌‌‌های جمعیتی مفید واقع شود. به همین منظور در این مطالعه تلاش شده است، با بکارگیری الگوی STIRPAT تعمیم‌‌‌یافته علاوه بر بررسی نقش ساز و کار‌‌‌های مختلف اثرگذار بر مصرف انرژی، به برآورد این اثرات در کوتاه‌‌‌ و بلندمدت از طریق روش خودرگرسیون با وقفه‌‌‌های توزیعی داده‌‌‌های ترکیبی  مربوط به داده‌‌‌های 30 استان کشور طی دوره زمانی 1394-1383 پرداخته و با استفاده از روش تصحیح خطای برداری رابطه علیت بین مصرف انرژی و سایر متغیرهای توضیحی بررسی می‌‌‌گردد. نتایج برآوردها حاکی از وجود یک رابطه دو طرفه، مثبت و معناداری بین مصرف انرژی و شهرنشینی در کوتاه‌‌‌ و بلندمدت است. همچنین در این مطالعه فرضیه کوزنتس در مورد رابطه U معکوس بین شهرنشینی و مصرف انرژی رد نمی‌شود و می‌توان گفت رابطه بین این دو متغیر یک رابطه مثبت ولی کاهنده است. رابطه سایر متغیرها از جمله؛ درآمد سرانه، شاخص تکنولوژی و تعداد خودروها نیز با مصرف انرژی مثبت و معنادار بوده است. عنوان مقاله [English] The Relationship between Urbanization and Energy Consumption in the Provinces of Iran; Applying the Generalized STIRPAT Model چکیده [English] Abstract Urbanization is a structural transition from rural to urban areas which have been influenced by energy consumption of various channels. Explaining the relationship between energy consumption and urbanization and specifying the amount and how it can influence policies in the energy sector and policies of the population is helpful. This study uses the generalized STIRPAT model to examine the role of various channels which are affect the energy consumption. These effects are estimated at the short and long-run through the Panel Auto Regressive Distributed Lag with data of 30 provinces during 2004-2015. Moreover, the vector error correction model of energy consumption and other explanatory variables are investigated. Our results show that there is a two-way relationship of positive and significant between energy consumption and urbanization in the short and long-run. Also in this study, Kuznets hypothesis regarding in the U inverse relationship between urbanization and energy consumption is not rejected and it can be said the relationship between these two variables is a positive relationship but decreasing. Also, the effect of other variables such as income per capita, technology index and the number of vehicles on energy consumption are positive and significant. کلیدواژه‌ها [English] urbanization rate, energy consumption, Generalized STIRPAT Model, Iran Provinces دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مخاطبان فعال و مصرف فرهنگی و رسانه ای ، هویت ، مقاومت ، مخاطبان پراکنده و اقتدار مصرف کننده اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تعیین قاعده سیاست پولی بهینه با درنظر گرفتن ارجحیت در مصرف کالاهای داخلی

دانلود فایل

closeمقاله تعیین قاعده سیاست پولی بهینه با درنظر گرفتن ارجحیت در مصرف کالاهای داخلی

مقاله علمی و پژوهشی " تعیین قاعده سیاست پولی بهینه با درنظر گرفتن ارجحیت در مصرف کالاهای داخلی: کاربردی از رویکرد بیزین" مقاله ای است در 39 صفحه و با 27 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  ارجحیت در مصرف‌ کالاهای ‌داخلی؛ الگوی تعادل ‌عمومی پویای‌ تصادفی (DSGE)؛ رویکرد بیزی؛ سیاست پولی بهینه پرداخته شده است چکیده مقاله هدف این مقاله، تعیین قاعده بهینه سیاست پولی در هنگام ورود شوک‌ درآمد نفتی، توسط یک الگوی تعادل عمومی پویای تصادفی کینزی جدید با تاکید بر ارجحیت در مصرف کالاهای داخلی از طریق رویکرد بیزی است. در این مطالعه، مصرف خانوارها به دو بخش مصرف کالاهای داخلی و وارداتی تقسیم می‌شود. پس از طراحی الگو، پارامترهای الگوی پیشنهادی با استفاده از روش بیزی و با به کارگیری داده‌های واقعی تخمین‌زده می‌شوند. سیاست بهینه پولی آن سیاستی خواهد بود که تابع زیان رفاهی را حداقل کند. نتایج حاکی از آن است که با ورود شوک درآمد نفتی، سیاست بهینه پولی؛ سیاست واکنش بانک مرکزی به شکاف تورم و نرخ ارز است. با افزایش پارامتر میزان ارجحیت در مصرف کالاهای داخلی در الگو، مقدار زیان رفاهی بدست آمده در تمامی قواعد سیاستی، به میزان قابل توجهی کاهش می‌یابد. توصیه سیاستی این مطالعه آن است که بانک مرکزی در هنگام ورود شوک‌های برون‌زا (به ویژه شوک درآمد نفتی) به اقتصاد، علاوه بر هدف‌گذاری تورم، نرخ ارز را نیز مورد توجه قرار دهد. عنوان مقاله [English] Determining the Optimal Monetary Policy Rule with Respect to Home Bias in Consumption: Application of Bayesian Approach چکیده [English] The aim of this article is to determine the optimal monetary policy rule when there is oil revenues shock by new Keynesian dynamic stochastic general equilibrium model through Bayesian approach with emphasis on Home Bias in Consumption. In this study, household consumption is divided into two parts; consumption of domestic goods and the consumption of the imported goods. After specifying the model, the parameters of proposed model are estimated using Bayesian methods and real data where Optimal Monetary Policy will be the policy which makes the welfare loss function minimized. The results show with the entrance of oil revenues shock, Optimal Monetary Policy is the central banks’ response to the inflation and exchange rate gap. By increasing Home Bias parameter in the model, welfare loss in all the policy rules is significantly reduced. The policy recommendations of this study are that, with exogenous shocks (in particular oil revenue shock) to the economy, in addition to inflation targeting, the exchange rate should be considered by central bank. کلیدواژه‌ها [English] Home Bias in consumption, Dynamic Stochastic General Equilibrium Model (DSGE), Bayesian Approach, Optimal Monetary Policy دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و هویت ملی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه و هویت ملی " مقاله ای است در 16 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه و هویت ملی ، هویت دینی ، هویت اجتماعی ، هویت فرهنگی ماهواره ، اینترنت و رسانه های اجتماعی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و اسطوره مصرف گرایی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی رسانه ها و اسطوره مصرف گرایی

مقاله علمی و پژوهشی" رسانه ها و اسطوره مصرف گرایی " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رسانه ها و اسطوره مصرف گرایی ، اسطوره شناسی ، تله شاپینگ ، تبلیغات ، فرهنگ مسلط و اسطوره همگان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف فرهنگی و سریال های ماهواره ای ، سبک زندگی ، سنت فرهنگی ، پیام رسانه ای ، مخاطبان فعال ، فارسی وان ، پی ام سی و ام بی سی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert دانلود مقاله تحلیلی بر وضعیت مصرف انرژی در چارچوب آینده‌پژوهی

دانلود فایل

closeدانلود مقاله تحلیلی بر وضعیت مصرف انرژی در چارچوب آینده‌پژوهی

مقاله علمی و پژوهشی تحلیلی بر وضعیت مصرف انرژی در چارچوب آینده‌پژوهی مطالعه موردی مقاله ای است که در 20 صفحه و با 25 عنوان فهرست منابع منتشر شده است. در این مقاله علمی به موضوعات مصرف انرژی؛ پیش‌بینی؛ آینده‌پژوهی؛ شهرستان تبریز اشاره شده است دانشجویان دوره های دکترا و کارشناسی ارشد می توانند برای انجام رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد از این پژوهش علمی استفاده کنند.

more_vert مقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

دانلود فایل

closeمقاله بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی عوامل مؤثر بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف ‌کننده " مقاله ای است در 24 صفحه و با 40 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث رفتار مصرف کننده، اخلاق بازاریابی، رفتار اخلاقی مصرف کننده سودگرایی اخلاقی، تکلیف گرایی اخلاقی پرداخته شده است چکیده مقاله با توسعه روزافزون نقش و اهمیت بکارگیری اصول اخلاقی در کسب و کار، حجم زیادی از مطالعات و تحقیقات مدیریت در سالهای اخیر به موضوع اخلاق در مدیریت پرداخته‌اند. هدف مقاله حاضر بررسی عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده و تحلیل این عوامل بر اساس نظریات اخلاقی معاصر می باشد. جامعه آماری پژوهش، مشتریان فروشگاه¬های زنجیره‌ای شهرستان کرمانشاه می باشد که برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه ای محقق ساخته استفاده شده است. به منظور تجزیه و تحلیل داده ها از نرم‌افزار SPSS در دو بخش آمار توصیفی و استنباطی استفاده شده است. نتایج حاصل از بررسی فرضیه های پژوهش نشان می دهد عوامل جمعیت شناختی، عوامل اجتماعی، روانشناختی و باورهای دینی بر بروز رفتار اخلاقی در مصرف کننده موثر هستند که در این میان عوامل فرهنگی و اجتماعی بیشترین تأثیر را در بروز رفتار اخلاقی در مصرف‌کنندگان دارد. در نهایت نیز تاثیر این عوامل بر مصرف کننده از منظر فلسفه اخلاق و نظریات اخلاقی مورد بررسی قرار خواهد گرفت. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله بررسی وجود همجمعی در تابع مصرف بخش خصوصی

دانلود فایل

closeمقاله بررسی وجود همجمعی در تابع مصرف بخش خصوصی

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی وجود همجمعی در تابع مصرف بخش خصوصی" مقاله ای است در 16 صفحه و با 20 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  تابع مصرف بخش خصوصی؛ ساختار سنی جمعیت؛ میل نهایی به مصرف؛ همجمعی؛ الگوی تصحیح خطا پرداخته شده است چکیده مقاله هر چند بیش از 80 سال از زمانی که کینز عنوان داشت "مصرف تابعی از درآمد قابل تصرف است" می‌گذرد، اما هنوز بین اقتصاددانان در مورد اینکه مصرف تابعی از درآمد است یا ثروت اتفاق نظری حاصل نشده است. مطالعات تجربی که مصرف را تنها تابعی از درآمد قابل تصرف در نظر گرفته¬اند، در رسیدن به یک رابطه همجمعی ناموفق بوده¬اند. اما ادبیات نوین همجمعی نشان داده است که وجود ثروت در تابع مصرف به برقراری رابطه همجمعی منجر می‌شود. با این وجود، در جوامعی که دارای تغییرات عمده¬ای در ساختار سنی جمعیت بوده¬اند، تنها لحاظ کردن متغیر ثروت در تابع مصرف موجب نشده است تا یک رابطه همجمعی حاصل شود. فرضیه دوران زندگی اندو و مادیگلیانی بر این تاکید دارد که رفتار مصرفی افراد تابعی از سن آنهاست. این مقاله در پی یافتن متغیرهایی که همجمعی را در تابع مصرف امکان¬پذیر می‌سازد، تابع مصرفی را در سطح کلان براساس مبانی نظری اقتصاد خرد استخراج کرده است و با برآورد آن به روش همجمعی به این نتیجه رسیده است که تنها با حضور هر دو متغیر ثروت و تغییر ساختار سنی جمعیت است که می‌توان به یک رابطه تعادلی بلندمدت برای مخارج مصرفی خانوارها دست پیدا کرد. نتایج حاکی از آنست که میل نهایی به مصرف در بلندمدت حدود 7/0 است. در عین حال گروه سنی 50 تا 69 سال کمترین میل متوسط به مصرف را در بین گروه‌های سنی دارا هستند و در نتیجه بیشترین مقدار پس¬انداز را شکل می‌دهند. نتایج حاصل از برآورد الگوی تصحیح خطا نیز نشان می‌دهد که در هر دوره 34% از خطای عدم تعادل دوره قبل تعدیل می‌شود و در نتیجه حرکت به سوی تعادل بلندمدت نسبتا به کندی صورت می‌گیرد. عنوان مقاله [English] Investigating the Existence of Co-integration Relationship in the Consumption Function چکیده [English] Although more than 80 years are passed from the time that Keynes hypothesized that consumption is a function of disposable income, yet there is no consensus among economists on this issue. Some economists argue that consumption is a function of wealth. Recently, new macroeconomic theory, based on micro-foundations has revealed some facts that wealth is the main determinant of consumption in the long run. Those empirical studies that assumed consumption is only a function of disposable income, have failed to reach a co-integrated consumption relationship. The analysis based on newly developed theory of co-integration has revealed that consumption, income and wealth are all integrated of order one, so they can form a long run co-integrated relationship. Life Cycle hypothesis of Ando and Modigliani states that consumption of a person is related to his/her age. If this is true, ignoring the age structure of the population in the consumption function could lead to a non co-integrated relationship. This article, with the aim of finding a set of co-integrated variables for the consumption function, drives and estimates an aggregated consumption function. It is found that a co-integrated relationship could only exist if wealth and age-structure variables are included in a consumption function. Moreover, marginal propensity to consume out of disposable income is estimated to be 0.6 and 0.52 in the urban areas. These figures for the rural areas are estimated to be almost 0.7 . As far as the average propensity to consume (APC) is concerned, those who belong to the age group of 50-69 have the least APC. Results from estimating the Error Correction Models (ECM) show that the speed of adjustment towards equilibrium level of consumption is relatively low , since almost 34% of disequilibrium error is adjusted in each period. کلیدواژه‌ها [English] Consumption Function, Population Age Structure, Marginal Propensity to Consume, Co-integration, Error Correction Model (ECM) دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی " مقاله ای است در 24 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و مصرف ذهنی کالاهای فرهنگی ، شبکه اجتماعی ، رسانه های جمعی ، نظریه شکاف و نظریه آگاهی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و سرمایه گذاری دارایی های مالی

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه و سرمایه گذاری دارایی های مالی

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه و سرمایه گذاری دارایی های مالی " مقاله ای است در 18 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه و سرمایه گذاری دارایی های مالی ، سپرده گذاری بانکی، اوراق مشارکت ، سهام بورس ، اوراق بهادار و رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره

مقاله علمی و پژوهشی" سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره " مقاله ای است در 26 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به سواد رسانه ای و شیوه های نظارتی مادران بر مصرف تلویزیون ماهواره ، کنترل والدین ، تکنولوژی نوین ارتباطی ، ارزشهای اجتماعی و فرزندپروری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانه ای

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانه ای

مقاله علمی و پژوهشی" الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانه ای " مقاله ای است در 38 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به الگوی مطلوب تدوین سیاستهای رسانه ای ، موضوعات استراتژیک ، الگوی اصولگرا ، الگوی دموکراتیک و استراتژی رسانه اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

دانلود فایل

closeمقاله علمی و پژوهشی مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان

مقاله علمی و پژوهشی" مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان " مقاله ای است در 21 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مصرف رسانه های ارتباطی و سرمایه اجتماعی معلمان ، اعتماد اجتماعی ، مشارکت اجتماعی ، اعتماد ، شبکه روابط اجتماعی ، انسجام اجتماعی ، نظریه رسانه ارتباطی و نظریه سرمایه اجتماعی  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله بررسی تأثیر طرح هدف‌مندی یارانه‌‌ها بر الگوی مصرفی خانوارهای شهری در ایران

دانلود فایل

closeمقاله بررسی تأثیر طرح هدف‌مندی یارانه‌‌ها بر الگوی مصرفی خانوارهای شهری در ایران

مقاله علمی و پژوهشی " بررسی تأثیر طرح هدف‌مندی یارانه‌‌ها بر الگوی مصرفی خانوارهای شهری در ایران" مقاله ای است در 16 صفحه و با 6 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  یارانه‌؛ هدف‌مند کردن یارانه‌ها؛ الگوی مخارج خانوار؛ داده‌های تابلویی پرداخته شده است چکیده مقاله الگوی مخارج به نحوه‌ی ترکیب اجزاء مخارج برای شکل‌دهی سطح مشخصی از مصرف خانوار گفته می‌شود. خانوار پس از بهینه‌بابی در مورد مصرف حال و آینده ترکیبی از مخارج را انتخاب می‌کند که رفاه حال و آینده‌ی خود را به حداکثر برساند. این مطالعه به بررسی تأثیر اجرای قانون هدف‌مندی یارانه‌ها بر الگوی مخارج  مصرفی خانوارهای شهری ایرانی با استفاده از روش داده‌های تابلویی برای دوره زمانی 1383 تا 1392 می‌پردازد. نتایج این پژوهش نشان می‌دهد هدف‌مندی یارانه‌ها بر روی 9 گروه از 14 گروه مخارج خانوارهای شهری تأثیر معنادار داشته است. در این بین با اجرای هدف‌مندی یارانه‌ها سهم 5 گروه مخارج هزینه‌های خوراکی، هزینه‌های حمل و نقل، هزینه‌های مربوط به خدمات فرهنگی و تفریحات، هزینه‌های غذای آماده و هتل و رستوران و هزینه‌های کالاها و خدمات متفرقه از مخارج کل خانوارهای شهری به طور معناداری افزایش یافته است. در مقابل سهم 4 گروه مخارج هزینه‌های بهداشتی و درمانی، هزینه‌های ارتباطات خانوار، هزینه‌های آموزش و تحصیل، و سرمایه‌گذاری خانوار از مخارج کل خانوار شهری کاهش معنا‌دار داشته است. بنابراین می‌توان گفت اجرای طرح هدف‌مندی یارانه‌ها از طریق تغییر در ترکیب هزینه ها- افزایش یا کاهش سهم هر یک از هزینه ها-  بر الگوی مخارج مصرفی خانوارهای شهری در ایران تاثیرداشته است. عنوان مقاله [English] The Effect of Subsidy Targeting on the Iranian Urban Household’s Expenditure Patterns چکیده [English] Expenditure pattern is how to combine various expenditure to form a certain level of household consumption level. After optimization of current and future consumption, household chooses combination of expenditure that maximizes current and future welfare together. In this research we examine the effects of implementation of Subsidy Targeting plan on the Iranian urban household’s expenditure pattern within years 2004-2013 using panel-data method. The results show that in urban segment, targeted subsidies had a significant impact on 9 of the 14 expenditure groups. Among the 5 groups share of meaning food, transportation, cultural and entertainment, hotel and restaurants other goods and services expenditures have increased. Whereas, share of 4 groups health care, communications, education and investment expenditures have reduced. Therefore it could be argued that targeted subsidies plan implementation through changes in the composition of expenditures had a significant impact on the expenditures pattern in urban segment. کلیدواژه‌ها [English] subsidies, Subsidy Targeting, Household Expenditure Patterns, panel data دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مصرف به مثابه فعل اخلاقی

دانلود فایل

closeمقاله مصرف به مثابه فعل اخلاقی

مقاله علمی و پژوهشی " مصرف به مثابه فعل اخلاقی: خوانش انتقادی رویکردهای فلسفی به مصرف" مقاله ای است در 32 صفحه و با 29 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اخلاق وحیانی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  مصرف اخلاقی؛ اخلاق مصرف؛ پیامدگرایی؛ وظیفه‌گرایی؛ اخلاق فضیلت پرداخته شده است چکیده مقاله در اوایل دهه 1970 و به دنبال رشد مصرف‌گرایی در جوامع، بروز بحران‌های زیست‌محیطی مانند گرم شدن زمین و تغییرات اقلیمی، تحولات تکنولوژیک و چالش‌های نوپدید اخلاقی در اقتصاد جهانی، جنبش جدیدی به نام «مصرف اخلاقی»[1] در حوزۀ اخلاق زیست‌محیطی پدید آمد که هدف آن، اصلاح شیوه‌های مصرف با تکیه بر ملاحظات اخلاقی بود. مصرف اخلاقی، به معنای خرید آگاهانۀ کالاها و خدماتی است که در نظر مصرف‌کننده، چه در تولید و چه در مصرف، کمترین آسیب را به انسان، حیوان و طبیعت می‌رسانند. در این زمینه، فیلسوفان، سیاست‌مداران و فعالان اقتصادی‌ـ‌فرهنگی تلاش بسیاری کردند تا در چهارچوب این جنبش، راه‌حل‌های مناسبی برای کاهش تأثیرات مخرب انسان بر محیط زیست به دست دهند. این مقاله ضمن تبیین مهم‌ترین ابعاد مصرف اخلاقی و زمینه‌های شکل‌گیری آن، نگرش‌های فلسفی به این پدیدۀ نوپا، شامل وظیفه‌گرایی، پیامدگرایی و اخلاق فضیلت را نقد و بررسی می‌کند. در فضای امروز جهان، برخی از مفاهیم اخلاقی مصرف در سطح کلان و به‌ویژه در میان اقتصاددانان و فیلسوفان، رواج و نمود بسیار یافته است. بی‌تردید در چنین وضعی، مصرف اخلاقی یا نگاه ارزشی به مقولۀ مصرف، عنوانی بحث‌برانگیز و مهم می‌نماید. [1].  Ethical Consumerism عنوان مقاله [English] Consumption as a moral action: A Critical reading on philosophical approaches to consumption چکیده [English] In the early 1970s, followed by the growth of consumerism in societies, environmental crises such as earth warming and climate change, technological developments and emerging ethical challenges in the global economy, a new movement called "ethical consumerism" was emerged in the field of environmental ethics which aimed to reform different styles of consumption on the based of ethical considerations. By ethical consumerism we mean purchasing the goods and services that implied the least damage to humans, animals and nature in their product and also their consumption. In this context, philosophers, politicians and economic-cultural activists within this movement, tried to offer some appropriate solutions to reduce the damaging effects of human action on the environment. This paper explaining the most important aspects of ethical consumerism and grounds of its formation, criticized the philosophical approaches to this new phenomena, such as deontological approaches, Consequential approaches, and virtue ethics. There is no doubt that in the world that some of the concepts of moral (and immoral) consumption had spread in a large context especially among economists and philosophers, ethical consumption is a controversial and important issue.    کلیدواژه‌ها [English] ethical consumerism, the morality of consumption, Consequentialism, Deontology, Virtue Ethics دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله مقایسۀ سلامت عمومی و نیمرخ حالات خلقی در ورزشکاران پرورش‌اندام با و بدون مصرف استروئید‌های آنابولیک

دانلود فایل

closeمقاله مقایسۀ سلامت عمومی و نیمرخ حالات خلقی در ورزشکاران پرورش‌اندام با و بدون مصرف استروئید‌های آنابولیک

مقاله علمی و پژوهشی " مقایسۀ سلامت عمومی و نیمرخ حالات خلقی در ورزشکاران پرورش‌اندام با و بدون مصرف استروئید‌های آنابولیک" مقاله ای است در 14 صفحه و با 30 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد رشد و یادگیری حرکتی و ورزشی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به استروئید‌های آنابولیک؛ پرورش اندام؛ سلامت عمومی؛ نیمرخ حالاتی خلقی؛ مصرق کننده پرداخته شده است چکیده مقاله هدف از پژوهش حاضر مقایسۀ سلامت عمومی و نیمرخ حالات خلقی در ورزشکاران پرورش‌اندام با و بدون مصرف استروئیدها بود. جامعۀ آماری پژوهش شامل تمامی ورزشکاران پرورش‌اندام شهر تهران در سال 1394 بود که برحسب نمونه‌گیری در دسترس 200 ورزشکار از باشگاه‌های ورزشی تهران انتخاب شدند و پس از حذف پرسشنامه‌های غیرمعتبر 192 پرسشنامه تحلیل شد. داده‌ها توسط دو پرسشنامۀ سلامت عمومی و نیمرخ حالات خلقی به‌همراه ضمیمه‌ای از پرسشنامۀ دموگرافیک محقق‌ساخته در باشگاه‌های ورزشی توسط دو گروه از ورزشکاران با و بدون مصرف استروئیدهای آنابولیک جمع‌آوری شد. برای تحلیل داده از آمار توصیفی و آزمون تحلیل واریانس چندمتغیری توسط نرم‌افزار اس.پی.اس.اس 20 استفاده شد. نتایج تحلیل داده‌ها نشان داد که ورزشکاران مصرف‌کنندۀ استروئیدهای آنابولیک در سلامت عمومی و سه زیرمؤلفۀ جسمانی، اضطراب، اختلال در عملکرد اجتماعی به‌همراه دو زیرمؤلفۀ تنش و خشم در متغیر نیمرخ حالات خلقی تفاوت معناداری با گروه دیگر دارند. مطابق بر این مصرف استروئیدهای آنابولیک علاوه‌بر نقش فیزیولوژیک در بدن، تأثیرات مخربی بر سلامت عمومی و خلق ورزشکاران دارد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .