جستجو در بایگانی
برای جستجو در عنوان حداقل ۴ حرف وارد کنید.
//

_____.

//

_____.

_

_

_

 
 
more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان " مقاله ای است در 14 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری شبکه های ماهواره ای و سبک زندگی زنان ، شبکه های تلویزیونی ، کارکرد فرهنگی و آگهی تجاری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی چالش های مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی

مقاله علمی و پژوهشی" مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی " مقاله ای است در 22 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به مدیریت تلویزیون ، رسانه های نوین و بازار آگهی ، اقتصاد رسانه ، مدیریت رسانه ، صنعت تبلیغات ، آگهی تبلیغاتی ، آگهی تلویزیونی اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار طراحی حرفه ای ست تبلیغاتی Xara Page & Layout Designer

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی حرفه ای ست تبلیغاتی Xara Page & Layout Designer

نرم افزار طراحی حرفه ای ست تبلیغاتی - Xara Page & Layout Designer 11.2.3.40788 حرفه ای ترین ابزار طراحی لوگو، آگهی، پوستر، بروشور، خبرنامه و ...MAGIX Page & Layout Designer یک برنامه کاربردی قابل اعتماد است که برای کمک به شما در ایجاد یک تصویر تجاری حرفه ای، طراحی شده است. شما با استفاده از این نرم افزار می توانید لوگوی شرکت خود را طراحی کنید و نیز می توانید موارد بازاریابی و تبلیغاتی مورد نیاز خود را در بهترین کیفیت ممکن ایجاد کنید.با استفاده از این نرم افزار می توانید به سادگی محصولات و یا خدمات خود را با استفاده از آگهی ها، پوسترها، بروشورها، خبرنامه ها و ... به بازار معرفی کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزر MAGIX Page & Layout Designer:- مجموعه کاملی از قالب ها- قالب بندی متن- Magic snap برای تنظیم گرافیک سریع- PDF workflow- خروجی آماده چاپ- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نظریه پردازی در تبلیغات و آگهی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نظریه پردازی در تبلیغات و آگهی

مقاله علمی و پژوهشی" نظریه پردازی در تبلیغات و آگهی " مقاله ای است در 31 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نظریه پردازی در تبلیغات و آگهی ، بینامتن ، الگوی خطی ، ساخت اجتماعی و گفتمان اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی

مقاله علمی و پژوهشی" تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی " مقاله ای است که در 28  صفحه در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت دولتی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تسهیل گری تجاری سازی پژوهش های دانش مدیریت دولتی ، پژوهش دانشگاهی ، پژوهش مدیریت دولتی ، تجاری سازی ، تجاری سازی مدیریت دولتی ، توسعه کسب و کار و نوآوری اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی تبلیغات کودکان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی نشانه شناسی تبلیغات کودکان

مقاله علمی و پژوهشی" نشانه شناسی تبلیغات کودکان " مقاله ای است در 20 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به نشانه شناسی تبلیغات کودکان ، آگهی های تجاری ، تبلیغات تلویزیونی ، پیام های بازرگانی ، نظریه یادگیری اجتماعی و جاذبه تبلیغ اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله تحلیل محتوای تصویر زن در تبلیغات تلویزیون

ادامه مطلب

closeمقاله تحلیل محتوای تصویر زن در تبلیغات تلویزیون

مقاله علمی و پژوهشی " تحلیل محتوای تصویر زن در تبلیغات تلویزیون" مقاله ای است در 31 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد مطالعات زنان و خانواده منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث عقب‌نشینی روانی؛ کلیشه‌های جنسیتی؛ لمس اشیاء؛ مناسکی شدن؛ تبلیغات تلویزیون پرداخته شده است چکیده مقاله آگهی‌های بازرگانی به‌عنوان یکی از برنامه‌های تلویزیونی در نمایش و بازتولید جایگاه زنان در جامعه و تداوم کلیشه‌های جنسیتی مؤثرند. هدف اصلی این پژوهش بررسی و مطالعه کلیشه‌های جنسیتی موجود در آگهی‌های بازرگانی است. برای نیل به این مقصود از نظریه نمایش جنسیت گافمن و فنای نمادین تاچمن استفاده نموده‌ایم. در این پژوهش آگهی‌ها ابتدا با توجه به موضوع، تفکیک شده‌اند، سپس به بررسی کلیشه‌های جنسیتی پرداخته شده­است تا مشخص شود آیا در آگهی‌های بازرگانی ایران به‌ویژه با توجه به محتوا، از این حیث تفاوتی در کلیشه‌سازی وجود دارد. روش مورد استفاده در این پژوهش تحلیل محتوای کمی است. جامعه آماری مورد نظر عبارت است از آگهی‌های پخش‌شده در ساعات پربیننده 23-20 از سه شبکه سراسری پرمخاطب سیما (اول، دوم و سوم) از نیمه فروردین تا پایان خرداد 1392، روش گردآوری داده‌ها نیز پرسش­نامه معکوس می‌باشد. نتایج پژوهش حاکی است در آگهی‌ها میان جنسیت بازیگر نقش با حضور در آگهی، شخصیت اصلی آگهی، شیوه تماس با اشیاء، مناسکی شدن فرمان‌بری، نوع شغل، عقب‌نشینی روانی، حضور در موقعیت خانواده و صدای راوی رابطه معنادار وجود دارد و موضوع آگهی در شیوه نمایش تفاوتی ایجاد نمی‌کند. علت این امر، تداوم، ثبات و حضور پررنگ کلیشه‌های جنسیتی به شکل قوی در انواع آگهی، ورای موضوع آن است، که، در همه انواع آن، بازتولید می‌شود. عنوان مقاله [English] Content Analysis of the Portrayal of Woman in Television Advertisements چکیده [English] Commercial advertisements as one of television’s programs are effective in presentation and reproduction of women’s position in society and continuity of gender stereotypes. The main purpose of this research is the study of gender stereotypes. In this regard, theory of gender representation of Goffman and symbolic annihilation of Tuchman were used. In this study firstly, the advertisements were segregated according to their subjects and then were studied regarding their gender stereotypes to specify if there is in Iran, differentiation in stereotyping. The method used was quantitative content analysis with reverse questionnaire. Population was commercial advertisements from 20:00 to 23:00 among three channels (channel 1, 2 and 3). The results showed that there is significant relation between gender of performer and presence in advertisements, main character of advertisements, touching of objects, ritual subordination, and voice of narrator and the subject of the advertisements do not affect their method of presentation. This is due to the outstanding stability of gender stereotypes in commercial advertisements behind the subject of advertisements. According to these results, gender stereotypes are re-produced and depicted regardless of what the subject of advertisements is.  کلیدواژه‌ها [English] mental retreat, Gender Stereotypes, touching of objects, ritual subordination, television advertisement دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند 

more_vert مقاله امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب

ادامه مطلب

closeمقاله امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب

مقاله علمی و پژوهشی " امکان سنجی تشکیل بلوکهای تجاری: ایران و کشورهای منتخب" مقاله ای است در 16 صفحه و با 11 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث یکپارچگی تجاری، نظریه جاذبه، اتحادیه های تجاری، داده های تابلویی پرداخته شده است چکیده مقاله یکپارچگی اقتصادی نوعی سیاست بازرگانی است که موجب کاهش یا حذف موانع و محدودیتهای تجاری تبعیض آمیز میان کشورهای عضو و هم بسته می شود. در واقع یکپارچگی اقتصادی زمانی صورت می گیرد که گروهی از کشورها، سیاست های بازرگانی مشترک را به نفع یکدیگر و در راستای افزایش توان تجاری خود مورد تصویب قرار می دهند که این هماهنگی سیاستهای تجاری می تواند بین دو یا بیشتر از دو کشور صورت گیرد. در حقیقت هر نوع توافقی که براساس آن کشورها سیاستهای پولی، مالی و تجاری خود را هماهنگ کنند به یکپارچگی اشاره دارد. مطالعه حاضر به بررسی اثر یکپارچگی تجاری بر جریان تجاری بین ایران و بلوکهای منتخب طی دوره زمانی 2003-1992 پرداخته و در این راستا از روش "داده های تابلویی" بهره گرفته است. براساس نتایج به دست آمده یکپارچگی تجاری بین ایران و اتحادیه اروپا، کشورهای حوزه خلیج فارس، کشورهای گروه D8 و کشورهای جنوب شرق آسیا موجب خلق تجارت می شود که در میان این اتحادیه ها، اتحادیه اروپا و اتحادیه کشورهای جنوب شرق آسیا از قدرت بیشتری برخوردار است. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان " مقاله ای است در 32 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری تلویزیون و انتخاب محصولات از طرف مشتریان ، الگوی مصرف ، اعتماد مشتریان و جذابیت تبلیغات تجاری  نووری اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert نرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای Banner Generator Pro

ادامه مطلب

close نرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای Banner Generator Pro

نرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای - Banner Generator Pro 2.0 ایجاد بنرهای تبلیغاتی حرفه ای برای معرفی محصولات شما استفاده از آگهی ها و بنرهای تبلیغاتی یک راه آسان و مؤثر برای تبلیغ محصولات و یا خدمات شما می باشد. اگر قصد دارید، شخصاً بنرهای تبلیغاتی محصولات و یا خدمات خود را طراحی کنید و هیچ تجربه قبلی نیز در این زمینه نداشته اید، می توانید با استفاده از نرم افزار Banner Generator Pro به سرعت و به راحتی، در عرض چند دقیقه عکس ها و بنرهای تبلیغاتی حرفه ای را ایجاد کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Banner Generator Pro:- ایجاد سریع و آسان آگهی ها ی تبلیغاتی- ایجاد آسان بنرهای تبلیغاتی متحرک- امکان انتخاب بنرهای از پیش ساخته شده در نرم افزار و یا سایز های بنر سفارشی- امکان انتخاب از بین ده ها آیکن و تصویر موجود در نرم افزار- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز- و ...

more_vert نرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای Banner Generator Pro

ادامه مطلب

closeنرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای Banner Generator Pro

 نرم افزار طراحی بنرهای متحرک حرفه ای - Banner Generator Pro 2.0 ایجاد بنرهای تبلیغاتی حرفه ای برای معرفی محصولات شمااستفاده از آگهی ها و بنرهای تبلیغاتی یک راه آسان و مؤثر برای تبلیغ محصولات و یا خدمات شما می باشد. اگر قصد دارید، شخصاً بنرهای تبلیغاتی محصولات و یا خدمات خود را طراحی کنید و هیچ تجربه قبلی نیز در این زمینه نداشته اید، می توانید با استفاده از نرم افزار Banner Generator Pro به سرعت و به راحتی، در عرض چند دقیقه عکس ها و بنرهای تبلیغاتی حرفه ای را ایجاد کنید. قابلیت های کلیدی نرم افزار Banner Generator Pro:- ایجاد سریع و آسان آگهی ها ی تبلیغاتی- ایجاد آسان بنرهای تبلیغاتی متحرک- امکان انتخاب بنرهای از پیش ساخته شده در نرم افزار و یا سایز های بنر سفارشی- امکان انتخاب از بین ده ها آیکن و تصویر موجود در نرم افزار- سازگار با نسخه های مختلف ویندوز

more_vert مقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری

مقاله علمی و پژوهشی" رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری " مقاله ای است که در18 صفحه در مجلات معتبر علمی منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به رهبری تحول گرا و عملکرد تجاری ، ترغیب ذهنی و انگیزش الهام بخش اشاره شده است. محتوای این مقاله دانشگاهی می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert بسته نرم افزاری قدرتمند Corporate Identity Designer

ادامه مطلب

closeبسته نرم افزاری قدرتمند Corporate Identity Designer

بسته نرم افزاری قدرتمند Corporate Identity Designer 4.0 سه نرم افزار قدرتمند Corporate Identity Designer یک بسته نرم افزاری شامل سه برنامه قدرتمند LogoSmartz ،Banner Designer Pro و Business Stationery Pro جهت طراحی حرفه ای لوگو، طراحی حرفه ای بنر و طراحی نوشت افزار تجاری می باشد. هریک از این برنامه ها دارای ویژگی های خاصی می باشند. LogoSmartz:- دارای صدها قالب از پیش طراحی شده و حرفه ای لوگو- قابلیت تنظیم الگوها و اضافه کردن افکت، تغییر رنگ و فونت- دسترسی به بیش از 4000 تصاویر با کیفیت بالا و بیش از 100 فونت برای ساخت آرم- سفارشی کردن هر عکس و فونت- آپلود تصاویر خود، تغییر اندازه و اعمال جلوه های ویژه- اضافه کردن متن و ویرایش متن خود با علامت متمایز کننده و taglines Banner Designer Pro- طراحی بنر های فلش جذاب با استفاده از قالب- ساخت بنر در هر اندازه، اضافه کردن اشکال به طراحی- سفارشی کردن تصاویر از سیستم شما و همچنین ویرایش اندازه، جهت، روشنایی و کنتراست- دسترسی به طیف وسیعی از فونت ها، تغییر رنگ فونت و اندازه- بنرهای انیمیشن با افکت های از پیش تنظیم شده و اضافه کردن سبک به بنر شما- ذخیره بنر در فرمت SWF یا HTML Business Stationery Pro- انتخاب از قالب های جذاب برای طراحی لوازم التحریر کسب و کار مانند کارت ویزیت، سربرگ، خبرنامه، پوستر و پاکت نامه- تنظیم قالب ها و اضافه کردن تصاویر خود و اشکال برای ساختن لوازم التحریر اختصاصی- قابلیت چاپ در هر اندازه و ذخیره فایل برای استفاده های بعدی- طراحی آگهی های شرکت و بازاریابی قابلیت های کلیدی نرم افزار Corporate Identity Designer:- توانایی طراحی حرفه ای لوگو- قابلیت طراحی حرفه ای بنر- امکان طراحی لوازم التحریر تجاری- دارای قالب های از پیش آماده

more_vert مقاله کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا

ادامه مطلب

closeمقاله کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا

مقاله علمی و پژوهشی " کاربست اخلاقی کیفری در ضمانت اجرای نقض اسرار تجاری از منظر فقه امامیه، حقوق ایران و آمریکا " مقاله ای است در 20 صفحه و با 28 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد پژوهشهای اخلاقی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث حقوق مالکیت فکری, اسرار تجاری, نقض, ضمانت اجرای کیفری پرداخته شده است اسرار تجاری از شاخه های ارزشمند مالکیت فکری هستند که مانند اموال مادی نیازمند حمایت در برابر هرگونه تعرض و تجاوز اشخاص می باشند. بنابر این حفظ و صیانت از اسرار تجاری, غالب کشورهای پیشرفته و در حال توسعه را به تدوین قواعد حقوقی خاص ناظر به حمایت کیفری از این دارایی بسیار ارزشمند سوق داده است. در این مقاله پس از بیان کلیاتی از مالکیت فکری,اسرار تجاری و مالیت آن, و برخی مفاهیم مرتبط با این موضوع پرداخته شده است و در نهایت ارزیابی حمایت کیفری از اسرار تجاری از منظر فقه امامیه, حقوق ایران و آمریکا مورد بررسی قرار گرفته است و هدف این مقاله مقایسه حمایت کیفری از دیدگاه فقهای امامیه, حقوق ایران و آمریکا است که نتایج آن حاکی از این است که مخالفت برخی از فقها با اصل حمایت از مالکیت فکری فاقد استدلال قانونی بوده و همچنین بطور صریح هم به حمایت کیفری توجه نداشته اند و موضع حقوق ایران در مقایسه با حقوق آمریکا نسبت به حمایت همه جانبه از اسرار تجاری ناکارآمد و ضعیف می باشد. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert مقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی

مقاله علمی و پژوهشی" تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی " مقاله ای است در 25 صفحه که در مجلات معتبر علمی با رویکرد مدیریت رسانه منتشر شده است . در این مقاله علمی و پژوهشی به تبلیغات تجاری و ارزش های فرهنگی ، خانواده سبز ، ارزشهای سنتی و ارزش های مدرن اشاره شده است. محتوای این مقاله می تواند مورد استفاده دانشجویان دوره دکترای تخصصی و کارشناسی ارشد برای تهیه رساله دکترا و پایان نامه ارشد قرار گیرد.

more_vert مقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تجاری سازی

ادامه مطلب

closeمقاله علمی و پژوهشی سرمایه اجتماعی و تجاری سازی

در این مقاله علمی و پژوهشی که در 22 صفحه و با 18 عنوان فهرست منبع ارائه شده است سرمایه اجتماعی ،تجاری سازی ، دانشگاه ، تجاری سازی بین رشته ای مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته و در زمینه یافته های پژوهشی بحث و بررسی شده و نتایج آماری ارائه گردیده است دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد از نتایج این پژوهش و تحقیق علمی می توانند در رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد به عنوان یکی از منابع استفاده نمایند.

more_vert راه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

ادامه مطلب

closeراه اندازی مرکز تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر

مرکز خدمات فناوری و تجاری‌سازی با هدف ارائه خدمات فناورانه و نوآورانه به دانشجویان و اساتید صاحب ایده و شرکت‌های داخلی در برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر راه اندازی شد. به گزارش روز سه شنبه دانشگاه امیرکبیر، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای تسهیل و نظام مند سازی فرآیند انتقال فناوری و تجاری سازی ایده ها و دستاوردهای پژوهشی دانشگاه و همچنین پیاده سازی و نهادینه سازی فرآیند نوآوری، با بهره مندی از اساتید توانمند، دانشجویان خلاق و شرکت های فعال و صنعتی تاسیس شد. این مرکز در راستای سیاست های علمی، صنعتی و فناوری کشور و مطابق با برنامه راهبردی پژوهش و فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر، خدمات فناورانه را به شرکت های داخل و خارج این دانشگاه و صنایع ارائه می کند. براساس این گزارش، مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر در راستای نیل به اهداف میان مدت و بلند مدت دانشگاه از جمله تبدیل دانشگاه به دانشگاه نسل سوم و چهارم در حال تاسیس صندوق پژوهش و فناوری است. ارزش گذاری دستاوردهای پژوهشی و فناوری و ارائه مشاوره های لازم در این خصوص، خدمات و مشاوره در خصوص ارزیابی و عارضه یابی فناوری و تعیین سطح فناوری، ارائه خدمات لازم برای ثبت و حفاظت از دارایی های معنوی حاصل از فعالیت های تحقیقاتی، خدمات و مشاوره در فرآیند تبدیل ایده به محصول و تجزیه و تحلیل نیازهای صنعت و ایجاد زمینه برای رفع نیازمندی های تحقیق و توسعه ای شرکت ها و صنایع در حال فعالیت از جمله خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار این مرکز ارائه می شود. ایجاد ساختاری برای شناسایی، رصد و توسعه فناوری و تولید محصولات دانش بنیان، بازاریابی و توسعه بازار برای محصولات شرکت ها، مشارکت با سرمایه گذاران خصوصی و دولتی جهت سرمایه گذاری در طرح ها و ایده های دانشگاه ارائه خدمات حقوقی به شرکت ها جهت حفظ منافع آنها نیز از دیگر خدمات فناوری است که از طریق شرکت های همکار مرکز خدمات فناوری و تجاری سازی دانشگاه صنعتی امیرکبیر ارائه می شود.

more_vert مقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

ادامه مطلب

closeمقاله همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا

مقاله علمی و پژوهشی " همزمانی چرخه‌های تجاری و یکپارچگی تجاری: مقایسه کشورهای D8، اتحادیه اروپا و جنوب شرق آسیا" مقاله ای است در 34 صفحه و با 42 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد اقتصاد و الگو سازی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث  همزمانی چرخه‌های تجاری؛ یکپارچگی تجاری؛ شدت تجارت؛ تجارت درون صنعت؛ تجارت درون صنعت عمودی پرداخته شده است چکیده مقاله در نظریه‌های اقتصاد بین‌الملل، بحث همزمانی چرخه‌های تجاری و عوامل اثرگذار بر آن با تأکید بر یکپارچگی تجاری جهت ایجاد و توسعه تجارت منطقه‌ای کشورها، اهمیت دارد. هدف این مقاله، ارزیابی عوامل اثرگذار بر همزمانی چرخه‌های تجاری به‌ویژه از بعد یکپارچگی تجاری، بین کشورهای اتحادیه اروپا، ASEAN و D8، با استفاده از داده‌های ترکیبی طی دوره زمانی 2013-2000 و مقایسه آن است. نتایج نشان می‌دهد شدت تجارت، تجارت درون صنعت و تجارت درون صنعت عمودی به عنوان شاخص‌های یکپارچگی تجاری در اتحادیه اروپا و ASEAN، اثر مثبت و معناداری بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. همچنین در مورد کشورهای D8، اثر شدت تجارت و تجارت درون صنعت بر همزمانی چرخه‌های تجاری معنادار و دارای علامت مثبت هستند، در حالی ‌که تجارت درون صنعت عمودی معنادار نیست. علاوه‌براین مقایسه بین بلوک‌ها نشان می‌دهد که تجارت درون صنعت نسبت به شدت تجارت و تجارت درون صنعت عمودی، بیشترین اثر را بر همزمانی چرخه‌های تجاری دارد. عنوان مقاله [English] Business Cycles Synchronization and Trade Integration: Comparison of D8, European Union and South East Asia Countrie چکیده [English] In theories of international economics, the issue of business cycles synchronization and its effective factors with emphasizing on trade integration is essential for regional trade creation and development among countries. The main purpose of this paper is evaluation and comparison of the effective factors on business cycles synchronization especially the role of trade integration among Euro Union, ASEAN and D8 countries using panel data for a period of 2000-2013. The results show that trade intensity, intra-industry trade and vertical intra-industry trade as indices of trade integration have a positive and significant effect in Europe and ASEAN. Also in D8 countries, the effect of trade intensity and intra-industry trade on business cycles synchronization is positive and significant, while vertical intra-industry trade is not effective. Moreover, the comparison among economic blocks shows that intra-industry trade relative to trade intensity and vertical intra-industry trade has more effect on business cycles synchronization. کلیدواژه‌ها [English] Business Cycles Synchronization, Trade Integration, Trade Intensity, Intra-Industry Trade, Vertical Intra-Industry Trade دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .

more_vert دانلود مقاله علمی و پژوهشی بررسی تاثیر هوش تجاری بر ساختار نوآوری باز

ادامه مطلب

closeدانلود مقاله علمی و پژوهشی بررسی تاثیر هوش تجاری بر ساختار نوآوری باز

مقاله علمی و پژوهشی بررسی تاثیر هوش تجاری بر ساختار نوآوری باز مقاله ای است که در 12 صفحه و با 23 عنوان فهرست منابع منتشر شده است . چکیدهزمینه: در عصر جهانی شدن، پیروزی از آن شرکت های است که خیلی سریع و هوشمندانه، اجازه ورود افکار و ایده های جدید در محیط خارجی سازمان را به درون سازمان می دهند و این به مفهوم نوآوری باز می باشد.هدف: هدف از پژوهش حاضر بررسی تاثیر هوش تجاری بر ساختار نوآوری باز است.روش: این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر شیوه ی گردآوری داده ها، توصیفی- پیمایشی است. جامعه آماری پژوهش حاضر 134 نفر از کارکنان یک شرکت تولیدی در شهر کرمانشاه هستند که با استفاده از فرمول آماری کوکران تعداد 99 نفر به عنوان نمونه مورد بررسی قرار گرفتند. برای سنجش متغیر هوش تجاری از پرسشنامه تدوین شده توسط پروویچ (2012) و برای سنجش متغیر نوآوری باز از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است. که روایی پرسشنامه بر اساس روایی محتوا و سازه و پایایی آن از طریق آلفای کرونباخ مورد سنجش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها از طریق آزمون t مستقل و مدل‌یابی معادلات ساختاری و با کمک نرم افزارهای SPSS و Smart-PLS انجام شد.یافته ها: نتایج نشان داد که هوش تجاری بر ساختار نوآوری باز تاثیر مثبت و معنا دار دارد و تمامی فرضیات پژوهش مورد تایید واقع شدند.نتیجه گیری: دانش حاصل از پژوهش حاضر به مدیران و کارگزاران سازمانی کمک می کند که جهت ارتقای هوش تجاری سازمان و نوآوری باز برنامه های خاصی را برای سازمان خود مدنظر قرار دهند.

more_vert مقاله رتبه بندی بانکهای تجاری کشور

ادامه مطلب

closeمقاله رتبه بندی بانکهای تجاری کشور

مقاله علمی و پژوهشی " رتبه بندی بانکهای تجاری کشور" مقاله ای است در 44 صفحه و با 18 فهرست منبع که در مجلات معتبر علمی و پژوهشی با رویکرد سیاست ها و پژوهشهای اقتصادی منتشر شده است در این مقاله علمی و پژوهشی به مباحث بانکهای تجاری، رتبه بندی، تحلیل عاملی، تاکسونومی عددی، کارایی، تحلیل پوششی داده ها پرداخته شده است چکیده مقاله پنج بانک بزرگ تجاری کشور یعنی بانکهای ملی، صادرات، تجارت، ملت و سپه، در ابتدای سال 1383 دارای 12075 شعبه در کل کشور می باشند که تحت 185 سرپرستی فعالیت می کنند. تعداد سرپرستی های هر یک از بانکها بین 33 تا 42 است. مدیریت اقتصادی کشور تمایل دارد جایگاه هر بانک در مقایسه با سایر بانکها همچنین میزان کارایی آنها را تعیین کند. بعضی از مؤسسه های خارجی نظیر بانکر به رتبه بندی بانکهای مختلف جهان می پردازند. در این مقاله می خواهیم به رتبه بندی بانکهای تجاری و تعیین کارایی آنها بپردازیم. ابتدا تاریخچه مختصری از تشکیل این بانکها یادآوری می شود سپس سه روش رتبه بندی یعنی روش تحلیل عاملی، تاکسونومی عددی، ترکیب تحلیل عاملی و تاکسونومی عددی را بیان کرده و بر این اساس با استفاده از 24 شاخص تعریف شده رتبه بندی سرپرستی های هر پنج بانک تجاری را انجام داده و از نتیجه آن، رتبه بندی پنج بانک حاصل می شود. دوباره متغیرهای ورودی و خروجی به عنوان داده ها و ستانده ها تعریف می شود میزان کارایی تمام سرپرستی های هر بانک با استفاده از روش تحلیل پوششی داده تعیین شده و به کمک آن کارایی هر بانک در مقایسه با یکدیگر تعیین خواهد شد. با استفاده از آمار استنباطی، نشان داده شده که جز یک بانک، سه بانک دیگر از نظر کارایی تفاوتی ندارند. دانشجویان دوره دکترا و کارشناسی ارشد می تواند از محتوای این مقاله برای رساله دکترا و پایان نامه کارشناسی ارشد بهره ببرند .